Nova vlada, znižanje bonitetne ocene Slovenije, zloglasni vladni prodajni seznam in rast slabih terjatev bank niso bistveno premaknili indeksa slovenskih blue chip podjetij. Konec koncev je bil junija sklenjen prodajni sporazum za Mercator, ki je pred tem objavil rekordno slabo poslovanje v letu 2012. Očitno premalo, da bi se vlagatelji »angažirali« v večji meri. A takšno sliko kaže le površje. Znotraj indeksa so se zgodile vidnejše spremembe. Najbolj so se podražile delnice Luke Koper (za dobrih 13 odstotkov), sledile so delnice Telekoma Slovenije in Zavarovalnice Triglav (za okoli 8 odstotkov). Na dnu lestvice so končale delnice Nove KBM, s kar 60-odstotnim padcem, za 18 odstotkov so cenejše delnice Intereurope, desetino vrednosti pa so izgubili lastniki Petrola. Povprečni dnevni promet na Ljubljanski borzi je znašal 1,5 milijona evrov, kar je približno 4 odstotke več kot prvem polletju lani.

V strukturi prometa se je primat nekoliko zmanjšal delnicam Krke, saj je njihov delež v celotnem prometu padel z dobrih 50 na 36 odstotkov. Likvidnostno so se močno popravile delnice Zavarovalnice Triglav, katerih promet je dosegel že skoraj 20-odstotni delež. Kaj lahko pričakujemo za drugo polovico leta? Makroekonomske napovedi so znane in nič kaj spodbudne, a hkrati tudi pogosto spremenjene. Bolj uporabni so tako imenovani vodilni kazalniki, ki jih je za Slovenijo sicer malo, a enega takih s področja transporta je v ponedeljek objavil statistični urad. Podatki, prilagojeni za vpliv sezone in koledarja, kažejo, da je bilo maja za 2,3 odstotka več prvič registriranih novih osebnih avtomobilov kot v letošnjem aprilu in za 3,6 odstotka več kot lani maja. Izboljšanje kazalnika – sicer z nizkih ravni – traja že od konca minulega leta in morda opazujemo prvo lastovko.

Avtor nima v lasti omenjenih delnic, skladi in družba Abanka Skladi vlagajo v nekatere omenjene delnice.