V okviru šole je Katja Čičigoj včeraj predavala o filmih Hita Steyerla, Andrej Šprah bo danes razpravljal o jugoslovanskem političnem dokumentarcu iz 60. in 70. let 20. stoletja, nocoj bo svoje filme predstavil japonski avantgardist Daichi Saito, jutri pa bodo na sporedu eksperimentalni filmi slovenskih avtorjev, kot so Nika Autor, Urša Djukić, Davorin Marc in Eva Petrič. zv
Filmi, narejeni brez kamere
V Slovenski kinoteki se je v torek s projekcijo eksperimentalnih filmov dveh avstrijskih avtorjev, Eve Heller in Petra Tscherkasskega, začela Jesenska filmska šola na temo avantgardnega filma. Za kakšne eksperimentalne filme gre? »Že več kot desetletje vse svoje filme ustvarjam v temnici, brez uporabe kamere,« pravi Tscherkassky. »Raznovrstno najdeno gradivo polagam neposredno na filmski negativ, ki ga nato razvijam sličico za sličico... To je moj osebni odziv na postopno izginjanje klasičnega filma, na izgubo filma, ki ga nadomeščajo računalniško generirane gibljive slike.« Eva Heller dodaja: »Najcenejši način snemanja filmov je ta, da jih gledamo znova in znova, izbiramo detajle, sekvence, brišemo nepotrebno ter s tem ustvarjamo nove filmske svetove iz že obstoječih filmov.«
![(Foto: Tomaž Skale)](/i/as/2013/09/25/677014.jpg)
(Foto: Tomaž Skale)