Da so resničnostni šovi pravi magnet za gledalce, so v prvem tednu oddajanja celovitega programa spoznali tudi ustvarjalci nove televizije Planet TV, ki je nastala pod okriljem državnega Telekoma Slovenije. Čeprav ekipa, ki je naredila poslovni načrt za devet let in projekcijo gledanosti ter prepričala tiste, ki so nad njimi, da je to nekaj, kar se splača – kot se je v nedavnem intervjuju za Nedelo izrazil programski vodja nove televizije Amir Mureškić, veliko stavi tudi na informativno oddajo Danes, jo je v prvih dneh oddajanja po gledanosti prekosil resničnostni šov Paradise hotel.

»Da bomo pridobili relevantne podatke o povprečni gledanosti tako informativne oddaje kot tudi drugih oddaj, želimo počakati nekoliko daljše obdobje, saj se morajo tudi televizijski gledalci navaditi na programsko shemo,« poudarja odgovorni urednik Planet TV Rajko Gerič, ki se hkrati zaveda, da resna televizija brez lastnega informativnega programa ne more preživeti na trgu. Podatki o gledanosti sicer razkrivajo, da si je informativno oddajo Danes, v katero je nacionalni telekomunikacijski operater glede na razmere na domačem medijskem trgu vložil veliko zagonskih sredstev, v prvem tednu v povprečju ogledalo 15.000 gledalcev na dan, medtem ko je poležavanje golih teles v vili v Kostariki pred male ekrane v povprečju pritegnilo trikrat več televizijskih potrošnikov.

»Resničnostni šovi so poleg iskanja talentov najbolj popularen televizijski žanr in slovenski gledalci niso izjema. Pri tem so resničnostni šovi samo forma, posoda, v katero producenti vlivamo določeno vsebino, zgodbo,« trende na slovenskem televizijskem trgu opisuje programski direktor podjetja Pro plus Branko Čakarmiš, ki se lahko v tem trenutku pohvali z najbolje gledanim resničnostnim šovom v državi. Oddajo Gostilna išče šefa v povprečju spremlja skoraj polovica takrat zbranih gledalcev pred malimi zasloni oziroma okoli 350.000 ljudi.

Ker se je prvega kroga tokratnih predsedniških volitev udeležilo najmanj volilnih upravičencev doslej, velja omeniti, da je omenjeni resničnostni šov po gledanosti prehitel tudi zadnja soočenja predsedniških kandidatov tako na Pop TV kot na Televiziji Slovenija. »Med tem, ali gledati resničnostni šov, ki se mu reče ležanje na plaži in seks, ali spremljati resničnostni šov, ki se mu reče parlamentarne zdrahe in državotvorni predsedniški kandidati, so ljudje jasno pokazali, katere vsebine jih bolj zanimajo. Mnogi se strinjajo, da je slovenski prostor preveč spolitiziran, zdaj pa se morajo tudi politiki boriti za pozornost,« poudarja medijski strokovnjak dr. Marko Milosavljević.

Takšni trendi ne presenečajo niti profesorice na katedri za medijske in komunikacijske študije na ljubljanski fakulteti za družbene vede dr. Brede Luthar. »Pred dnevi sem sicer v drugačnem kontekstu vprašala študente, ali so spremljali soočenja. Škoda je vsake ure našega življenja za take zadeve, so mi odgovorili. Enostavno so pokazali odpor do politike,« nam je Lutharjeva na konkretnem primeru opisala vzdušje, ki vlada med mladimi volilci. Raziskava, ki jo je delala s sodelavci sicer samo na območju Ljubljane in Maribora, je med drugim pokazala, da informativne novinarske vsebine najmanj spremljata skupini zelo izobraženih in mladih.