Rezultat ali posledica tega »odnosa« je neopisljiva privlačnost – ne glede na to, ali so že prva poslušanja odkrila vso razkošnost aranžmajev, so njegovi projekti zahtevali večkratna poslušanja. Razlog je povsem preprost in ni samo »tehnične« narave: v pesmih Vana Morrisona je (za)čutiti tisto prvinsko radost same izvedbe, do katere je težko ostati ravnodušen. Deseterec na Born to Sing: No Plan B znova obudi in prikliče to radost, a z majhnim zadržkom, za katerega je Morrison kriv sam. Preprosto povedano, razvadil nas je!

Morrison namreč ni več v izgnanstvu, in občutek je, da postaja njegova prisotnost – zlasti od albuma Down the Road (2002) dalje – preveč rutinirana. Ti trenutki so sicer res redki, a vseeno razpoznavni v prvi polovici albuma (Open the Door, Going Down to Monte Carlo, End of the Rainbow), ko se preveč giba znotraj pričakovanih jazzovsko-soulovskih koordinat, a nas pri tem ne izziva, da bi mu sledili. Zrela in nedotakljiva poetika nima prave dramatičnosti, ker se od Morrisona enostavno – in z razlogom – pričakuje več! »Nova« naracija je razpoznavna že v skladbi Mystic of the East. Od tu naprej se avtor sprosti in skladbam vcepi prej omenjeno privlačnost oziroma prej pogrešani šarm.

Dejansko Van Morrison res zaživi, ko razmeji tosvetno z duhovnim. V teh trenutkih se pred njim odpre svet, kjer je dovoljeno vse: Pagan Heart dobesedno (pri)kliče Johna Lee Hookerja z onega sveta, If in Money We Trust pa v ozadju koketira s pozno dediščino Milesa Davisa. Z njo se Morrison poglobi v odsotnost čistega v naših odnosih, da bi v sklepnem bluesu Educating Archie ostro napadel surovi kapitalizem globalne elite in se ob tem prevprašal, kaj se je zgodilo s posameznikom in delavskim razredom. Mogoče celo nekoliko netipična tema za astralnega mojstra, ki pa dokazuje, da je občutljiv tudi za zunanje dražljaje in da mu ni vseeno. Prav z njo nadomesti začetno rutiniranost »s sončne strani ceste«. Born to Sing: No Plan B je kot celota še eden izmed biserov v nizu Morrisonovih majhnih mojstrovin po Avalon Sunset, malce manj sijoč, vendar nedotakljiv v svojem izvornem sporočilu. Ali si Vana Morrisona sploh lahko predstavljamo kako drugače?