Spet bo hrumelo, spet bo brnelo. Nova sezona formule 1 se začenja, ekipe so že nekaj časa zbrane na prvem letošnjem prizorišču, v idiličnem parku v Melbournu v Avstraliji, ki se enkrat na leto spremeni v središče formule 1. Posebej ker je pred vrati prvo merjenje moči.

O vprašanjih, ki še nimajo odgovorov, smo že pisali, a naj ponovimo, da so letošnja zimska testiranja dejansko odprla več vprašanj kot dala odgovorov, pa čeprav tehnično formula 1 ostaja bolj ali manj nespremenjena. Letošnjo sezono lahko vzamemo kot neke vrste »čakalno dobo« za prihodnje leto, ko bodo prišle na vrsto številne spremembe, začenši z motorji. A letos imajo dirkači na voljo le nekako izboljšane lanske dirkalnike, zato jih pred največjo nalogo postavljajo nove Pirellijeve pnevmatike.

Pri Mercedesu menijo, da so jih »pogruntali«. Njihov tehnični direktor Bob Bell je dejal, da so zadevi prišli do dna: »Lani smo v prvi polovici sezone trpeli, ker so se pnevmatike prekomerno in predvsem prehitro obrabljale. Letošnje pnevmatike so podobne lanskim, le da so bolj predvidljive pri obrabi, a to ne pomeni, da z njimi nimamo težav. Nasprotno, so lahko zelo zahrbtne, zato ne bo nobeni ekipi lahko. A naučili se bomo delati z njimi, tako da bo vsaj za nas manjši šok, kot je bil lani ob začetku sezone.« Pred začetkom prve dirke je razkrita še ena skrivnost, ki sicer ne vpliva na razplet dirk, a je vseeno zanimiva: ime Vettlovega letošnjega dirkalnika. Sebastian Vettel namreč vsak svoj dirkalnik poimenuje, najraje seveda z malce bolj žgečkljivi ženskimi imeni, tako pa se Lucious Liz (zapeljivi Liz), Kinky Kylie (perverzni Kylie) in Abbey letos pridružuje Hungry Heidi (lačna Heidi). In s tem je Vettel nakazal, da si še kako želi četrtega naslova prvaka.

»Prvi naslov prvaka je bil nekaj posebnega, ker sem takrat sam sebi dokazal, da zmorem. Sledili sta dve fantastični sezoni, čeprav sta bili različni. A zdaj imamo vsi spet nič točk, dirkalniki se niso veliko spremenili, zato lahko ocenjujem, da je pred nami naporna in zelo dolga sezona. A če bo prinesla nov naslov prvaka, bo ves trud poplačan,« je povedal Sebastian Vettel.

Kot vedno se tudi na začetku sezone veliko stvari vrti okoli denarja. Dirkači skrivajo svoje prihodke, a strokovnjaki vseeno vsako leto znova nekako analizirajo, kaj se dogaja v formuli 1, in na osnovi tega ocenijo, koliko zasluži posamezen dirkač. Letos naj bi bil na prvem mestu Fernando Alonso s 23 milijoni, sledita mu Sebastian Vettel z 22 in Lewis Hamilton z 20 milijoni evrov. Kimi Räikkönen je uvrščen na četrto mesto z 18 milijoni, malce niže je z 12 milijoni Jenson Button. Precej manj kot njuna moštvena tovariša zaslužita Mark Webber in Felipe Massa s po petimi milijoni, novinec v McLarnu Sergio Perez se bo moral letos zadovoljiti s tremi milijoni evrov.

Na dnu lestvice so novinci, kot je na primer Finec Valtteri Bottas, ki bo letos prvo sezono dirkal pri Williamsu. Bottas se zaveda, da je pred njim težka naloga in da mu, tako kot drugim štirim novincem, na začetku sezone napake na stezi ne uidejo: »V formuli 1 se vse dogaja veliko hitreje. Lani sem bil sicer že zraven, a zdaj bo vseeno to moja prva dirka. Zato si za letošnjo sezono zadajam cilj, da čim večkrat pripeljem do konca dirke.« Posebej pri McLarnu pa se na področju sponzorjev veliko dogaja. Že zdaj so namreč objavili, da se ob koncu leta poslavlja nekajletni glavni sponzor Vodafone, ki je od leta 2007 do vključno z letošnjo sezono ekipi prinesel okoli 350 milijonov evrov. A pri srebrnih že obljubljajo, da ni vse tako črno, kot se zdi na prvi pogled. V začetku letošnjega decembra, torej po koncu sezone, naj bi javnosti predstavili novega glavnega sponzorja. Ob tem je vodja ekipe Martin Whitmarsh opozoril še ne eno dejstvo: »Formula 1 mora iskati svoje občinstvo in poslovne priložnosti še v novih in drugih medijih.« Tema je prišla na vrsto ob dejstvu, da tudi plačljive televizije, na katere je v preteklosti veliko stavil Bernie Ecclestone, nikakor ne zaživijo v želenih dimenzijah.