Skrivnost vsestranske uporabnosti robotske kosilnice honda miimo je v enostavnem principu delovanja in konstrukciji naprave, ki omogoča dostop do vsakega kotička. Preden robotska kosilnica začne kositi, zahteva kar nekaj priprav, ko je površina pripravljena, naprava pa sprogramirana po željah uporabnika, je delovanje popolnoma avtonomno. Prva naloga novega uporabnika kosilnice honda miimo je priprava površine za košnjo. Omejiti jo je treba s posebno žico, ki jo kosilnica zazna kot nekakšno navidezno ograjo in kosi le znotraj ograjenega območja, na polnjenje pa se samodejno vrača na polnilno postajo. Žico lahko tudi skrijemo nekaj centimetrov v zemljo, najbolj enostavno kar tako, da z lopato režemo v tla, v zarezo pa skrivamo žico. Kosilnici honda miimo HRM300 je priloženih 200 metrov žice na kolutu, modelu HRM500 pa še sto več. Slednja je zaradi močnejše baterije predvidena za nekoliko večje površine kot model HRM300 – ta se priporoča za površine do 2200 kvadratnih metrov, miimo HRM500 pa vse do 3000 kvadratnih metrov. Na površini je sicer dobro odstraniti kamenje, suhe veje in druge tujke, posebnih drugih priprav pa območje za košnjo ne potrebuje. Robotska kosilnica se dreves, večjih kamnov, ograj in vseh drugih ovir dotakne, nato pa se obrne v drugo smer in v ravni liniji kosi naprej, do meje, označene z žico, ali do druge ovire.

Prilagodljiv režim košnje

Robotska kosilnica honda miimo vsakodnevno prečesava celotno območje košnje, kar njen način košnje bistveno razlikuje od klasične vrtne kosilnice. S to namreč kosimo po potrebi, travo pa običajno skrajšamo vsaj za nekaj centimetrov. Robotska kosilnica travo reže s tremi presenetljivo enostavnimi rezili, ki so praktično zgolj ostre kovinske ploščice. Zaradi rednega vsakodnevnega delovanja odrežejo rezila zgolj nekaj milimetrov trave. Režim košnje, ki ga nastavimo z vgrajenim vmesnikom, lahko sicer nastavimo tudi na občasno košnjo (na primer tri dni med tednom s premorom konec tedna), z redkejšimi intervali pa robotska kosilnica izgubi svoj smisel, poleg tega tudi ni namenjena košnji visoke trave. Programski vmesnik nam omogoča izjemno svobodo, saj lahko kosilnici določimo časovni okvir, v katerem kosi, mogoča je tudi razporeditev površine na več sektorjev z različnimi parametri košnje. Honda miimo lahko ne nazadnje kosi tudi ponoči, saj je zaradi električnega pogona skoraj neslišna, brez dvoma pa je nemoteča tudi med druženjem na vrtu, pa čeprav bi nam kosila pod nogami. Robotska kosilnica je namreč tudi zelo varna. Rezila so skrita več kot dvajset centimetrov od roba v notranjost, pa tudi če se kosilnica usmeri proti nam, se bo zgolj naslonila ob nogo in izbrala novo pot.

dom297_hondaprva.jpg

Z žico omejimo območje delovanja robotske kosilnice. Pri modelu HRM300 je imamo na voljo 200 metrov, pri modelu HRM500 pa 300 metrov.

Tudi za bolj razgiban teren

V uvodu smo omenili, da bi Hondino robotsko kosilnico brez vsakih zadržkov spustili tudi na zahtevno površino. Pojasnili smo, da z ovirami ni težav, kako pa je z neravnimi površinami in nakloni? Zaradi nizkega profila in široko postavljenih koles je kosilnica zelo stabilna, z globokim profilom gum pa brez težav prevozi tudi naklone do 25 stopinj. Robotska kosilnica ni pretirano občutljiva za neraven teren, tako da se le redko zgodi, da bi obtičala v kakšni luknji ali nasedla na krtini. V takšnem primeru ni druge pomoči, kot da jo postavimo nazaj na ravno površino, luknjo pa vsaj malo zasujemo. Tako lahko robotsko kosilnico pošljemo tudi na manj urejene površine, čeprav moramo v prvih košnjah v zakup vzeti kakšno posredovanje, pri katerem bomo robota postavili nazaj na kolesa in zasuli luknjo. Po nekaj takšnih posegih si ustvarimo relativno ravno površino, na kateri bo ob minimalnem vzdrževanju robotska kosilnica vso sezono kosila popolnoma samostojno.

dom297_hondadva.jpg

Način delovanja nastavimo prek enostavnega vmesnika na kosilnici.

dom297_hondatri.jpg

Na polnilno postajo se kosilnica vrne sama, po polnjenju pa se vrne na delo.

Skozi celoten test izpostavljamo vsestranskost robotske kosilnice, na preizkusu pa smo jo poslali na golf igrišče, kjer običajno najdemo najlepše površine brez vsakih nepravilnosti. Morda drži, da tokratna trava ni bila nikakršen izziv za hondo miimo, a odločitev za izbiro terena se skriva drugje. Po nekaj mesecih košnje običajne travnate površine, kakršno po navadi najdemo ob naših hišah, bo trava začela spreminjati podobo. Vsak dan bo pognojena s tisoč drobnimi koščki trave, košena bo vsakodnevno ob minimalni obremenitvi tal, zaradi česar bo dobila polnejšo zeleno barvo, občutno se bo zgostila, predvsem pa bo vedno lično pokošena. Honda miimo torej ne prinaša zgolj robotske košnje, ampak kar robotskega vrtnarja, ki vsak dan v tednu skrbi za vašo trato – kot na golf igrišču. 

Ne pozabimo na vrtne kosilnice

Kljub temu da smo se na testu osredotočili na Hondine robotske kosilnice, nismo pozabili na druge njihove naprave. Na trati golf igrišča smo preizkusili tudi traktor HF2417 HME in več vrtnih kosilnic – s pogonom in brez, s sistemi za mulčenje in brez njih, s hidrostatskim menjalnikom in drugimi dodatki. Zanimiv je bil predvsem sistem za nadzor pogona s kosilnice HRX537 VYE, ki ga lahko uravnavamo zgolj s prsti ali dlanjo, in to vse od čisto počasnega premikanja do polne hitrosti. Seveda ima kosilnica tudi izvrsten Hondin sistem mulčenja z dvojnim rezilom in možnost kombiniranega načina pobiranja trave – razmerje med zmleto in v koš pobrano travo lahko namreč poljubno spreminjamo.

dom297_hondastiri.jpg

Inovativen sistem pogona na vrtni kosilnici HRX537 VYE omogoča precizen nadzor s prsti ali dlanjo.

So robotske kosilnice drage?

Na prvi pogled se zdijo robotske kosilnice drage. Stanejo nekajkrat več kot običajne vrtne kosilnice, a jih resnici na ljubo z njimi sploh ne moremo primerjati. Robotska kosilnica predstavlja večji strošek ob nakupu, tekoči stroški pa so praktično minimalni. Honda miimo porabi le za do 30 evrov električne energije v vsem letu, kompleti rezilc, ki jih je priporočljivo zamenjati dvakrat ali trikrat letno, pa tudi ne predstavljajo znatnega zneska. Takole »čez palec« si upamo trditi, da honda miimo ne zahteva veliko več kot 50 evrov v enem letu dela. Ni treba veliko preračunavanja, da vidimo, da za takšen znesek ne dobimo prav veliko goriva in olja za bencinsko kosilnico – da o dragocenosti vašega časa sploh ne govorimo.