Motorji formule 1 že hrumijo, svoje motocikle pa bodo danes v kvalifikacijah za Veliko nagrado Katarja zagnali tudi »usnjeni« junaki prvenstva motoGP. Novost v letošnji sezoni bo sicer kar nekaj, a dejstvo je, da si s prestopom Italijana Valentina Rossija k bolj konkurenčni Yamahi lahko obetamo preporod italijanskega virtuoza, kateremu pa bodo delo še kako oteževali drugi dirkači. Prvi je na seznamu njegov moštveni tovariš Jorge Lorenzo.

Ali pa bo ravno nasprotno in bo Rossi tisti, ki bo grenil življenje Lorenzu, kajti Španec se je od lanske sezone poslovil kot svetovni prvak, temu naslovu pa se letos seveda ne namerava kar tako odreči. Lorenzo je namreč zdaj zares dočakal svojih pet minut, saj mu je šel s poti še en oster tekmec, Avstralec Casey Stoner, ki se je precej nepričakovano poslovil od dirkanja na dveh kolesih in se zdaj dokaj uspešno preskuša v dirkah V8 supercars v rodni Avstraliji (takšen prestop med motociklisti očitno ni nič posebnega, saj je to pred njim storil še en odličen motociklist, Wayne Gardner).

A Lorenzo seveda ni čakal, da bi Stoner odšel s prizorišča, v njem je preveč pravega šampionskega potenciala, da bi ostal skrit, a mnogi menijo, da bi ravno v letošnji sezoni, ko mu bo ob boku stal Rossi, lahko pokazal zares vse, kar zna. Vodja ekipe Yamaha Wilco Zeelenberg meni, da bo Rossi velik motivacijski zalogaj za Lorenza: »Valentino bo dobro del naši ekipi. Ne le zaradi tega, kar zna in predstavlja, pač pa tudi zato, ker bo dodatna motivacija za Jorga. Povsem jasno je, da Jorge ne bo mogel mirno spremljati, kaj bo delal na stezi Valentino, ki bo imel na voljo enak motocikel kot on. To zdravo rivalstvo bo nam vsem pomagalo, da bomo še močnejši.«

V minulih dveh letih Lorenzo v Benu Spiessu ni imel resnega tekmeca, saj je bil Američan, tako Zeelenberg, preveč nestalen pri svoji vožnji, kar je ekipi dajalo slabe povratne informacije, kako dober je v resnici njihov motocikel. In tako so se modri v celoti posvetili le Lorenzu, ki mu je ta pozornost seveda ugajala, a zdaj bo tega konec. Plošča se bo obrnila, in ne nujno v Lorenzov prid. Petindvajsetletni svetovni prvak bo moral od prve dirke naprej napeti vse moči, da bo dokazal, da ni prvak postal po naključju. In če se hoče dirkač dokazati, je njegova prva naloga, da premaga moštvenega tovariša. »Z dvema vrhunskima dirkačema delamo povsem drugače, količina povratnih informacij je ogromna. Če imaš slab dan, moštveni tovariš v sosednjem boksu pa je bil najhitrejši na kvalifikacijah, potem veš, da je možno doseči največ. In izgovorov tukaj ni več. Nekaj pa je tudi res: Lorenzo je že do zdaj kar nekajkrat premagal Rossija, torej mu to, vsaj na papirju, lahko uspe tudi letos. Le da bo imel Valentino zdaj veliko boljše karte v rokah, kot jih je imel pri prejšnji ekipi,« še dodaja Zeelenberg.

Podobna zgodba je tudi pri Hondi, kjer je Španec Dani Pedrosa, čeravno ne tako visoko cenjen kot Lorenzo, dobil novega izzivalca, mladega rojaka Marca Marqueza. Mediji in vsi poznavalci novinca v razredu motoGP kujejo v zvezde, še preden se je sezona začela, a Marquez skuša ostati realist: »Zelo nevarno je, če si že pred sezono delaš prepogumne načrte. Biti prvak v razredu moto2 je sicer lepa stvar, a v motoGP to ne pomeni nič. Tukaj je vse tako drugače. Testiranja so bila sicer zelo dobra, a dirka je vseeno nekaj posebnega. Zato je logično, da sem tudi malce nervozen pred začetkom sezone, najbolj pa me zanima, kako bo deloval nov sistem kvalifikacij.« Zadnji, ki je na svoji prvi dirki v razredu motoGP stopil na zmagovalne stopničke, je bil ravno Lorenzo na VN Katarja leta 2008.

Nov sistem kvalifikacij v razredu motoGP je dejansko največja sprememba letos. Z njim bodo večjo veljavo dobili prosti treningi. Ti bodo trije s po 45 minutami vožnje, prva dva ob petkih in tretji v soboto dopoldne (četrti 30-minutni ne bo štel za kvalifikacijsko razvrstitev). Kombinirana razpredelnica časov z vseh prvih treh bo nato služila kot osnova za kvalifikacije. Prvih 10 najhitrejših se bo samodejno kvalificiralo v drugi glavni del kvalifikacij, preostali dirkači pa bodo imeli v prvih kvalifikacijah 15 minut časa, da nato odpeljejo najhitrejši krog. Najhitrejša dva se nato kvalificirata v drugi del, preostali pa se bodo razvrstili na mesta od 13. navzdol na nedeljsko dirko. Tako se bo za nedeljsko najboljše startno mesto potegovalo 12 dirkačev, ki bodo imeli spet na voljo vsega 15 minut za najhitrejši krog.

Lani je bil nesporni kralj kvalifikacij Jorge Lorenzo s sedmini najboljšimi startnimi mesti. Letos bo ta naloga, kot vse kaže, precej bolj težavna.