Nissan v zadnjih treh mesecih 2012 z občutnim padcem dobička

Glavni razlog za slabše rezultate so bile šibkost evropskega trga in posledice ozemeljskega spora med Kitajsko in Japonsko.

Tudi dobiček iz poslovanja je bil v tretjem četrtletju poslovnega leta z 62,1 milijarde jenov precej nižji kot v enakem obdobju predlani. Nazadoval je namreč za 47,4 odstotka, prihodki od prodaje pa so se skrčili za 5,3 odstotka na 2210 milijard jenov.

Skupaj je Nissan v obdobju od oktobra do decembra dobavil 1,16 milijona vozil, kar je 3,8-odstotni upad na letni ravni.

Glavni izvršni direktor Nissana Carlos Ghosn je priznal, da četrtletni rezultati niso dosegli pričakovanj vodstva. Slabše poslovanje je pripisal predvsem slabi prodaji v Evropi in potrošniškemu bojkotu japonskih izdelkov na Kitajskem, ki je sledil zaostritvi spora med državama zaradi otočja v Južnokitajskem morju.

Drugi največji japonski proizvajalec avtomobilov je od trojice velikih (še Toyota in Honda) najbolj izpostavljen do kitajskega trga, prodaja pa je v tretjem poslovnem trimesečju na letni ravni nazadovala za 15,6 odstotka. V Evropi se je prodaja zmanjšala za 16,2 odstotka.

Tudi Honda in Toyota imata podobne težave, a sta nedavno vseeno poročala o izboljšanju rezultatov. Pomembna razlika je ameriški trg, kjer se je Nissanu prodaja zmanjšala za 6,6 odstotka, medtem ko sta jo tekmeca povečala.

V devetih mesecih poslovnega leta je Nissan pridelal 232,4 milijarde jenov čistega dobička, kar je 12 odstotkov manj kot leto pred tem. A ob padcu vrednosti jena in znakih izboljšanja na nekaterih trgih v družbi ostajajo pri napovedanih 320 milijardah jenov dobička za celotno poslovno leto.

PSA Peugeot Citroen lani z milijardnimi slabitvami

V podjetju zagotavljajo, da so finančno stabilni, a v francoski vladi puščajo odprta vrata dokapitalizaciji družbe.

Iz največjega francoskega proizvajalca avtomobilov in drugega največjega evropskega avtomobilskega podjetja so v četrtek zvečer sporočili, da so morali lani ustvariti dodatnih 4,1 milijarde evrov slabitev premoženja, potem ko so jih že v prvi polovici leta oblikovali za dobrih 600 milijonov evrov.

Največji del teh odpisov (okoli 3,9 milijarde evrov) odpade na avtomobilsko enoto koncerna in je v veliki meri posledica upada prodaje na evropskem trgu. PSA Peugeot Citroen za razliko od nemških tekmecev namreč z redkimi izjemami ni tako močno dejaven na najhitreje rastočih trgih, kot je Kitajski.

Lani je francoski koncern prodal za 16,5 odstotka manj vozil kot leta 2011, pri čemer PSA v Evropi proda 60 odstotkov svojih vozil. Bistvenega okrevanja evropskega trga ni pričakovati niti letos in pričakovanje daljšega bolehanja trga na stari celini je razlog za visoke slabitve.

V družbi so po poročanju tujih tiskovnih agencij napovedali, da bodo te velikanske slabitve močno negativno vplivale na lanski poslovni izid, ki ga bodo razkrili prihodnji teden. Napoveduje se torej rekordna izguba. Istočasno pa so v podjetju zagotovili, da to ne vpliva ne na likvidnost ne na solventnost podjetja.

Francoski minister za proračun Jerome Cahuzac je v odzivu na objavo tega pomembnega francoskega delodajalca povedal, da je kapitalska injekcija države v podjetje možna, pa čeprav trenutno to vprašanje "še ni na mizi". Francija ima sicer poseben sklad za strateška vlaganja, ki lahko v primeru potrebe finančno podpre gospodarstvo.

Med francosko vlado in obema velikima francoskima avtomobilskima proizvajalcema, poleg PSA še Renaultom, se sicer že dlje časa krešejo iskre. Obe podjetji sta namreč napovedali odpuščanje in celo zaprtje nekaterih francoskih tovarn. PSA naj bi odpustil več kot 8000 zaposlenih, Parizu pa to ob naraščanju brezposelnosti ni po godu.