Film so v začetku tedna premierno predvajali v koprskem Pokrajinskem muzeju. Frankovič je za STA povedal, da upa, da je film dovolj stvaren in ga ne bo moč razumeti kot "slavospeva sistemu, ki je sicer vse to omogočil ali vsaj toleriral, vendar se je dokončno sesul v 80. letih".

K snemanju dokumentarca o tovarni, ki je po 58 letih lani zaprla svoja vrata, je Frankoviča spodbudilo srečanje v istrski vasi Pregara decembra 2011 z domačinom, ki je bil zaposlenim v tedanjem tovarniškem razvojnem oddelku: "Tedaj sem izvedel tudi za slavno Tomosovo dirkalno zgodovino, še precej več pa pozneje, ko sem odpiral različna spletna mesta poznavalcev, zbirateljev in navdušencev."

Tako so avtorji filma stopili v stik z Muzejem motociklov na Vranskem, z muzejem in delavnico ter skupino Egona Fornazariča v Novi Gorici ter z bivšimi tekmovalci in konstruktorji. Zlasti pri navezovanju stikov pa so združili moči z avtorjem koprske razstave o Tomosu Stevom Vujićem, sicer snemalcem na TV Koper.

"Koprska razstava je zajela ves diapazon Tomosovih produktov, medtem ko je mene pri scenaristični zamisli, tudi pod vplivom strokovnega svetovalca Janeza Groma, zagrela in zaposlila predvsem zgodba o dirkalnikih," priznava Frankovič.

Kot dodaja, bi usoda tovarne kot celote morala postati predmet povsem drugačnih raziskav in pristopa: "Dokumentarni film sicer razpira in zastavlja zanimiva vprašanja, ne postreže pa z enoznačnimi odgovori in dognanji ter dokazljivo resnico, saj je zavezan posamičnim pričevalcem, njihovi osebni oceni in izkušnji ter spominu."

Presenetljivo uspešnost Tomosa je po njegovem mnenju moč tolmačiti iz pogojev njene vzpostavitve: "Da je sploh lahko nastala na tedaj precej demografsko osiromašenem prostoru, je bil diktat politike."

In če je politika vsaj na začetku gotovo postavila tudi sposobno vodstvo, so težave, kot navaja Frankovič, "po mnenju mnogih nastopile šele zaradi pretiranega političnega kadrovanja".

Sam meni, da je počasno umiranje Tomosa na Koper in lokalno prebivalstvo delovalo porazno, "tudi zato, ker je bilo ogromno aktivnega prebivalstva neposredno, še več pa posredno vezanega nanjo". Ob dolgotrajnem "nereševanju" Tomosa pa "se prebuja in razrašča družbeno nezaupanje in apatija do prihodnosti, vse to pa vodi k pogrevanju nestvarnih mitov," še dodaja Frankovič.