Tudi vstajniki so krvavi pod kožo. Potem ko je padla druga Janševa vlada, je, recimo, eden izmed izpostavljenih ljubljanskih protestnikov s svojim podjetjem skoval polletni posel »strateškega svetovanja, evalvacije in stalne strokovne pomoči na področju komunikacij, digitalne politične participacije in digitalnih veščin« z največjo koalicijsko stranko Pozitivno Slovenijo za debelih 30.000 evrov. Še bolj poslovna pa je bila agencija njegovega kolega iz Odbora za pravično in solidarno družbo, ki je isti partiji zaračunala skoraj 24.000 evrov za šestdnevno strokovno pomoč »pri procesu političnega odločanja o novi vladi in vlogi javnomnenjskih raziskav glede oblikovanja nove vlade«. Posel je posel – roka roko umije!?

Medtem pa beremo in slišimo o odpuščanjih in napovedih odpuščanj s številnih osrednjih slovenskih medijev, tako tiskanih kot elektronskih, kar je deroča voda za že tako okrnjeno novinarstvo. Ali to sploh še opravlja javno, družbeno vlogo? Raziskovalno novinarstvo ni poslovna uspešnica. Za današnje trende je preveč zamudno, potratno in ne prenese hitrega, ad hoc poročanja s terena. Izrinjajo ga filtrirane agencijske novice. Le slab mesec pred krvoločnim umorom britanskega vojaka na londonski ulici je bil v Birminghamu prav tako krvoločno umorjen 75-letni gospod, ki se je zvečer vračal domov z molitve v mošeji. Posnetek prvega je v hipu zaokrožil po spletu in televizijskih poročilih kot še ena vroča novica o grožnji terorizma. Sledila je vest o pariškem posnemovalcu. Ste kje zasledili notico o birminghamskem zločinu?