Lansko zimo se je nakup takega stroja več kot izplačal in poplačal, kakšna bo letošnja, pa je še prezgodaj govoriti, a nekateri vremenoslovci spet napovedujejo ostro in z veliko snega. Kakorkoli že, tokrat bomo predstavili snežno frezo Stiga 1171 HST, ki smo jo preizkusili ob koncu minule zime. Freze različnih proizvajalcev imajo različne značilnosti, a odmetalci snega enega proizvajalca imajo navadno podobne lastnosti. Preskus freze Stiga 1171 HST smo opravili v najtežjih razmerah. Februarja, ko se je zima počasi poslavljala, smo se z njo zapodili v kupe južnega in težkega snega. Pričakovali smo nekaj težav, a je Stiga 1171 HST navdušila celo vodjo servisa Opara iz Domžal Simona Šuštarja in Roka Oparo, ki sta sodelovala pri preizkusu.

Program Stiga obsega program za urejanje okolice doma, kamor sodi vse od navadnih in sedežnih kosilnic (riderjev) do traktorskih kosilnic ter motornih kos in škarij, med katerimi njihove akumulatorske škarje izstopajo tako po kakovosti kot tudi sprejemljivi ceni, v ponudbi so tudi snežne freze ali snežni metalci, kot jim pravijo v podjetju Opara.

»Bistvo dobre freze je uglašenost vseh njenih delov – polža, ki pobira sneg, rotorja in kanala, skozi katerega se izmetava sneg. Včasih nekateri uporabniki kupijo premočne stroje, pa se vetrnica vrti v prazno in stroj deluje pod svojim delovnim režimom in tedaj rezultati niso ustrezni. Sila snega, ki mora biti optimalna, namreč čisti tudi kanal. Če ga je preveč, ga začne odrivati in v tem primeru samo upočasnimo hitrost, če pa ga je premalo, lahko pride do težav. Zajem je treba uravnavati in skrbeti, da je izmetni kanal vedno poln. Hitrost motorja mora biti najvišja, tako da se rotor vrti dovolj hitro in ima polž dovolj moči,« pravi Darko Opara. Stigine freze so kos najrazličnejšim vrstam snega in so zmožne odmetavati zmrznjen in suh, pa tudi moker sneg. Odločitev za tip freze je po njegovih besedah zato najbolj odvisna od velikosti površine, ki jo bo treba čistiti, in načina dela.

sneg_pozdrav.jpg

Rok Opara: »Mi smo pripravljeni za novo zimsko sezono.«

Preizkus v mokrem snegu

Snežna freza Stiga 1171 HST je stroj z Briggs&Strattonovim 305-kubičnim motorjem z močjo 6,71 KW in hidro-breztopenjskim menjalnikom. Ta model so v podjetju Opara lani nadomestili z močnejšim modelom 1371. Njegov delovna širina je 71 centimetrov, izmet pa doseže do 15 metrov. Stroj je imel na kolesih nameščene verige, ki niso nujen pripomoček in jih številni uporabniki frez ne uporabljamo, a so uporabne pri večjih količinah snega, kjer sneg ostaja pod kolesi.

Konec februarja smo se s tem snežnim odmetalcem zapodili v moker sneg, narit na rob ceste. Tak sneg je za vse freze najtežja naloga, tako pri pobiranju kot izmetu. Težave pri odmetavanju zelo težkega in mokrega snega se lahko pojavijo v zajemalnem delu, kjer se vrtijo rezila polža in lahko prihaja do nabiranja snega, še bolj pa v izmetnem kanalu. Naš stroj je nalogo vseeno opravil brez težav, seveda pa je treba pri delu z vsemi snežnimi odmetalci hitrost stroja prilagoditi višini snega. Kup narinjenega snega, v katerega smo se zapodili s frezo 1171, je bil visok približno 70 centimetrov.

Prav tako je stroj dobro opravil drugo nalogo – čiščenje manjših količin mokrega snega. Za uspešno delo s frezo moramo pobirati optimalno količino snega, da je izmetni kanal ves čas poln in se sam čisti. A kljub namerno nepravilnemu delu je vetrnica uspešno izmetavala tudi manjše količine snega in že skoraj vodene brozge. Vsi sistemi upravljanja so delovali brezhibno, hidrostatični menjalnik pa nam je delo le še olajšal.

Podjetje Opara, s. p., generalni zastopnik za Slovenijo, ponuja več različnih modelov Stiginih snežnih odmetalcev.

snegmoc.jpg

Odmetavanje je naloga za najmočnejše.

Snow Cube

Model Snow Cube je dokaj enostavna freza. Gre za vstopni model, opremljen je z 212-kubičnim Stiginim motorjem z močjo 3,8 kW, delovno širino frezanja 56 centimetrov in petimi prestavami za premikanje naprej in dvema za premikanje nazaj. Tehta 76 kilogramov in je zaščiten pred preobremenitvijo. Sistem za zagon (ključ, čok, pumpica) ima velika stikala in je dokaj preprost. Freza je opremljena s 13-colskimi gumami. Gume na frezah imajo pri strojih, ki niso namenjeni ekstremnim razmeram, prednost, saj se s pritiskom na manjšo podlago ustvarja večji pritisk in s tem oprijem, poleg tega pa se stroj lažje obrača. Vetrnica za izmet ima tri krake, smer izmeta pa se upravlja ročno, prek ročice s polžem. Na videz je zadeva nekoliko nerodna, pa je o drugi strani bolj trajna. Varovalke proti preobremenjenosti, ko se na primer v snegu znajde kakšna palica, so serijske, stroj pa je opremljen tudi s halogensko lučjo. Njegova cena je 799 evrov.

Snow Crystal

Model Snow Crystal je nov model v ponudbi Stige v Sloveniji, privlačen tudi zaradi cene. Stane 899 evrov, opremljen pa je z enakim motorjem kot model Snow Cube. Gre za skoraj identična modela, razlika je le v delovni širini, ki pri tem modelu dosega 62 centimetrov.

simon.jpg

Simon Šuštar se je lotil največjega kupa snega.

Snow Flake

Tretji model Snow Flake je nekako najbolj univerzalen. Serijsko je opremljen z električnim zaganjačem, žarometom, možnostjo enoročnega upravljanja, nastavitvenimi sankami za višino frezanja nad tlemi (s sankami so opremljeni vsi modeli) in zaščito pred preobremenitvijo. Sistem za zagon je podoben tistemu pri modelu Snow Cube. Električni zagon je treba priključiti na omrežno napetost 220 V. Kljub nekaterim pomislekom in čeprav vse Stigine motorje snežnih frez odlikuje lahek zagon, je to uporabna možnost. Včasih, zlasti v mrazu in prvem zagonu tistega dne, lahko zagon šibkejšim povzroča težave. Tudi pri uporabi tega sistema je seveda nujno stroj pripraviti za zagon, to je odpreti čok in dotok bencina.

Model Snow Flake je težak sto kilogramov, opremljen pa z 249-kubičnim motorjem Briggs&Stratton Snow Series z močjo 5,18 kW. Ima menjalnik (6 + 2) in zaporo diferenciala. Na obeh spodnjih straneh ročaja sta manjši ročici, s katerima se izključi pogon kolesa ter tako obrača stroj. Priročno in uporabno! Izmetni kanal snega je pravokoten, višina polža je 31 centimetrov, širina pluga pa 73 centimetrov. Njegova cena: 1829 evrov.

Naj pojasnimo, zakaj je pri nekaterih strojih potrebna in koristna zapora diferenciala. Pri težjih strojih s klasičnim menjalnikom lahko ob obračanju brez zapore diferenciala pride do preobremenitve menjalnika in okvare, ob tem, da je težje stroje z menjalnikom in brez zapore zelo težko obračati.

sprijemanje.jpg

Južni sneg se lahko preveč oprijema polža, vendar pri Stigi teh težav ni bilo.

Stiga 1371 HST PRO

Model 1371 HST PRO je opremljen s hidrostatičnim brezstopenjskim menjalnikom, ki je med najboljšimi sistemi za snežne freze in druge stroje za urejanje okolice. Zajemalni polž je nekaj centimetrov višji kot pri drugih modelih, izmetni rotor pa ima štiri krila. Stroj ima električno nastavitev izmeta snega po smeri in višini. Model Stiga 1371 je težak 131 kilogramov, opremljen pa s širokimi 16-colskimi kolesi in 342-kubičnim motorjem Briggs&Stratton z močjo 7,49 kW. Ima ogrevane ročaje, širina pluga pa je 71 centimetrov. Stroj omogoča izmet snega do 15 metrov daleč (model Flake do 12 in model Cube do 9 metrov). Opremljen je tudi z električnim zaganjačem. Njegova cena je 2839 evrov.

Letošnja novost na trgu snežnih čistilcev je tudi snežna metla ali lopata Stiga Snow Electric 31. Gre za enostopenjski sistem čiščenja z mehkimi lopaticami na rotorju, ki odmetavajo sneg. Tehta vsega 6 kilogramov in ima moč 1100 W, njena cena pa je 89 evrov. Stroj, primeren za čiščenje manjših dohodnih površin, se bo dobro izkazal v pršiču, južni sneg pa mu bo povzročal več nepremagljivih težav. Od takega stroja seveda ne smemo pričakovati čudežev, je vendarle bolj metla ...

prevozproblem.jpg

Edina slabost snežnih frez je, da za njihov prevoz potrebujemo prikolico ali kombi.

Več informacij poiščite na:
 

http://www.opara.si/category.php?id_category=38#/proizvajalec-stiga