Vendar pa časa varčevalnih ukrepov oziroma gospodarske in družbene krize, ki generira stanje negotovosti, ne beremo le na ravni financiranja; beležijo in reflektirajo ga tudi posamezne repertoarne odločitve oziroma uprizoritvene poteze. Ponekod so zgovorni že naslovi; tak je primer Möderndorferjeve igre, letošnje Grumove nagrajenke Vaje za tesnobo, s katero je svojo aktualno sezono odprlo – in jo kmalu zatem z odpovedjo uprizoritve o vprašanju fojb svojevrstno nadaljevalo – tržaško gledališče. Drugod pusti konkreten odtis ugotovitev, kako zelo se današnjemu času prilega dramska klasika – Gospoda Glembajevi, denimo. Uprizoritev ljubljanske Drame v režiji Ivice Buljana si bomo zapomnili tudi zaradi izvrstnih igralskih prispevkov, na primer večplastne stvaritve Nataše Barbare Gračner.

Sicer pa bo v spominu ostal tudi razplet letošnjega Festivala Borštnikovo srečanje (FBS) z odločitvijo žirije, da vse nagrade razen dveh podeli ustvarjalcem uprizoritve Nevihta (MGL, 2011), vključno z nagrado za režijo Jerneju Lorenciju, trenutno enemu najvidnejših akterjev na slovenskem gledališkem prizorišču, ki je s predstavo Ponorela lokomotiva (SNG Drama Ljubljana) odmevno nastopil že tudi v tekoči sezoni.