Še danes se dobro spomnimo, kako blizu smo bili, da bi postali največji frajerji na srednji šoli. Vespo, takrat najbolj vroče blago, ki je lastniku zagotavljala, da se bodo nanj lepotičke kar lepile, so nam starši namreč že obljubili. Nato pa… Sin mamine sodelavke se je smrtno ponesrečil, ko ga je ravno na motorju zbil neprevidni voznik avtobusa. Naslednji dan je bila vespa prepovedana beseda, namesto tako želenega motocikla pa smo dobili nekoliko drugačno in predvsem bolj živo darilo, perzijskega mucka. In ko danes tehtno premislimo – žal Billyja ni več med nami –, je bilo 17 let druženja z muckom vrednih veliko več kot tistih nekaj lepih deklet, ki bi jih takrat, seveda zaradi vespe, zapeljali na vroč krog ali dva – do postelje.

Dobrih 20 let pozneje nas je (tovrstno) postavljanje pred dekleti že zdavnaj minilo, pa čeprav se vsake toliko spomnimo, kaj bi bilo, če bi takrat imeli v rokah takšni orodji, kot sta bila zadnje dni naša zvesta spremljevalca, mercedesa CLS in CLA. Štirivratna kupeja, ki bi ju najlažje opisali kot starejšega in mlajšega brata. Da sta brata, je namreč vidno že na prvi pogled, loči pa ju predvsem letnica rojstva, saj je CLS prve generacije na cesto zapeljal že pred devetimi leti, CLA pa se vozi šele nekaj mesecev, občutna je tudi razlika v dolžini, ki je pri prvem 4,94 in drugem 4,63 metra. In ti centimetri se močno poznajo, ne samo pri notranji prostornosti, temveč predvsem statusu štirikolesnika. Ali prevedeno: CLS nagovarja prestiža vajene Mercedesove stranke, ki so zato pripravljene tudi globlje seči v žep, CLA pa tiste, ki zamižijo na eno oko, a še vedno vozijo mercedesa, ki pa je cenovno veliko bolj ljudski. Pogled na cenik namreč razkrije, da je bilo cenovno razmerje 2:1, CLS 250 CDI blueefficiency stane 60.550, CLA 200 pa 30.600 evrov.

Čeprav sta si podobna – lepa, športna in udobna –, je razlika občutna takoj, ko vstopite v potniško kabino. V CLS sedeži razvajajo in bi jih številni bili veseli v domači dnevni sobi, uporabljeni materiali so izbrani s kombinacijo usnja in lesa, voznikovo delo pa olajša samodejni menjalnik, ki ga lahko upravljamo z ušesoma za volanskim obročem. Udobje se nadaljuje tudi na zadnji klopi, kjer je centimetrov za glavo in kolena dveh potnikov v izobilju, pa čeprav se od zunaj zdi, da bo zaradi padajoče silhuete karoserije zadaj prostorska stiska. Piko na i prostornosti pristavi še globok 520-litrski prtljažnik, ki zlahka pogoltne štiri potovalke, njegova edina hiba pa je majhna odprtina, ki onemogoča prevoz zajetnejšega tovora. A tega naj v tako prestižnem štirikolesniku tako ali tako ne bi prevažali.

Manjši CLA odgovarja s podobno zmogljivim 470-litrskim prtljažnikom (ki ima za nameček dvojno dno) in identično hibo, se pa v njegovem primeru padajoča silhueta karoserije v notranjosti neverjetno pozna. Pri prvem vstopanju na zadnjo klop boste – preverjeno – z glavo udarili v rob, nato pa razočarano ugotovili, da na zadnji klopi, razen če ste otrok, nimate kaj iskati, saj boste z glavo neprestano v stropu. Precej bolj spodbudna je zgodba z voznikovega sedeža. Resda se po udobju ne more primerjati z bratovim, a še vedno izstopa iz povprečja in poudarja športnost, zato je školjkast in z nekoliko bolj poudarjenim bočnim oprijemom.

Razvojniki iz Stuttgarta so za naša poskusna kandidata sprejeli različni strategiji: CLS stavi na zadnji, CLA na prednji pogon. Na cesti to prevedeno pomeni, da ob odločnejšem pritisku stopalke za plin zadek CLS hitro odnese, a ga še hitreje ukroti sistem stabilnosti ESP. Starejši brat se kot riba v vodi počuti na avtocesti, kjer pride do izraza kombinacija 2,1-litrskega dizelskega štirivaljnika z močjo 204 konjev in samodejnega menjalnika (242 km/h, 7,5 s do 100 km/h), v mestu pa velja biti pazljiv, zato je nasvet, da doplačajte za parkirne senzorje in kamero (skupaj 1593 evrov), več kot na mestu.

Mlajšega brata je poganjal 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 156 konjev in v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Zmogljivosti so zgledne (230 km/h, 8,6 s do 100 km/h), toda računalnik nam je na našo grozo pokazal povprečje porabe kar 9,5 litra. Ozrite se po alternativi, različici 220 CDI, ki je sicer pet tisočakov dražja, a manj potratna in zavoljo 7-stopenjskega samodejnega menjalnika tudi bolj udobna.

Več fotografij na www.dnevnik.si