Kaj ste morali storiti, da ste postali vodilni prodajalec vstopnic v Sloveniji?

Nicole Radermacher: Pred desetimi leti smo začeli iskati prve organizatorje dogodkov oziroma partnerje v Sloveniji. Hkrati pa tudi prodajna mesta. Kar hitro smo začeli prodajo vstopnic za večje dogodke, ki smo jih sprva ponujali prek prodajne mreže Kompasovih poslovalnic in spleta, kasneje pa smo vzpostavili še klicni center in lastna prodajna mesta.

Čeprav sta se tedaj ponudba in povpraševanje po vstopnicah povečala, je bilo zelo težko prepričati ljudi, da bi uporabljali elektronski sistem prodaje. Organizatorji dogodkov so namreč sami tiskali vstopnice, šlo je za nekakšne lepe spominske vstopnice. Zato smo tudi doživeli velik odpor, ko smo prvič pokazali našo vstopnico. Slišati je bilo, da so grde in da nam z njimi ne bo nikoli uspelo. So pa imeli tedaj v Avstriji z njimi že deset let izkušenj. Ključ do našega uspeha je bil predvsem v tem, da se po našem vstopu na trg organizatorju ni bilo treba več ukvarjati s prodajo vstopnic, kar jim je prej vzelo veliko časa. Pomembna je tudi naša ponudba, saj pokrivamo tako domače kot tuje dogodke.

Če po desetih letih povprašaš po Eventimu ljudi, ki se ukvarjajo z organizacijo dogodkov, večkrat omenijo besedo monopol. Obstaja sploh konkurenca na tem področju?

Nicole Radermacher: Nimamo monopola, z varuhom konkurence nismo imeli nikoli težav. Tudi ko se je poročalo o kartelnem dogovoru glede prodaje vstopnic za koncert skupine U2 v Zagrebu, se ni nič zgodilo. Konkurenca obstaja, vendar ni neposredna. Z nami se ne morejo primerjati, ker pokrivamo tudi tujino. Smo velik sistem – prisotni smo v 22 državah. Res je, da se vedno znova pojavljajo novi spletni ponudniki vstopnic, vendar s svojo dejavnostjo kmalu prenehajo. Gre namreč za posel, ki ga lahko izpelješ zgolj na masi prodanih vstopnic in dodatnih storitvah.

Se pa baje organizatorji skušajo tudi izogniti vašim storitvam, saj jim predstavljajo kar pomemben strošek pri organizaciji dogodkov.

Nicole Radermacher: Skorajda nemogoče je, da bi šli na svojo pot pri storitvah, ki jih sami ponujamo. Gre namreč za mednarodno prodajo in marketing.

Karli Erdlen: Organizator lahko sodeluje tudi z več partnerji za različne storitve, vendar pa mi te storitve nudimo na enem mestu. Svoje sisteme imajo predvsem manjši organizatorji, ki so vpeti v lokalno okolje.

Slišati je, da mariborski nogometni klub, ki je že mesec dni pred tekmo s Sevillo prodal vse vstopnice, ne sodeluje z vami.

Nicole Radermacher: Ni res. Čeprav imajo svoj sistem, sodelujejo tudi z nami. Imamo namreč lastno prodajno mesto v Mariboru, tako da so svoje že natisnjene vstopnice posredovali tudi nam.

Karli Erdlen: Z nekaterimi organizatorji smo sklenili dogovor, da si delimo prodajo. Ljudje so še vedno navajeni kupovati vstopnice ali abonmaje na blagajnah oziroma spletnih straneh kulturnih ustanov. Pri nekaterih prireditvah imamo ekskluzivno pravico za prodajo vstopnic, pri drugih je pač nimamo.

Koliko znaša provizija od prodaje vstopnic?

Karli Erdlen: To je stvar dogovora. Provizija je odvisna od tega, kaj organizator od nas pričakuje oziroma katere storitve pri nas najame. Za nekoga, ki se prvič obrne na nas, veljajo provizije po ceniku, za dolgoletne partnerje pa je to stvar dogovora. Če gre za dvorano, ki jo dobro poznamo oziroma jo imamo v našem sistemu, so na primer stroški nižji. Za organizatorja je z vidika oglaševanja in stroškov nasploh zelo pomembno tudi, da sproti spremlja prodajo vstopnic, saj lahko ciljno usmerja svoje oglaševalske aktivnosti. S tako storitvijo, ki jo sicer plača, lahko prihrani veliko sredstev.

Nicole Radermacher: Sodelovanje z organizatorji je živa stvar. Za večje prireditve smo z njimi vsak dan v stiku. Nismo zgolj prodajalci vstopnic.

Govori se o sedmih, osmih odstotkih provizije od prodaje vstopnic...

Nicole Radermacher: To ne drži.

Mi lahko zaupate vsaj razpon provizij?

Karli Erdlen: O številkah ne bi govoril. Ker se z vsakim organizatorjem posebej dogovarjamo, številke ne bi nič povedale in bi bile zavajajoče.

Nicole Radermacher: Organizator lahko na primer pri nas naroči tudi preverjanje črtnih kod, najame tiskalnik za vstopnice, večerno blagajno na kraju dogodka, prodajno osebje... Za največji dogodek v Sloveniji, košarkarsko evropsko prvenstvo, smo bili na primer odgovorni za vstopnice, akreditacije in vstopne kontrole.

Je Eventim tudi v drugih državah tako močan akter na trgu?

Nicole Radermacher: Na Madžarskem obstaja šest tovrstnih sistemov prodaje vstopnic, tako da Eventim tam nima tako velikega tržnega deleža. Sklepati mora več ekskluzivnih pogodb z organizatorji. Eventim ima v Sloveniji največji tržni delež. Podobno je zdaj v Srbiji, močan pa je tudi v Avstriji.

Kako pomemben tekmec so pri vašem poslu ponarejevalci vstopnic?

Nicole Radermacher: Glede na izkušnje je ta boj zelo pomemben. Zadeve spremljamo skupaj z organizatorji, saj so predvsem oni pri tem oškodovani. Zato tudi poskušamo vzpostaviti preverjanje črtnih kod na večini prireditev. Če se ponarejajo potni listi in vinjete, se bodo tudi vstopnice, še posebej zato, ker gre lahko pri tem za dober posel.

So pa ponarejevalci zelo iznajdljivi. V Dnevniku smo na primer poročali, kako je eden izmed njih najprej na bencinski črpalki ukradel zaščitni papir, kasneje pa na njem stiskal vstopnice.

Nicole Radermacher: Kar zadeva sam videz vstopnice, so vedno bolj iznajdljivi. Ne morejo pa ponarediti črtne kode, ker je unikatna. Če ima organizator na prizorišču čitalnik črtnih kod, je zadeva rešena.

Karli Erdlen: Do ponarejanja prihaja zaradi nepazljivih ljudi. Nekdo je presrečen, ker je dobil vstopnico za koncert svoje najljubše skupine, in zato fotografijo vstopnice s črtno kodo objavi na facebooku. Spretnemu človeku tako ni težava ponarediti vstopnice. To pa pomeni, da bo tisti, ki bo prvi prišel na koncert s to črtno kodo, vstopil na prizorišče, tisti z originalno vstopnico pa bo imel težave. Tako kot smo pazljivi z osebnimi dokumenti in bančnimi karticami, moramo biti tudi z vstopnicami. Zavedati se je treba, da vstop na dogodek omogoča črtna koda, ki jo posameznik plača, in ne kos papirja.

Je kakšen dogodek še posebej izstopal po ponarejenih vstopnicah?

Nicole Radermacher: Ljudje najraje ponarejajo vstopnice za večdnevne festivale, ker je njihova cena višja.

Vas motijo tisti, ki kupijo pri vas več vstopnic in jih potem prodajajo po višji ceni? To se je na primer dogajalo ob lanski prireditvi Noč Modrijanov.

Nicole Radermacher: Da bi se temu izognili, smo nakup vstopnic za koncert Modrijanov po dogovoru z organizatorjem omejili, in sicer na štiri vstopnice po naročilu. Preprodaja vstopnic nas moti, ne moremo pa tega preprečiti. Oseba, ki to počne, utaji davek, kupec, ki kupi vstopnico pri nepooblaščenem prodajalcu, pa je zato soodgovoren.

Karli Erdlen: Pa veliko tvega, ker ne ve, ali na črnem trgu obstaja več vstopnic z isto črtno kodo.

Kateri dogodki so poleg Eurobasketa še izstopali po povpraševanju po vstopnicah?

Nicole Radermacher: Tradicionalno so to festivali Rock Otočec, Schengenfest, Metalcamp... Po odprtju dvorane Stožice je bilo kar nekaj uspešnih koncertov. Za takega veljajo tudi nastop skupine The Killers na stožiškem hipodromu in nekateri koncerti v tujini, za katere smo organizirali avtobusni prevoz.

Je torej povpraševanja največ za nastope glasbenih skupin?

Nicole Radermacher: V Sloveniji smo bili prvi, ki smo začeli intenzivno sodelovati tudi z organizatorji športnih dogodkov. Tudi zato, ker je Slovenija premajhna za velike zvezde. Nimamo namreč primernega prostora, s katerim bi lahko pokrili stroške izvajalca in celotne produkcije.

Vas tujci sprašujejo, zakaj nimamo primernega prizorišča za največje zvezde?

Nicole Radermacher: Prihaja tudi do tega, saj se tuji organizatorji velikokrat obrnejo neposredno na nas in nas prosijo za nasvete. Tisti, ki se vsaj malo posvetijo regiji, se zato velikokrat odločijo za Zagreb. Pri nas jim lahko namreč ponudimo največ 12.000 vstopnic, organizator pa bo hitro izračunal, če se mu dogodek ob takih zmogljivostih finančno pokrije. Največ dela smo imeli na primer z odpovedjo koncerta Madonne, ki bi moral biti na stožiškem hipodromu. Prodali smo veliko vstopnic, računali smo še na italijanske kupce, vendar se ni izšlo, ker je Madonna nastopila tudi v Vidmu. Ker do določenega trenutka nismo prodali dovolj vstopnic, so koncert pri nas odpovedali.

Se pri ceni vstopnic pozna kriza?

Nicole Radermacher: Pri ceni vstopnic ne, pri številu prodanih pa se.