Kakšna je osnovna ideja projekta Egozero?

Spremeniti način potovanja, spodbuditi razmislek o tem, da je svet res en in da se je prav do narave in okolice odgovorno obnašati tudi takrat, ko smo na »tujem«. Omogočiti želimo udobno, varno in atraktivno doživljanje pristnega stika z naravo in lokalnimi običaji, domačim ekološko in trajnostno naravnanim ponudnikom pa, da se jih v množici različnih turističnih ponudb lažje in hitreje prepozna. Ponuditi želimo možnost vpogleda v vožnjo prihodnosti – pa ni pomembno, ali bo ta električna ali kakšna druga. Pomembna je tudi promocija Slovenije in tistih njenih kakovosti in posebnosti, ki nas res delajo drugačne in za svet še posebno privlačne.

Bo to prvo organizirano turistično potovanje z električnim vozilom na svetu?

Egozero je prvo tako potovanje na svetu, Slovenija pa prva država, kjer je to mogoče. Po predstavitvah na dveh največjih turističnih borzah na svetu – berlinski in londonski – lahko to še bolj suvereno potrdimo. Na obeh so na naš razstavni prostor prihajali predstavniki z vseh koncev sveta in nas prepričevali, da se ali motimo in taka ponudba že obstaja ali pa, da to ni mogoče. Ko smo jim predstavili način delovanja Egozera, njegovo kompleksnost in možnosti, ki jih daje turistom, je bilo hitro jasno, da ne gre le za najem električnega avtomobila, ki stoji pred hotelom na nekem eksotičnem otoku ali v objemu švicarskih gora, s katerim bi se gosti hotela odpeljali do prve lagune ali do gondolske žičnice. Egozero je pravo potovanje, še več, je samostojno raziskovanje.

Kako projekt sprejemajo lokalni ponudniki ob Smaragdni poti? Vidijo v njem potencial tudi zase?

S tistimi, ki že tako ali tako razmišljajo trajnostno, se resnično hitro ujamemo. Prav pozitiven odziv ljudi, ki se že dolga leta trudijo delovati na okolju prijazen način, je tisto, kar nas je najbolj utrdilo v prepričanju, da je Egozero za Slovenijo odlična turistična priložnost. Ko ljudje iz prakse rečejo: »Samo pridite, to je to,« postane jasno, da smo zadeli. Najbolj pa nas veseli, da razumejo, da ne gre samo za vožnjo z električnim avtomobilom. Pravzaprav nam zdaj že sami povedo, da je to pri vsej stvari še najmanj pomembno. Veseli jih, da se lahko prek Egozera odlično in brezplačno oglašujejo na najbolj zanimiv in učinkovit način ter da projekt nagrajuje njihova prizadevanja v smeri bolj trajnostno naravnane turistične ponudbe.

Ponudnikov niste vključevali brez premisleka. Kakšne pogoje so morali izpolnjevati?

Egozero temelji na dejstvu, da želimo tujim obiskovalcem Slovenijo ponuditi v okolju najbolj prijazni obliki. Začne se s transportom, nadaljuje pa z aktivnostmi v naravi, spanjem v kar najbolj okolju prijaznih namestitvenih objektih ter zaokroži z lokalno in okolju prijazno pridelano hrano. Gostov, ki želijo potovati na tak način, je iz leta v leto več. Trgi, kjer je želja po takem načinu potovanja največja, pa so veliki; predvsem ciljamo na Anglijo, Nemčijo in na skandinavske dežele. Ni nepomembno, da so gosti, ki želijo potovati na tak način, praviloma dobro situirani in tudi sicer v svojem vsakdanu živijo aktivno in do okolja uvidevno. To so gosti, ki bi si jih morali v Sloveniji še posebej želeti. Seveda pa so, prav zato ker so do okoljskih tem občutljivi, tudi zahtevni in bodo hitro opazili, ali je neka ponudba res okolju prijazna ali pa se zgolj oglašuje za zeleno. Treba je namreč vedeti, da je lažnega »zelenega« oglaševanja in izmišljenih okolju prijaznih ponudb danes v svetu veliko, in tisti, ki želijo v taki ponudbi uživati tudi med počitnicami, so na take prevare zelo pozorni. Tudi zato smo oblikovali merila, ki turistične ponudnike umestijo v posamezen »ekološki« razred, merilom pravimo herometer. Z njimi turistom olajšamo izbiro in jo hkrati naredimo tudi bolj transparentno. A to je le ena plat projekta, na lokalne ponudnike turističnih storitev namreč gledamo kot na naše ključne partnerje, s katerimi bi želeli doseči trajnostno naravnano rast kakovosti ponudbe. Že zdaj, po pregledu stanja na terenu, je namreč jasno, da so rezerve na tem področju velike in jih je treba čim hitreje izkoristiti.

Kdaj se bodo prvi popotniki oziroma turisti popeljali med znamenitostmi Smaragdne poti z električnim avtomobilom?

V Londonu je bilo zanimanje izjemno, a prav vsi so menili, da bi lepote Soče in njene okolice najraje spoznavali v pomladnem ali celo poletnem času. Govorimo predvsem o novinarjih in snemalcih nekaterih pomembnih svetovnih televizijskih hiš in tiskanih medijev iz angleškega govornega področja, na primer iz BBC, National Geographica, The Guardiana in drugih. Marca prihodnje leto bomo na turistični borzi v Berlinu študijske novinarske poti ponudili tudi izbranim medijem v Nemčiji, in ko bodo eni in drugi spoznali nov način potovanja ter očarani od lepot Smaragdne poti o tem doživetju poročali svojim angleško in nemško govorečim bralcem in gledalcem, pa pričakujemo, da se bo zanimanje za Egozero in s tem za Smaragdno pot zares povečalo.