Javni sklad RS za kulturne dejavnosti je nedavno izdal dve knjigi, povezani s tematiko otroškega gledališča – to sta gledališki priročnik Črkolandija Maje Gal Štromar in Gregorja Geča ter knjiga izbranih dramskih besedil Jane Kolarič, Kim Komljanec, Janeza Remškarja, Tamare Matevc in Samante Kobal z naslovom Petka!. Samostojni strokovni svetovalec za gledališče in lutke pri JSKD Matjaž Šmalc trdi, da je otroško gledališče več kot samo gledališče otrok; je tudi velik izziv mentorjem, čeravno se ravno ta edukativni vidik rado zanemarja. Otroci s sodelovanjem v gledališki skupini ozaveščajo svoj javni govor, nastop, spregovorijo s svojimi besedami ali besedami nekega imaginarnega lika, ki jim omogoča svobodo in samozavest, da se sprostijo ter prepustijo domišljiji. Skratka, končni produkt dela v takšni skupini ni predstava, temveč vmesna pot, to, kar se pri tem z otrokom dogaja; pri tem so po-membni učinkoviti pedagoški pristopi.

Vendar pa se pri nas vsaj na splošno mentorjem posveča zelo malo pozornosti in tudi znotraj študijskega sistema se gledališko pedagogiko zanemarja. Strokoven premislek pri tovrstnem delu z mladimi pa je nujno potreben: postavljajo se vprašanja, kakšne teme obravnavati, kakšne predstave so primerne za določeno starostno skupino, kaj otroku ponuditi, da bo lahko iskren, kako pravzaprav dobiti kakovostno otroško gledališče. »Cilj ni to, da bi imeli nekoč 600 dramskih igralcev na generacijo, temveč da bo otrok, ki bo deloval v otroškem gledališču, znal javno izraziti svoje mnenje, nastopati denimo na maturi, navsezadnje pa tudi to, da bo nekoč postal politično in kulturno aktiven državljan,« meni Matjaž Šmalc.

Mentorjem in posledično otrokom bo nedvomno lahko v kakovostno pomoč Črkolandija, gledališki priročnik, ki sta ga zasnovala Maja Gal Štromar in Gregor Geč in vsebuje dramski tekst ter pravljico. V prvem delu je to pravljica o Ani in Binetu ter njunem čarobnem popotovanju v deželo črk. V drugem delu je ista zgodba dramatizirana, v tretjem delu pa avtorja ponudita konkretne ideje za uprizoritev; dotakneta se praktično vseh elementov predstave – scenografije, kostumografije, glasbe in koreografije –, seveda pa tudi dela z mladimi igralci. Natrosita recimo tudi ideje, kaj storiti, če imamo dva igralca ali če jih imamo devet, in kaj, če imamo recimo v zasedbi tri dečke in enajst deklic. Ideje avtorjev v priročniku ne zapovedujejo, temveč spodbujajo nove ideje.

Druga izdana knjiga Petka! skriva pet najboljših dramskih besedil, ki so prispela na natečaj JSKD za najboljše otroško ali mladinsko dramsko besedilo. Besedila so razvrščena tako, da bodo različne otroške in mladinske gledališke skupine zagotovo lahko izbrale tekst, primeren njihovi starostni skupini. Ježki gredo v svet in Družina avtoric Jane Kolarič in Kim Komljanec sta namenjeni mladim gledališkim ustvarjalcem prve triade osnovnih šol, ki ju lahko uprizarjajo tako na gledališkem kot lutkovnem odru. Besedilo Janeza Remškarja Mulci proti doktorju Zlobi je primerno za učence druge triade, zadnji triadi pa je namenjena sodobna priredba Pepelke avtorice Tamare Matevc. Peto besedilo, Fatamorgana avtorice Samante Kobal, pa bo nedvomno primerno za srednješolske gledališke skupine. im