No, ni nujno. Kakšen tak izdelek ali stvaritev se lahko čez določeno obdobje tudi vrne in v pravem času postane prava uspešnica. V določenem smislu fantastične ideje je imel na primer eden največjih (če ne največji) skladateljev vseh časov Johan Sebastian Bach, a ko jih je udejanjil v svojih genialnih delih, so se na njih dobesedno požvižgali, jih po smrti docela pozabili in jih začeli odkrivati šele več kot 50 let kasneje. Tudi do izvedbe ideje o tabličnem računalniku je prišlo že kar dolgo nazaj, a so bili poskusi večinoma skoraj popolnoma neuspešni, dokler ni leta 2010 po zaslugi ipada prišlo do pravega buma, ki mu ni videti konca. In navsezadnje, več kot 110 let je že minilo, odkar je Ferdinand Porsche razvil prvo hibridno vozilo s kombinacijo pogona na elektriko in bencinski motor. Kakšen je bil izdelek, ne moremo soditi, je pa zadeva postala aktualna šele skoraj sto let kasneje in danes je že skorajda povsem jasno, da bodo hibridi v bližnji prihodnosti najpomembnejši pogonski način v avtomobilih.

Prava »invazija« hibridov se sicer šele obeta, a že zdaj je konkurenca tako rekoč iz meseca v mesec večja in tako se že pojavlja večje število tekmecev znotraj posameznih razredov. Med srednje velikimi limuzinami sta zanimiva novinca tudi hibridni izvedenki peugeota 508 in kie optime, ki pa sta si, razen tega, da spadata v isti razred (prva v dolžino meri 4,79 metra, druga pa 4,84 metra), med seboj precej različna. Francoz je tako naslednji predstavnik vse večje družine z imenom hybrid4, v kateri sta bili pred njim že posebni izvedenki peugeota 3008 in citroëna DS5 ter peugeota 508 RXH, vsi skupaj pa so sploh prvi komercialni primerki hibrida med dizelskim in elektromotorjem. Ta sistem tudi pri limuzinski petstoosmici skupno razvije okroglih 200 konjev (147 kilovatov) moči, pri čemer dvolitrski dizelski motor poganja prednji kolesni par, elektromotor pa zadnjega, in tudi pri tem avtomobilu ponuja vse svoje dobre stvari in tudi eno malce slabšo. Med prve v prvi vrsti spada možnost izbire različnih načinov vožnje (štirikolesnega, športnega, avtomatskega in največ dva kilometra v enem kosu do hitrosti 60 km/h tudi zgolj električnega), zanimiva uporabniška izkušnja pa tudi nizka poraba. Ta je v našem primeru sicer znašala 6,5 litra na 100 kilometrov, a je bilo veliko vožnje na avtocestah, medtem ko je bila v mestu zaradi pogoste uporabe električnega pogona tudi nižja. Slabša stran, na katero se sčasoma sicer voznik navadi, pa je robotiziran 6-stopenjski menjalnik, ki omenjeno konjenico malce zaduši, ob tem pa prestavlja sunkovito in se ga enostavno preveč »čuti«. A kljub temu avto do hitrosti 100 km/h pospeši hitro, v 8,6 sekunde, in doseže končnih 210 km/h. Dejstvo, da menjalnik splošen občutek med vožnjo malce pokvari, pa ostaja – hibridni 508 je namreč v vseh drugih pogledih gosposki avtomobil, z udobnimi sedeži, dobro lego na cesti, udobnim blaženjem, prostorno potniško kabino in lepim ter kakovostnim voznikovim delovnim prostorom, ki mu manjka le kakšen odlagalni prostor več.

Optima na tem področju ponudi za najmanjši možni odtenek manj privlačno podobo, a odlagalnih prostorov zato ne manjka. Je pa ob omembi prostora treba omeniti težavo z nekim drugim prostorom – tistim za voznika. No, če ste visoki do približno 180 centimetrov, tudi na to težavo lahko pozabite, višji pa boste z glavo hitro v stropu, ki je zaradi sončne strehe še posebej nizko. Višji bodo imeli težave z glavo lahko tudi na zadnji klopi, kar pa je vse skupaj pač davek izjemno atraktivni obliki. Vse drugo je pri tem avtomobilu na izjemno visoki ravni, od udobnih sedežev, do občutka med vožnjo, odzivnosti volana, blaženja... Pretikanje 6-stopenjskega samodejnega menjalnika je za razliko od francoza precej tekoče, a skupno za deset konjev šibkejša kombinacija 2-litrskega bencinskega in elektromotorja (190 KM/140 kW) za pospešek do stotice potrebuje več časa (9,4 sekunde) ter doseže tudi nižjo končno hitrost (192 km/h). In ko smo že pri hitrosti – z optimo se je na električni pogon krajši čas in pod določenimi pogoji možno peljati vse do hitrosti 100 km/h. Ko smo vozili precej hitro, je poraba sicer dosegla na videz visokih 8,2 litra bencina na 100 kilometrov, zgolj v mestu pa tudi do dva litra manj.

Peugeot 508 hybrid4 stane 34.500 evrov, kia optima hybrid pa 32.900 evrov. Veliko ali pa tudi ne, odvisno s katere strani gledate. O tem pa v zaključku.

več fotografij na www.dnevnik.si