Pahor še vedno meni, da predsednik republike ni tisti, ki bi funkcionarje pozival k odstopu. Ocenjuje pa, da bi bilo že zaradi izkušnje z njegovo vlado koristno, če bi sedanja vlada dobila legitimacijo v DZ.

Sodeloval bo s to in katerokoli vlado

Kot je spomnil, po tistem, ko je prva stranka zapustila koalicijo, pa do glasovanja o zaupnici, skoraj noben ukrep ni bil več sprejet. Zato je tudi dejal, da bi bilo v teh časih dobro preveriti zaupanje vlade v parlamentu. »In to bi imelo koristne učinke za vlado, za DZ, za zaupanje ljudi v politiko,« pravi predsednik.

Kot predsednik republike bo sodeloval s to vlado in katerokoli drugo, ki jo bo imenoval DZ. Pri tem je pojasnil, da kot predsednik republike ne išče mandatarja. Tisti, ki meni, da bi lahko to delo dobro opravil, pa bo sam moral poiskati potrebno podporo v DZ, je dejal.

Časa ni veliko, razmere kličejo po dogovoru

Pahor je poudaril, da časa ni veliko in da razmere kličejo po dogovoru. Na vprašanje, komu bi ta koristil, pa odgovarja, da bi koristil tej državi in vsem njenim ljudem, v imenu katerih so bili izvoljeni na odgovorne položaje.

V tej situaciji poglobljene politične negotovosti namreč po njegovih besedah ne gre več za to, da bi bil morebiten dosežen dogovor o skupnem nastopu za reševanje krize "dodana vrednost", ampak je elementaren pogoj za delovanje države.

14. 36 Veliko se bo gibal med ljudmi, rad to dela.

14. 35 Njegove izkušnje mu pomagajo pri presojanju zadev danes.

14. 33 Kar bo sam storil, je, dogovor o ukrepih, ki jih bodo sprejeli vsi - opozicija in tisti v vladi. To je zelo pomembno. Ne glede na to, na kateri strani so sedaj in kje bodo čez nekaj mesecev. Določene reči je treba narediti ne glede na to, kako se bodo odvijali politični procesi. Želi ohraniti iskrene in odprte odnose z voditelji strank, z vlado pa korektne. Vsak naj dela tako, da bo pripomogel k izboljšanju situacije.

14. 31 Mi imamo eno najboljših pravnih ekip za arbitražo na svetu. Ne smemo zamuditi rokov.Če vlada vztraja pri tem, da ima odgovornost, potem jo ima. Zunanjemu ministru in premierju vedno pove svoje stališče. Leta 2009 je sam nosil odgovornost za to, rešili so pomembno vprašanje.

14. 29 Čaka nas vsaj še ena 2/3 odločitev, ki zadeva sosednjo državo in celoteno EU. Ratifikacija pristopne pogodbe. To so stvari, ki presegajo mandat ene vlade, njegov mandat, mandat tega DZ, ki zadevajo nacionalni interes te države. Dotikajo se širše mednarodne skupnosti. Ni vse le na naši strani, ampak tudi na strani naših partnerjev.

14. 28 Bilo bi ironično, če bi vlada, ki je zadnje mesece dobro delala in sprejemala dobre odločitve, potonila zaradi nepriljubljenosti in nezadostne podpore. A bo sam korektno delal z vsako vlado, tudi s to, dokler bo obstajala. 

14. 25 To je povedal že precen je nastopil mandat predsednika države. Gre za njegovo načelno stališče. Ocenjuje, da bi bilo zavoljo lastne izkušnje koristno, morala vlada dobiti legitimacijo v DZ. To bi bilo zelo pomembno. Predsednik vlade pa na koncu sam sprejme odločitev, kaj bo storil. Janša se je odločil, da bo deloval z manjšinsko vlado. Pahorjeva izkušnuja je bila v takem primeru slaba. Že s stabilno vlado je težko sprejemati težke odločitve.

14. 24 Osebno zavrača prakso, kjer predsednik lahko arbitrarno nase vzame dolžnost, da nekoga pozove k odstopu. Zavrača to prakso. Ljudje, ki upravljajo z našimi mesti in ki predstavljajo državo, ki sprejemajo zelo težke odločitve za naše ljudi ... morajo sprejeti tudi odločitve za lastno odgovornost.

14. 21 Vprašanja novinarjev.

14. 20 Nase je prevzel odgovornost, to je dolžnost, da z razumnim tveganjem politične voditelje vpraša, ali so pripravljeni sesti za skupno mizo in ugotoviti, kaj lahko storimo za premagovanje krize.

14. 20 Slovenija ima še vedno ugled, čeprav ima težave.

14. 18 Zelo potrebujemo eden drugega. Ne moremo zmagati eden proti drugemu. Čaka nas nekaj odločitev, ki bodo terjale 2/3 večino. Nekatere se dotikajo samo našega pravnega reda, nekatere izhajajo iz dogovorov v mednarodni skupnosti. Nihče pa si ne želi, da bi Slovenija, ki ima še vedno visok ugled v svetu, tega izgubila.

14. 17 Pahor ne išče mandatarja. Kdor pa meni, da bi lahko to delo dobro opravil, bo moral sam poiskati potrebno podporo v DZ. Tako se bo pokazalo, ali lahko doseže konsenz glede programa v vladi.

14. 17 Pahor bo delal po svoji vesti in za blaginjo ljudstva.

14. 16 Koristno bi bilo, če bi vlada preverila podporo v državnem zboru.

14. 15 Treba je imeti kredibilnost vlade pri pogajanju s socialnimi partnerji.

14. 14 Vlada mora ugotoviti, ali ima zadostno podporo pri sprejemanju odločitev. Na ravnmi vladi ponavadi ni problemov, so pa potem, ko pride predlog v parlament. Takrat lahko nastane politična kriza. Če se bo vlada dogovorila s poslanci, potem ne bo zastoja pri sprejemanju odločitev, ki bi sicer lahko paralizirale državo.

14. 13 Opozoril je na svojo izkušnjo. Ko je njegova vlada, ki jo je vodil med 2008 in 2011, izgubila prvega koalicijskega partnerja, so večino predlogov še vedno sprejeli.V vmesnem času do glasovanja o nezaupnici ni bilo sprejeto nič več. Pomembno je zaupanje vladi v parlamentu.

14. 12 Smo v položaju velike negotovosti. Vlada, ki je dobila mandat za vodenje države, ni več v isti sestavi. Sodeloval bo s to vlado in katerokoli, ki jo bo imenoval DZ.

14. 11 Vsak, ki ima več odgovornosti, mora biti bolj previden, kot v zadnjih tednih ali letih. Sicer se bo ustvaril vtis, da lahko vsakdo reče karkoli, tudi nespoštljive besede. Moramo biti zelo zelo previdni. 

14. 10 Kot predsednik republike mora reči, da ima vsak od nas pravico do mnenja o odločitvi vsake od institucij pravne države. A je dolžan ohraniti do nje spoštljiv odnos. To je temelj pravne kulture, brez katere ni tistega, kar si prizadevamo vrniti - okrepljeno zaupanje v pravno države.

14. 09 Od vseh pričakuje disciplinirano obnašanje, s katerim ne bodo prizadeli drugih. A ne zadržan nastop, le discipliniran.

14. 09 Če se tega držimo, bomo lahko rešili vsak problem. Če pa strpnosti ni, bodo še najmanjši problemi nerešljivi.

14. 08 Zelo smo pozorni za vsako morebitno žaljivo besedo. Slovenija je svobodna država, kjer lahko vsakdo pove, kar misli, a na način, da ne krati svobode drugega ali žali koga drugega.

14. 08 Znižuje se raven politične olike v nastopih najbolj odgovornih ljudi na političnem odru. Lahko se zgodi, da bomo stopili na nevarno polje nestrpnosti, naprej do sovražnega govora - do nasilja je potem le še korak.

14. 07 Pomemben je velika stopnja strpnosti. Brez tega bomo opeharjeni za vse.

14. 06 Cilj individualnih pogovorov je ugotoviti, ali je politična volja, sogovornike spodbuditi, da bi se za to zagreli, in ugotoviti, kaj bi oni želeli, in narediti vse, da pride do dogovora.

14. 06 Dogovor je temeljni pogoj za normalno delovanje države.

14. 05 Treba je delati v prid naše države, domovine, ne pa v prid neke stranke.

14. 05 Z vsemi vodji strank ima iskrene in odkrite odnose.

14. 05 Če je čut za odgovornost in politična volja, moramo poizkusiti doseči dogovor.

14. 04 Slovenija potrebuje dogovor o tistih ukrepih, ki so neodvisni od tega, kdo je na oblasti danes in kdo jutri.

14. 04 Če je tak dogovor mogoč, vidi luč na koncu predora tudi glede krize, v kakršni smo se znašli.

14. 03 Vsem, ki so odgovorni za državo, bi to koristilo.

14. 03 Časa ni veliko, a okoliščine, v katerih smo se znašili, kričijo po dogovoru med strankami.

14.02 Začetek februarja bo sklical sestanek voditeljev strank, prej pa se bo na štiri oči z njimi pogovoril in skušal ugotoviti, ali bi lahko dosegli dogovor.

14.02 Dosežen dogovor med strankami je elemnetaren pogoj za normalno delovanje države.

14. 01 Predstavil bo načrt glede iskanja konsenza za izhod iz politične krize in o spoštovanju institucije pravne države.

14.00 Čas politične negotovosti se lahko sprevrže tudi v čas politične krize.