Dogajanje v SNG Nova Gorica bo v prihodnji sezoni zaznamovano z dvema jubilejema – dvajsetletnico odprtja gledališke stavbe in desetletnico statusa nacionalne institucije. Prepletli ju bodo z osmimi predstavami, v katerih bodo z različnih zornih kotov motrili vprašanje, kaj je prav, kaj je pravica in kaj pravično.

»Vprašanje pravice in pravičnosti v sodobni družbi na ravni javnega angažmaja in v intimnem življenju posameznika se znova in znova postavlja kot ena ključnih dilem. Gledališče se na krizo duha človečnosti odziva z uprizarjanjem dram ali antidram o različnih izbirah posameznika, ki bodisi sizifovsko vztraja in po svojih močeh poskuša urediti svet ali pa se zateka v sanje, norost, sovraštvo, ljubezen. Na novogoriškem odru bomo tako v novi sezoni razprostrli galerijo različnih vznemirjenih karakterjev, tragičnih, komičnih, grotesknih, absurdnih, ki bodo prikazovali, kako je pravično mogoče pojmovati zelo različno,« pravi vršilka dolžnosti umetniške vodje Martina Mrhar.

Med klasiko in sodobnostjo

Na velikem odru se bo o pravici najprej spraševal slavni atenski bogataš Timon Atenski. Tragedija, ki jo je poleg Shakespeara avtorsko soustvaril njegov sodobnik Thomas Middleton, s tematsko izpostavitvijo moči denarja razpira prostor za refleksivni pretres ekonomske in širše družbene krize. Predstavo bo na oder postavil Janez Pipan, režiser krstne uprizoritve novega novogoriškega odra pred dvajsetimi leti.

Kdo je tukaj tat, bo osnovno vprašanje v komičnem trilerju Kraja avtorja Erica Chapella. Zgodbo o tem, da se kraja ne ustavi pri gmotnih rečeh, temveč lahko pomeni čisto pravi vdor v tuja življenja, bo na oder predvidoma decembra postavil režiser Jaša Jamnik. Sledila mu bo uprizoritev pesniško-filozofske igre Križ izpod peresa Grumovega nagrajenca Matjaža Briškega in v režiji Sama M. Strelca. Sezono na velikem odru bo maja sklenila komedija o prekipevajočih strasteh Norci iz Valencie. Delo španskega baročnega avtorja Lopeja de Vege, ki je v dramatiko pionirsko vpeljal tematiko norosti, bo prvič našlo prostor na slovenskih odrih, režirala pa ga bo Nenni Delmestre.

Prostor za eksperiment in intimo

Mali oder je rezerviran za intimnejše predstave in za eksperimentalne predstave, ki rade skačejo »čez«, pravi dramaturginja gledališča Tereza Gregorič. Ena takšnih je Morilec Eugèna Ionesca. Slovensko praizvedbo besedila bo postavil mladi režiser Marko Čeh, ki bo z uprizoritvijo tudi debitiral v institucionalnem gledališkem prostoru. Sledila bo komorna igra Srečanje, ki je kljub prisotnosti zgolj dveh družinskih članov dejansko drama o celotni družini. Zanjo je bila hrvaška dramatičarka Nina Mitrović nagrajena tako doma kot v tujini. Pod režijo se bo podpisal Primož Bebler. Februarja bo sledila premiera nadrealistične komedije Toma Stopparda Po Magrittu, ki jo bo režirala Ajda Valcl, za piko na i malemu odru pa so v gledališču izbrali Srečka Kosovela. Z njegovo ugledališčeno poezijo, kolažem uglasbenega in vizualiziranega, bodo nagovorili predvsem odraščajočo mladino, hkrati pa zaznamovali 110-letnico Kosovelovega rojstva. Predstavo pripravlja režiser Andrej Jus v sodelovanju z Nejcem Valentijem.

Poleg premier na malem in velikem odru gledališče tudi v prihodnji sezoni ohranja Goriški vrtiljak, Amaterski mladinski oder, nedeljska gledališka srečanja ljubiteljskih skupin in novogoriško izvedbo uličnega festivala Ana Desetnica.