Prihodnji torek, 22. oktobra, se bo na Gospodarskem razstavišču odprla tridnevna, letos že 14. Študentska arena, največja izobraževalno-sejemska prireditev za mlade v Sloveniji. Študentska arena je več kot le sejem, poudarjajo organizatorji, saj se bo v treh dneh odvilo 60 izobraževalnih dogodkov, skoraj 40 gledaliških, pevskih in plesnih nastopov, na zunanji Urbani ploščadi pa bodo tudi športne in glasbene zanimivosti. Kot v preteklih letih bodo tudi tokrat velik poudarek namenili zaposlovanju. Zavod RS za zaposlovanje bo predstavil možnosti zaposlitve v Italiji, Veliki Britaniji, Belgiji, Avstriji, Nemčiji, na Švedskem in Nizozemskem, e-Študentski servis bo mlade informiral o tem, kako izboljšati tehniko iskanja študentskega ali rednega dela, CMEPIUS pa bo predstavil programe izobraževanja in usposabljanja v tujini.

Poudarek na zaposlovanju in talentih

Študentje bodo spoznali tudi, kako s hitrejšim branjem do hitrejšega učenja, Adecco jih bo pripravil na razgovor za službo, na delavnici TiPovej! pa bo mogoče raziskovati, kaj se skriva za besedami samoiniciativnost, kreativnost in podjetnost in kako lahko te sposobnosti mladi nadgradijo in postanejo na trgu dela konkurenčnejši. Debata bo tekla tudi o tem, ali je neplačano delo res edina možnost za pridobivanje referenc.

Zavod Nefiks bo v okviru Zaposlitvenega torka mlade ozaveščal o načinih iskanja zaposlitve in jih vodil do kadrovikov v podjetjih, ki mladim predstavijo dejavnost podjetja ter jim svetujejo pri iskanju zaposlitve.

V luči trenutne gospodarske slike Slovenije in vse manj priložnosti, ki jih imajo mladi na trgu dela, pa bosta na okrogli mizi Jamstvo za mlade, ki jo pripravlja Mladinski svet Slovenije, sodelovala tudi ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Anja Kopač Mrak ter minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo. Predstavila bosta nabor konkretnih ukrepov za zmanjšanje in preprečevanje brezposelnosti mladih, ki bodo v Programu Jamstvo za mlade 2014–2020, predstavniki mladih pa bodo predstavili svoj pogled in predloge za reševanje nastale situacije.

Novost: Arena podjetništva

Letošnja novost Študentske arene je tudi večji poudarek na podjetništvu, in sicer bodo v sodelovanju z mladinskim podjetniškim inkubatorjem Ustvarjalnik in podjetjem D-labs mlade izzvali v Areni podjetništva. »Mladi bojevniki, gladiatorji, bodo za svoje orožje uporabljali inovativnost, za svoj ščit ideje, svojo svobodo pa si bodo priborili z realizacijo izjemnih kreativnih idej,« predstavljajo tridnevni izziv, s katerim želijo najprej povezati študente različnih smeri ter jih povezati z uspešnimi podjetniki in investitorji. »S svetovanji in kratkimi predavanji v sproščenem vzdušju želimo mladim s perspektive ljudi z izkušnjami predstaviti svet podjetništva, ideje s potencialom pa nagraditi z možnostjo nadaljnjega razvoja pod mentorstvom partnerjev projekta. S tem želimo doseči aktivno udejstvovanje mladih, podjetjem pa omogočiti povezovanje s kvalitetnim kreativnim kadrom, kar omogoča tudi nove zaposlitvene možnosti,« pojasnjuje Matija Bolčina, vodja projekta Arene podjetništva.

Tridnevno dogajanje v Areni podjetništva bo sestavljeno iz motivacijskih predavanj uspešnih podjetnikov, povezovanja in ustvarjanja novih poznanstev, svetovanj in kratkih predavanj mentorjev in drugih strokovnjakov, ki bodo mlade pri delu usmerjali in jih z nasveti vodili skozi proces izdelave prototipov. Mlade, ki si bodo drznili sodelovati v projektu, bodo razdelili v dvanajst skupin, v katerih bodo največ trije člani. Prototipe svojih idej bodo nato s pomočjo mentorjev testirali po načelih pristopa »get out of the building«, kar pomeni, da bodo skupine na prizorišču Študentske arene med obiskovalci tržile svoje prototipe in na tak način zbirale informacije o trgu, potencialnih kupcih in uporabnikih ter pridobivali njihove odzive, kako bi lahko izdelek še izboljšali. Za to bodo lahko porabili dva dni, tretji dan pa bodo stopili pred žirijo in jo v dveh minutah poskušali prepričati, zakaj bi kupili ravno njihov izdelek.

Pričakujejo aktivne mlade in zaposlovalce, ki imajo kaj ponuditi

»Od mladih pričakujemo, da so aktivni iskalci informacij na sejmu ter aktivni udeleženci na izobraževalnih dogodkih, predvsem v programu Arene podjetništva, kjer imajo možnost, da dobra podjetniška ideja ne ostane le v glavi ali na papirju, ampak da se razvija v resničnem delovnem okolju,« je v imenu organizatorja, podjetja Proevent, pojasnila Aleksandra Rebec, vodja marketinga in odnosov z javnostmi.

Po drugi strani organizatorji opažajo, da so vedno bolj pripravljeni tudi razstavljalci, ki se vse bolj zavedajo, da mlade lahko pritegnejo z osebami, ki jim znajo predati konkretne informacije, jih animirati s posebnimi nagradnimi igrami, mini natečaji, delavnicami v okviru razstavnega prostora in podobnimi aktivnostmi. »Razstavljalvce pozivamo, da pridejo na sejem pripravljeni.

Študentsko areno namreč v treh dneh obišče okrog 20.000 mladih in to je za delodajalce idealna priložnost, da si zgradijo adremo obiskovalcev, ki so lahko v prihodnosti njihovi zaposleni,« je pojasnila Rebčeva in dodala, da bodo delodajalci lahko mlade kadre iskali tudi na kariernem sejmu Moje delo, ki bo na Gospodarskem razstavišču potekal drugi in tretji dan Študentske arene.