Letošnji avstrijski filmski festival Diagonale se je sinoči v graški Helmut-List-Halle začel s premierno projekcijo filma Raj: Upanje (Paradies: Hofnung) režiserja Ulricha Seidla. Gre za zadnji del trilogije Raj, ki je od vsega začetka, od Ljubezni iz leta 2011 in Vere iz leta 2012, vzbujala kontroverzno zanimanje zaradi tematike spolnosti, ki si jo ženske kupujejo v afriških turističnih krajih, in vere, ki prodira in tudi deformira človekovo intimnost; vse tri filme si bo lahko občinstvo prvič v enem dnevu ogledalo na festivalu v petek, ko bo navzoč tudi avtor. Na otvoritveni slovesnosti pa so podelili tudi nagrado za prispevek k avstrijskemu filmu, in sicer igralki Marii Hofstätter za vlogo v televizijski nadaljevanki Braunschlag. Hofstätterjeva je bila poprej nagrajena tudi za vlogo v Seidlovem filmu Pasji dnevi.

Do nedeljske podelitve nagrad bo festival, na katerega se je prijavilo kar 500 filmov, ponudil 156 filmov in videov, od tega kar osemintrideset svetovnih in enaindvajset avstrijskih premier. Od vseh na program uvrščenih filmov vseh žanrov in dolžin jih je v tekmovalnem programu 98, nagrade pa bodo dosegle skupni znesek 155.000 evrov.

Že samo te številke kažejo na izjemno produktivno kinematografijo, ki že leta daje tudi največje dosežke, tako na področju igranega filma – Seidl je bil med drugim nagrajen na beneškem filmskem festivalu, LjubezenMichaela Hanekeja pa je pravkar prejela oskarja – kot dokumentarnega filma, ki je večkrat dosegel raven uspešnic, kakršni sta bili Darwinova nočna moraHuberta Sauperja ali Kruh naš vsakdanjiNikolausa Geyrhalterja. Odlika avstrijskega filma je vsekakor njegova neverjetna angažiranost in vpetost v aktualne socialne problematike, od ekoloških tem do lanskega vprašanja pedofilije.

Med igranimi filmi si kritika največ obeta od novih filmov Petra Brunnerja Moje slepo srce (Mein blindes Herz), Casparja Pfaundlerja Oditi na plažo (Gehen am Strand) in Ludwiga Wüsta Hiša mojega očeta (Das Haus meines Vaters). Ob retrospektivi režiserskih zvezd, kot so Michael Haneke, Barbara Albert in Florian Flicker, bodo svojo priložnost dobili tudi režiserji, katerih filme so v zadnjem letu že opazili na drugih festivalih, zdaj pa bodo doživeli še domačo premiero: Vojakinja Jeannette (Soldate Jeannette) Daniela Hoesla, film o treh borkah, ki to ne bi smele biti, Talea Katharine Mückstein in film z imigrantsko tematiko Tvoja lepota ni nič vredna (Deine Schönheit ist nichts wert) Hüseyina Tabaka.