Izvidničarka Fawn Bouchard je v Sloveniji že leto dni. Čeprav prihaja iz Chicaga, je, odkar se je pred osmimi leti poročila, živela že na različnih koncih sveta. Od Amerike, Okinave na Japonskem, Taškenta v Uzbekistanu in zdaj v Ljubljani. »Verjeli ali ne, življenje v Sloveniji je zelo enostavno. Ljudje so enkratni, prijazni in tudi dežela je čudovita. Enostavno ne morem razumeti, kako se lahko kdor koli pritožuje nad samo kakovostjo življenja tukaj,« nam je zaupala Fawn, tudi mati treh otrok, starih 11, 7 in 6 let. »Za moje otroke je morda vseeno nekoliko težje, saj se pri igri pogosto pojavijo manjše težave zaradi jezika. Tako kot moji otroci ne govorijo slovensko, imajo tukajšnji otroci precej težav z angleščino. Ampak živimo v odličnem okolišu, kjer jezikovnih ovir ni, imamo pa tudi čudovite prijatelje, s katerimi se družimo dnevno,« je o sebi povedala sogovornica in na koncu vseeno še dodala: »Kljub temu da pogrešam dom, je tam stalna gneča, ogromno kriminala in od tam, kjer sem doma, je pogled le na ceste in zgradbe. V Sloveniji se zbujam s pogledom na gore in to je nekaj, kar je neprecenljivo.«

Kot kaže, je naša tokratna izvidničarka vajena odkrivanja novih krajev, saj se kot družina trudijo, da bi se vsaj dvakrat na mesec, za konec tedna, odpravili na izlet. Tako so že pred časom odkrili Blejsko jezero s soteskanjem, raftingom in pohodništvo. V zimskem času hodijo z otroki tudi smučat. Čeprav, kot ocenjuje Fawn, se smučišča ne morejo primerjati s tujimi, tukaj še vedno zelo uživajo na belih strminah.

Obisk Bovca je bil za našo popotnico, tokrat se ji je namesto družine pridružila kar prijateljica, pravo presenečenje. »Uh, vožnja z avtom do Bovca je bila zelo zanimiva, vendar je trajala precej dlje, kot sem mislila. Tudi cesta, če pomislim na vse tiste ovinke, je bila nora, a zelo lepa,« je v smehu povedala Fawn, ki je pred svojim vikendom v Bovcu vse potrebne informacije skušala dobiti kar po spletu. »Tako kot pred vsakim potovanjem sem tudi tokrat pobrskala na spletni strani TripAdvisor in I Feel Slovenia,« nam je zaupala sogovornica in dodala, da je bila z informacijami zelo zadovoljna. »Dobila sem ogromno informacij o tem, kaj vse lahko počnem v Bovcu, od restavracij do hotelov.«

Hostel s ponudbo hotela

Ker se je zavedala, da si je za ogled in pravo doživetje Bovca z vsemi njegovimi naravnimi in kulturnimi danostmi treba vzeti malo več časa, si je prek spletne strani bookings.com našla prijeten hostel. Hostel Mangart je po njenem mnenju pozicioniran na odlični lokaciji s čudovitim pogledom na okolico. Čeprav se morda zdi komu izbira nastanitve precej nenavadna (sploh za mater treh otrok), se je, kot nam je povedala Fawn, izkazala za najboljšo odločitev. »Všeč mi je bivanje v hostlih, ker ti niso pogosti v Ameriki. Tudi cena, 25 evrov na noč, je bila sprejemljiva. Na koncu se je izkazalo, da je bil v ceno vštet tudi zajtrk, kar je samo ceno naredilo še boljšo,« je v smehu povedala. Hostel je imel tudi manjši bazen, zato je bilo posedanje v njegovi bližini za našo izvidničarko naravnost sproščujoče. »Morda bi lahko izpostavila le podatek, da sem imela težavo, ker je hostel imel oznako hotela, zato sem bila v dvomih, da sta v Bovcu pod istim imenom tako hotel kot hostel. In tudi parkirišče bi lahko bilo bolje označeno. Sicer pa same pohvale glede zaposlenih. V sobi sem imela namreč nekaj težav z elektriko, vendar so napako zelo hitro odpravili in pri tem bili stalno dobre volje in se tudi iskreno opravičili.«

Ker je bil hostel v bližini mesta, naša izvidničarka pa je prišla v Bovec zelo zgodaj, se je sprehodila po glavni cesti in na veliko veselje tudi zelo hitro našla turistični informacijski center. »Prav presenečena sem bila nad odlično energijo ljudi, ki so se sprehajali po mestu z nasmehom na obrazu. V TIC nas je sprejelo simpatično dekle, ki pa angleškega jezika ni najbolje razumelo. Zato pa je njen kolega vzel stvari v roke in nama v odlični angleščini odgovoril na vsa zastavljena vprašanja, nama svetoval številne oglede in aktivnosti in pri tem izročil vse letake, ki jih je imel za pultom. Česar ni vedel, pa je našel na spletu,« je povedala Fawn.

Že prvi dan zelo aktivni

S polno glavo in rokami, polnimi informacij o Bovcu, sta se dami najprej odpravili na pozno kosilo. Lačni sta se ustavili v gostilni in piceriji Letni vrt, kjer sta bili sprva nekoliko nervozni, a sta si kmalu oddahnili, saj je bil jedilni list tudi v angleškem jeziku. Prijaznega in zgovornega natakarja sta povprašali po lokalnih jedeh oziroma kaj bi jima priporočal. »S prstom se je sprehodil po jedilnem listu in naju usmeril k jedem, ki so bile vidno dražje. Zato sva se odločili za testenine, ki so bile zelo okusne in cenovno ugodne,« je priznala sogovornica. Po kosilu so sledila počivanje na bližnji klopci, opazovanje mestnega vrveža in zbiranje poguma za prvo pustolovščino. Že pred odhodom v Bovec sta si dekleti namreč rezervirali vožnjo po jeklenici (zip-line park). »Kot je bilo dogovorjeno že pred odhodom, naju je vodnik prišel iskat na dogovorjeno mesto. Bil je sila simpatičen in hudomušen in seveda radoveden. Enostavno mu ni bilo jasno, zakaj si Američanke ne moremo izbrati Slovenca za moža,« je v smehu povedala Fawn. Po končanem adrenalinskem spustu sta si dekleti privoščili pozno večerjo v restavraciji Dobra vila. Čeprav so jima restavracijo toplo priporočali, se je na koncu izkazala za precej drago in tudi interier je bil zelo lep. »A s hrano žal nisva bili najbolj zadovoljni,« je povedala sogovornica in dodala, da ju je kljub načrtom, da si zvečer privoščita še kakšno nočno dogodivščino, na koncu obe premagala utrujenost in sta se odločili za zgodnji odhod v posteljo.

Skok v mrzlo Sočo

Naslednje jutro sta dekleti vstali zelo zgodaj in se po nasvetu turističnega delavca v TIC odpravili v Kobarid na ogled tamkajšnjega muzeja. »Simpatičen fant nama ga je namreč toplo priporočal, saj je v Bovcu samo en, precej manjši muzej,« nam je odkrito priznala Fawn. Očitno se je predlog izkazal za odličnega, saj sta bili dekleti navdušeni nad Kobaridom, le ljudje so se jima zdeli, za razliko od domačinov v Bovcu, bolj zadržani. Po ogledu muzeja sta se odpravili nazaj v Bovec, kjer sta si v bližini tamkajšnjega kampa, tam sta tudi pustili avto, privoščili skok v mrzlo Sočo. A najboljši del dneva je za naši dekleti zagotovo bilo popoldne. Malo po peti uri sta se namreč pridružili ekipi, ki se je odločila za jamarsko doživetje. »Bilo je grozno in neverjetno – vse ob istem času,« je povedala Fawn. Dekleti sta izlet organizirali prek podjetja Aktivni planet, ki pa jima ni posredovalo dovolj informacij o sami zahtevnosti izleta. »Tudi vodnik, ki je bila sicer zelo prijazen, potrpežljiv in vljuden, je bil razočaran, da nama niso svetovali, da bi se primerneje oblekli. Pogrešali sva dolge rokave, saj je bilo v jami zelo mrzlo, in tudi rokavice bi nama na določenih predelih, kjer so bile ostre skale, prišle prav,« je povedala sogovornica, ki pa je bila na koncu dneva kljub vsemu zadovoljna s svojo novo izkušnjo. In seveda tudi zelo lačna, a kaj, ko je bilo skoraj nemogoče dobiti odprto restavracijo po deseti uri zvečer. »Ko sva končno našli prijetno restavracijo, je bilo osebje nad najinim prihodom precej nejevoljno, morda na trenutke tudi nesramno. Morda zato, ker sva v restavracijo vstopili 15 minut pred njihovim zaprtjem. S slabo voljo so nama postregli za predjed lokalni ovčji sir ter krompir z gobicami in postrvjo za glavno jed, na koncu še sladico. Seveda je bila večerja odlična in pojedli sva jo, še preden so restavracijo zapustili zadnji gostje,« je še povedala Fawn in v smehu dodala: »Verjeli ali ne, pri vsakem obroku naju je našla vsaj ena muha. Ali sva sedeli zunaj ali notri.«

Čeprav je bil dan za naši dekleti zelo pester in naporen, sta se odločili preveriti še nočni utrip mesta. Ker so jima priporočali obisk lokala Pink Panther nekje na robu mesta, sta se z obilico dobre volje odpravili tja, a ga zaradi mrtvila, ki je vladalo tam, tudi hitro zapustili. Sta pa zato na odlično zabavo naleteli v nekem drugem klubu, kjer sta se v družbi lokalnih fantov, ki so se izkazali za sila gostoljubne, zabavali do zgodnjih jutranjih ur.

In če le še v nekaj stavkih povzamemo Fawnin nasvet, potem je Bovec zagotovo destinacija, ki jo je vredno obiskati. »A ne le za en dan, saj je toliko aktivnosti in naravnih lepoti, ki jih ne gre zamuditi, da jih je težko strniti v dan ali dva.«