Prodaja najpogostejših božičnih daril, ki jo spremlja ena od strokovnih služb podjetja Mastercard, se je v obdobju dveh mesecev pred letošnjim božičem povečala le za 0,7 odstotka. Številni ekonomisti so napovedovali rast prodaje za tri do štiri odstotke, je poročala ameriška tiskovna agencija AP.

Leta 2008 se je prodaja božičnih daril, kot so elektronika, oblačila, nakit, luksuzno blago, pohištvo ter ostali izdelki za dom, v tem obdobju zmanjšala za dva do štiri odstotke. A že lani se je povečala za štiri do pet odstotkov.

Letos je ameriške potrošnike od nakupov odvrnila vrsta dogodkov: najprej orkan Sandy in druge vremenske neprilike, zatem so jih zmotile predsedniške volitve, užalostil pokol na osnovi šoli v Newtownu, v negotovost pa spravili še prepiri glede proračuna. Na koncu jih niti popusti trgovcev v zadnjem trenutku niso zvabili v trgovine.

Če Američani tudi prihodnje leto ne bodo radi trošili, se tamkajšnjemu gospodarstvo po mnenju analitikov obeta le opotekajoča rast. Prodaja božičnih daril je namreč eden od ključnih kazalcev trdnosti ameriškega gospodarstva. V novembru in decembru trgovci ustvarijo kar približno 40 odstotkov celoletnega prometa.

Snežni orkan, ki je novembra prizadel ZDA, je nekoliko pospešil le prodajo prek spleta. A tudi ta se je od 28. oktobra do 24. decembra povečala le za 8,4 odstotka. To je občutno manj kot lani, ko je zabeležila 15- do 17-odstotno rast.