Šesta dirka letošnjega prvenstva formule 1 in prva letošnja zmaga za Nica Rosberga. In to ravno tam, kjer si je te najbolj želel, v domačem Monaku. Nemec je bil celoten konec tedna merilo za vse tekmece. Drugo mesto je šlo v roke njegovemu rojaku Sebastianu Vettlu in tretje Avstralcu Marku Webbru, ki se za tako uvrstitev v prvi vrsti lahko zahvalita manjši zmedi pri postankih v boksih ob varnostnem avtomobilu, ki si jo je privoščila ekipa Mercedesa in »pomagala« Angleža Lewisa Hamiltona z drugega spraviti na četrto mesto.

Rezultati po dirki še niso bili uradni, saj sta se Ferrari in Red Bull pritožila, da je Mercedes z letošnjim dirkalnikom v Barceloni testiral pnevmatike in v treh dneh prevozil okoli 1000 kilometrov, kar pa naj ne bi bilo dovoljeno. Pri Pirelliju poudarjajo, da so na teste povabili vse ekipe in da si srebrni s tem niso pridobili nobene prednosti. Je bilo pa zanimivo, da je bilo zdaj prvič v tej sezoni, da oba Mercedesova dirkača nista imela težave s pnevmatikami. Res pa je tudi, da Monako ne more in nikoli ni bil dejansko merilo, kaj je »dobro« in kaj ne. Ker je to dirka s svojimi značilnostmi in značajem.

A to ne zmanjšuje dejstva, da je Mercedesu in predvsem Nicu Rosbergu uspelo nekaj enkratnega: po 30 letih je namreč na obisku v knežji loži v roke dvignil pokal zmagovalca še en Rosberg. Leta 1983 je namreč tukaj zmagal njegov oče Keke. In temu primerno se je svoje druge zmage v karieri veselil njegov sin Nico: »To je tisto, kar sem si najbolj želel. Monako je moj dom, tukaj sem odraščal, po teh ulicah vsak dan hodil v šolo in vedno občudoval dirkače formule 1. Start sicer ni bil optimalen, a v nadaljevanju je vse teklo tako, kot smo načrtovali.« S tem je Rosberg postavil nov mejnik: da sta na dirki v Monaku prvič zmagala oče in sin. Drugo mesto je šlo Sebastianu Vettlu, ki je odlično startal, a to je bilo dejansko tudi vse, kar je »resnega« pokazal na tej dirki: »Če bi bilo malo več prostora, bi lahko na startu prehitel oba Mercedesa. A ga ni, to je pač Monako. Zato sem zadovoljen z drugim mestom. V prvih krogih sem bil presenečen, kako počasi sta se vozila oba Mercedesova dirkača, kot da bi bila pred menoj dva turistična avtobusa.« A posebej prvi »avtobus« je bil v nadaljevanju zanj prehiter.

Med tistimi, ki so poskrbeli za nekaj razbitin, je bil na primer Felipe Massa. Na las podobna nesreča se mu je pri zaviranju v prvi ovinek zgodila že na prostih treningih, tako da je Brazilec ponovno dvakrat trdo pristal v ogradi, reševalci pa so ga iz varnostnih razlogov odpeljali na kontrolo v bolnišnico, kjer so mu diagnosticirali udarnine v rame in boleč vrat. Zakaj se je podobna nesreča ponovila dvakrat, pri Ferrariju še niso pojasnili. Spremljevalci formule 1 ugibajo, da je Massov dirkalnik nastavljen zelo nizko in ima zelo trdo nastavljeno vzmetenje na sprednji osi, zaradi česar naj bi njegov Ferrari dobesedno »zaplaval« na grbini.

A to je bil šele uvod v dogajanje, kjer sta si še najbolj spektakularno predstavo privoščila Max Chilton in Pastor Maldonado. »Bilo je kar strašljivo, nisem pričakoval, da bo Chilton tako 'zaspal'. Nenadoma je zavil vame in me potisnil v ogrado. Ni prijetno poleteti pri 200 km/h, a na srečo je zaščitna ograda opravila svoje. Ni mi hujšega, a verjamem, da me bo še kakšen dan po dirki bolela marsikatera kost,« je nesrečo opisal Pastor Maldonado. Ker je pri trku dobesedno odlepil zaščitni del ograde in ga premaknil na sredino steze, so morali dirko začasno prekiniti. Tudi bližnje srečanje med Romanom Grosjeanom in Danielom Ricardom je bilo precej vroče. Na klasični monaški način je Grosjean pri zaviranju v šikano po tunelu od zadaj trčil v tekmeca, a k sreči je bilo to tudi vse.

Ni pa bilo vse za Sergia Pereza. Mehičan je pod velikim pritiskom, saj mora na vsak način upravičiti zaupanje McLarna, »njegovo« mesto na tej dirki pa je bila ravno že omenjena šikana po tunelu. Kar nekajkrat se je več kot ostro lotil tekmecev, na primer Alonsa, ki mu je napravil prostor, a je vodstvo dirke od Španca zahtevalo, da ga v nadaljevanju spusti predse, ter Kimija Räikkönena. Prvič je Finec še napravil prostor Mehičanu, drugič nič več. In veselo sta trčila. Že ob prvem poskusu je Räikkönen bentil, po dirki je bil še bolj resen: »Najbolje bi bilo, da ga nekdo okoli ušes, to bo menda razumel.« In na koncu mu jo je res, pri čemer je Räikkönen moral v bokse in je na koncu komaj rešil eno točko z desetim mestom, Perez pa se je z okvarjenim dirkalnikom moral posloviti od dirke: »Räikkönen mi je zaprl ovinek, bil sem že skoraj poleg njega, ko je enostavno zavil vame,« je po dirki razlagal Sergio Perez, a dejstvo je bilo, da si za svoje manevre ni izbral pravega dirkališča.