Za sklep, da se predlog novele zakona o SDH obravnava po nujnem postopku, so bili v koalicijskih PS, SD, DL in DeSUS, proti pa so glasovali v opozicijskih SDS, SLS in NSi.

Izboljšanje vsesplošnega stanja v državi

Generalna sekretarka vlade Tanja Šarabon je članom kolegija pojasnila, da se bo s predlaganimi spremembami zakona o SDH pomembno prispevalo k večji gospodarnosti upravljanja s kapitalskimi naložbami države ter posledično k izboljšanju vsesplošnega stanja v državi.

Ena od predlaganih novosti je, da bi Slovenska odškodninska družba (Sod) do uveljavitve klasifikacije državnih naložb potrebovala soglasje DZ na predlog vlade le še za razpolaganje in ne več za upravljanje z večjimi državnimi naložbami.

Kot je dejal predsednik DZ Janko Veber, se novela nanaša predvsem na delo DZ v času skupščin podjetij, v katerih ima država svoj delež. Gre za prehodno obdobje, ki ga morajo ujeti, zato je »nujni postopek res nujen«.

Opuščanje nadzorne vloge DZ nad državno srebrnino

Po zdaj veljavnem zakonu bi bil namreč postopek tak, da bi Sod vladi predložil gradivo, vlada pa bi zaprosila za soglasje DZ, ki bi to posredoval matičnemu delovnemu telesu. Ko bi to pripravilo poročilo, bi moral Veber po vsej verjetnosti sklicati izredno sejo DZ. Zato je po njegovem mnenju smiselno, da se zakon v tem delu dopolni, saj da ne bi mogli slediti dinamiki skupščin in bi bili »v zahtevnem položaju, ko bi se sklicevale seje DZ praktično za vsako skupščino«. Ob tem je poudaril, da DZ ohranja soglasje za prodajo premoženja.

Med razpravo je vodja poslancev SDS Jože Tanko poudaril, da so v postopku sprejemanja zakona o SDH vedno poslušali očitke, da je nedopustno, da se vloga DZ pri upravljanju z državnim premoženjem zmanjšuje. »Zdaj smo dobili novelo, ki gre radikalno v smer opuščanja nadzorne vloge DZ nad državno srebrnino,« je povedal.

Vodji poslancev SLS Mihaelu Prevcu se zdi sprejetje te novele nepotrebno. »Če bi koalicija minulo sredo sprejela smernice upravljanja in klasifikacijo naložb, potem bi SDH takšen, kot je, lahko zaživel tudi v praksi,« je dejal in izpostavil, da je skrajni čas, da se koalicija izjasni, kako dejansko želi gospodariti z državnim premoženjem.

Potencialno težko popravljive posledice

Po besedah vodje poslancev DL Riharda Branislja pa bodo za državo nastale »potencialno težko popravljive posledice«, če se te spremembe ne bodo takoj uveljavile. Z njim se ni strinjala poslanka SDS Romana Tomc, saj bi po njenem mnenju ravno zaradi uveljavitve novele nastale škodljive posledice za državo.

Šarabonova je nato predlagala, naj se vsebinska vprašanja glede novele obravnavajo na matičnem delovnem telesu DZ.

Člani kolegija so se sicer dogovorili tudi o pripravi sklica aprilske seje DZ. Poleg novele zakona o SDH po nujnem postopku so nanjo med drugim uvrščeni predlogi novele zakona o prevozih v cestnem prometu, novele zakona o vojnih invalidih ter novele zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju po skrajšanem postopku ter druga obravnava predloga zakona o štipendiranju.

Poslance bi 22. aprila čakala tudi druga obravnava predlogov novele zakona za uravnoteženje javnih financ ter klasifikacije naložb SDH in smernic upravljanja naložb, vendar je odbor DZ za finance in monetarno politiko v sredo ocenil, da ti trije predlogi niso primerni za nadaljnjo obravnavo. Zato je pričakovati umik iz parlamentarnega postopka.

Hkrati je kolegij določil terminski program DZ za prihodnji mesec in dopolnjen okvirni terminski plan za junij. Časovnico za maj so dopolnili z nadaljevanjem v četrtek prekinjene izredne seje glede odločanja o zapisu fiskalnega pravila v ustavo, ki jo bodo nadaljevali 7. maja, zakon o rudarstvu pa so prestavili v okvirni terminski program za junij.