Vse, kar je dejansko danes povezano z motociklističnim prvenstvom motoGP in Marcom Marquezom, je pospremljeno s takšnimi ali drugačnimi rekordi. V starosti 20 let in 266 dni je postal najmlajši svetovni prvak v kraljevem motociklističnem razredu, in kot trenutno kaže, se je njegovo obdobje šele dobro začelo.

»Želim si nabirati le izkušnje, to bo moja prva sezona, tukaj je vse tako drugače in za številko večje od vsega, česar sem bil do sedaj vajen. Ne bo lahko, potrudil se bom po svojih najboljših močeh,« je pred sezono pripovedoval Marc Marquez, ko je prvič sedel na prototipni Hondin motocikel RC213V. In le malo jih je tudi verjelo, da mu lahko uspe. A kako so se zmotili.

Marc Marquez je dejanski fenomen, najmlajši v številnih kategorijah, pa kljub temu vedno »starejši« v glavi. Ljudje, ki delajo z njim, pravijo, da je dober človek in da znanje o vsem, kar se tiče motocikla, vpija kot suha goba. »Vedno v vsem poišče pozitivne stvari. Naj ga kakšna stvar še tako prizadene, v dirkaškem smislu seveda, bo v njej našel nekaj, na čemer bo gradil naprej,« je o njem povedal njegov inženir Santi Hernandez.

To je dokazal letos velikokrat, nazadnje, da je pravi ekipni igralec, ko je po napaki vodstva ekipe prepozno zavil v bokse po nov motocikel na dirki v Avstraliji. Velik del krivde je prevzel na svoja pleča, čeprav mu tega ne bi bilo treba, zato je bilo olajšanje po tretjem mestu na zadnji dirki sezone v Valencii v ekipi toliko večje. Solze olajšanja in sreče niso mogli skrivati ne mehaniki ne njegov oče, ki sam predobro ve, skozi kaj vse sta morala iti z Marcom, da se je končno povzpel na prestol dirkaškega motociklizma.

A kako dober učenec je in kakšen talent se skriva v njem, je še bolj jasno predstavil inženir za elektroniko Carlo Luzzi: »Nekateri dirkači potrebujejo eno celo sezono, da zares razumejo, Marc je vse razumel v enem samem dnevu.« Motocikel je namreč poln takšnih in drugačnih stikal in gumbov in ni lahko za dirkača, da v pravem trenutku pritisne na pravi gumb. »Spomnim se, kako sem takoj na začetku našega sodelovanja prispel k Marcu z listom papirja, na katerem so bili razloženi pomeni vsakega gumba posebej. Naslednji dan je prišel k meni in kratko rekel: 'Preveri, če sem si jih zapomnil'. Na pamet je znal pojasniti prav vsak gumb na motociklu in kdaj katerega uporabiti.«

Poznavalci pravijo, da so danes na dirkaških motociklih sami hitri fantje, razlike so seveda v sami tehniki motociklov, a še večje razlike so v dirkačevih glavah. »Umetnost je, da med vožnjo sredi dirke lahko misliš na sto stvari in pri tem ne narediš napake. Marc je delal napake, a se je iz vsake veliko naučil,« je še dodal še eden od tehnikov ekipe Carlos Linan.

Da, Marc je letos kar nekajkrat padel, a na njegovo srečo nikoli tako hudo, da bi moral izpustiti dirko. Na sami dirki je naredil samo eno napako, v Mugellu, ko je zdrsnil s steze in padel, to pa je bil njegov edini letošnji odstop, če ne računamo že omenjene diskvalifikacije v Avstraliji. V letošnji krstni sezoni je zmagal šestkrat, njegov največji tekmec Jorge Lorenzo (Yamaha) pa osemkrat, a Lorenzo je pomembne točke zapravil zaradi padca in s tem povezane poškodbe ključnice, in je moral izpustiti nekaj dirk.

Marquez jo je letos dobro odnesel, čeprav ni vraževeren. »Vsi dirkači imajo neke svoje obrede pred dirko. Pri Marcu tega ni, res pa je, da na motocikel vedno sede z leve strani. To pa je tudi vse. Marc ne potrebuje amuletov, metanja soli čez motocikel pred dirko, takšnega ali drugačnega čevlja ali rokavice. On je hiter že samo zato, ker je to on, Marc Marquez,« pravi Linan.

Za tekmece strašljiv Marquezov opis pa je podal njegov mehanik Bruno Leone: »V tem trenutku je še tako mlad, pred njim je še toliko let nabiranja izkušenj in učenja, pred njim je še toliko dirk. Če je že zdaj, tako rekoč brez pravih izkušenj uspel postati prvak, kaj šele bo, ko bo še malce starejši. V glavi in po prevoženih kilometrih na motociklu.«