Prvotno je bilo predvideno, da se bo dvigovanje začelo ob 6. uri, a so ga morali zaradi nočne nevihte preložiti za nekaj ur. Predvidoma naj bi dvigovanje ladje trajalo od 10 do 12 ur.

Dvigovanje se bo zavleklo

Dvigovanje nasedle križarke z grebena pred italijanskim otokom Giglio ob toskanski obali napreduje, a bo trajalo dlje od pričakovanj, sporočajo strokovnjaki. Najzahtevnejša faza operacije, v kateri so ladjo dvignili s skal, je sicer že uspela, poročajo tuje tiskovne agencije.

Strokovnjaki so sprva računali, da bodo 290 metrov dolgo ladjo dvignili v desetih do dvanajstih urah, sedaj pa so priznali, da bo trajalo dlje. "Tudi če traja 15 ali 18 ur, za nas je pomembno, da delo opravimo dobro," je poudaril eden od nadzornih inženirjev Franco Porcellacchia. "Odkrito povedano nam bolje ne bi moglo iti," je še dodal.

Z pomočjo vrvi in škripcev bodo ladjo postavili pokonci

V okviru odstranjevalne akcije je pristojnim s pomočjo ogromnih vreč cementa in po meri narejene kovinske ploščadi že uspelo zavarovati rjaveči trup ladje, ki je bil tik pred tem, da zdrsne s skale v globlje vode.

V nadaljevanju operacije naj bi zdaj s pomočjo vrvi in škripcev 290 metrov dolgo ladjo postavili pokonci. V skladu z načrti naj bi ladjo nato prihodnjo pomlad zvlekli do pristanišča, najverjetneje v toskanskem mestu Piombino.

Operacija poteka po načrtih

Tri ure po začetku operacije se je nagib luksuzne križarke že spremenil, tako da je zdaj razgaljen približno en meter širok pas prej potopljenega dela ladje. V začetni fazi je sicer šlo predvsem za to, da se nasedlo ladjo dvigne s skalovja, kar je tudi najbolj zahtevna faza. Nato naj bi ladjo popolnoma zravnali.

»Operacija poteka po načrtih,« so po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA nazadnje sporočili tehniki italijansko-ameriškega konzorcija Titan Micoperi, ki izvaja dvigovanje. Celotno akcijo koordinira ekipa enajstih tehnikov, na čelu katerih je Južnoafričan Nick Sloane.

Dvig ladje lahko v živo spremljate tukaj.

Da bodo ladjo postavili v navpični položaj, bodo morali jeklenice potegniti za 21 metrov. Na uro načrtujejo dvig za največ tri metre in pol. V telo ladje je sicer vdrlo 236.000 kubičnih metrov vode.

Kakovost podtalnice preverjajo vsako uro

Na otoku Giglio medtem zatrjujejo, da so storili vse za zaščito okolja. Tako na primer vsako uro preverjajo kakovost podtalnice, da bi takoj zaznali morebitno uhajanje okolju in zdravju nevarnih snovi.

Za projekt reševanja nasedle križarke so doslej že namenili več kot 600 milijonov evrov, po ocenah zavarovalnic, ki bodo projekt plačale, pa bi lahko račun narasel vse do 830 milijonov evrov.

Zagozdena že od januarja lani

Costa Concordia leži obrnjena na bok že od januarja lani, ko je je nasedla na čereh in se prevrnila. Na krovu je bilo takrat več kot 4000 potnikov iz 70 držav, nesreča pa je terjala 32 življenj.

Za nesrečo naj bi bil kriv kapitan Francesco Schettino, ki se še vedno zagovarja pred sodiščem, grozi pa mu do 20 let zapora.