Denise McDonagh je morala leta 2010, ko so bili zaradi izbruha islandskega ledenika Eyjafjallajökull odpovedani številni poleti, na svoj let iz mesta Faro na Portugalskem v irski Dublin čakati sedem dni. Zaradi tega je po lastnih navedbah porabila skoraj 1139 evrov za hotel, hrano in prevoz. Ryanair, s katerega letalom bi naj letela, ji teh stroškov do danes ni povrnil, zato se je obrnila na sodišče, poroča britanski BBC.

Pri Ryanairu so namreč trdili, da vulkanski izbruh, kakršen je bil leta 2010, predstavlja tako izredno situacijo, da običajna pravila za ta primer ne veljajo. A po mnenju sodnikov, katerih odločitev je sedaj obvezujoča v celotni EU, tovrstni dogodki sicer predstavljajo "izredne okoliščine", ki pa letalskih družb ne odvezujejo njihove obveznosti, da poskrbijo za potnike - za njihovo prenočišče, prehrano, komunikacijo in prevoz.

V pravilih EU glede pravic letalskih potnikov ni nobenih omejitev, tako časovnih kot denarnih, glede obveznosti prevoznika, da poskrbi za potnike, katerih leti so bili odpovedani zaradi izrednih okoliščin, je poudarilo sodišče. Ta obveznost se nanaša na celotno obdobje, v katerem so morali potniki čakati na alternativen prevoz, so še poudarili.

Spomladi 2010 je bilo zaradi izbruha vulkana Eyjafjallajökull več kot teden dni zaprt zračni prostor nad večjim delom severa Evrope. Nevarnost, da bi zaradi vulkanskega pepela v atmosferi odpovedali motorji letal, je bila prevelika, zato je letalski prevoz na območju za več dni zastal. McDonaghova je bila ena od na stotisoče potnikov, ki so takrat ostali na tleh.

Stroški, ki jih je prevoznik dolžan povrniti, morajo biti sicer v določenih razumnih mejah, kakšne so te meje, pa bo sedaj odločilo pristojno irsko sodišče, je še odločilo najvišje sodišče EU. Primer McDonaghove je namreč sodišču EU posredovalo dublinsko okrožno sodišče, ki si je želelo razjasnitev zakonodaje EU, še poroča BBC.