A na srečo so tudi stvari, pri katerih je birokracija le v službi človeka. Standardi o izpušnih plinih euro, na primer. Številke tukaj govorijo svoj jasen jezik, ki bi ga morali razumeti vsi. Ni namreč vseeno, kaj vaš avtomobil spusti v ozračje, ali porabi več olja kot goriva, ali vas obdaja črn dizelski oblak vsakič, ko malo bolj odločno stopite na plin. Ker s tem zastrupljate sebe in druge. Standardi euro, ki so napredovali od prve do šeste generacije v dobrih desetih letih, sicer v prvi vrsti kot Damoklejev meč visijo nad proizvajalci avtomobilov in motornimi inženirji, ki morajo stuhtati, kako narediti avtomobil tako čist, kot ga zahtevajo standardi. Drugo je seveda ustrezno vzdrževanje, a svoj del naloge tovarne naredijo zgledno.

Dejansko je načinov, kako avtomobil narediti manj škodljiv, kar nekaj, od ustreznega krmiljenja motorja, aerodinamike ali teže avtomobila in posledično manjše porabe, do višjih tlakov vbrizgavanja ali še boljših katalizatorjev. A to je tehnika, z njo se ukvarjajo drugi. Državni birokrati so tudi tukaj našli možnost, kako pristaviti svoj davčni lonček, a konec koncev imamo vsi od tega vsaj kakšno korist. Čistejše avtomobile, po nekaterih izračunih celo za 90 odstotkov pri določenih plinih glede na motorje izpred 30 let, udobnejšo vožnjo, veliko nižjo porabo in zdaj tudi dovolj zmogljive in prav nič »zadušene« motorje.

Zatorej, naj bo standard euro 5, 6 ali kaj drugega, to pot ima črka na papirju svojo ekološko težo tudi v praksi. Razvoj tehnike in materialov je dovolj hiter oziroma mora biti, da drži korak z vedno bolj agresivnimi in zahtevnimi standardi. Kdo jih sestavlja in kako, je seveda drugo vprašanje, koristi ne moremo izmeriti v tem trenutku, lahko pa jih bodo izmerili zanamci. Že tako dovolj mačehovsko delamo z naravo, prometa je vedno več, naravnih virov pa vedno manj. Naredimo zatorej vsaj nekaj malega, da nam bo v prihodnje bolje. Pa čeprav na račun vedno osovražene birokracije. Ta je to pot ponudila roko končnim uporabnikom in malo privila avtomobilske tovarne. V skupno korist.