Kompilacija Stand Up, People je kot opaznejša arhivska glasbena izdaja lanskega leta uvrščena na evropsko listo World Music Charts, kjer najdemo tudi ploščo Me Sijum Underground (Jaz sem underground) aktualne bande Shutka Roma Rap. Posrečeno zlitje benda in hiphop stihoklepačev je avtentičen primerek lokalnega prisvajanja, parafraziranja, predelovanja muzik sveta. Lahkota spajanja in interpretiranja različnih estetik zna sicer v ločenih sektah zbuditi negodovanje in tudi odklanjanje. Gre za tvorno nadgradnjo plošče I Šutka tani mo than (Šutka Moje mesto) iz leta 2010, ki je zametek tega živega benda. Matrice in didžeje je Shutka Roma Rap nadomestila z živo godbo in ni ga virusa, ki bi zaustavil klepanje stihov. Po izidu albuma Šutka Moje mesto se je kar nekaj lokalnih akterjev razselilo po Evropi in po uvodni paniki glede prihodnosti ustvarjalnega hiphopa v Šutki so vrzel zapolnili mlajši. »Starim« borcem (Fat Joe, Error in Al-Alion) so se pridružili Mali, Taki ter še nepolnoletna Kej1 in Nu100, ki sta spisala naslovno skladbo plošče. Za uspešno izvedbo projekta je zelo zaslužen Peter Barbarič, ki v spremnem besedilu k plošči zapiše, da je Roma rap glasbeni underground tako znotraj lokalne romske skupnosti kot mreže »world music«.

Priložnost srečanja z akterji romskega glasbenega podtalja se ponuja prihodnji petek, ko bo »čokoladni raper« iz Novega Sada Muha Blackstazy s svojimi spremljevalci Wu-Tra-Clan Ciganigers odprl nov klubski cikel Ufoslavia v Gali hali v Ljubljani. Po treh letih se vrača k nam tudi z nazivom srbskega šampiona v slam poeziji. Iz prve roke naivno trosi iskrene pripovedi in je popolno nasprotje raperski bahavosti. Muha ne sanja koruze; na preprost in komičen način opisuje življenje in svet okoli sebe. V pesmi Mi smo crni pravi, da ne prihaja iz geta, živi od fizičnega dela, dela v blatu in prahu, po dežju, snegu in največji vročini. Ko koplje po smeteh, ne vzame vsega, ker mora ostati tudi za upokojence. Surovo, a solidarno.