Računsko sodišče je danes objavilo poročilo o reviziji uspešnosti MZZ pri upravljanju s podprogramom politična diplomacija v okviru državnega proračuna za leti 2010 in 2011, ko je bil na čelu ministrstva Samuel Žbogar.

Pregled stanja

Revizija je eden izmed segmentov prečne revizije, katere cilj je pregled stanja, medsebojna primerjava in skupne ugotovitve glede stopnje uveljavitve k ciljem in rezultatom usmerjenega proračunskega procesa v letih 2010 in 2011 na izbranih podprogramih treh ministrstev, ko je bila na strani odhodkov državnega proračuna vpeljana nova programska klasifikacija po razvojnih politikah, programih in podprogramih, pojasnjujejo na računskem sodišču.

Kot ocenjujejo, je bilo ministrstvo delno uspešno pri uveljavljanju proračunske usmerjenosti k ciljem in rezultatom pri upravljanju omenjenega podprograma. To utemeljujejo v enajstih točkah v 50 strani dolgem poročilu.

Kot prvo, so po oceni računskega sodišča dolgoročni cilji deklaracije o zunanji politiki Slovenije, zakona o mednarodnem razvojnem sodelovanju in resolucije o mednarodnem razvojnem sodelovanju Slovenije za obdobje do leta 2015 presplošni, da bi lahko bili jasno vodilo za pripravo kratkoročnih načrtov delovanja v proračunskih dokumentih.

Programski cilji niso ustrezno oblikovani

Programski cilji ministrstva v finančnih načrtih niso ustrezno oblikovani. Opredeljeni so bili le za del nalog ministrstva na področju zunanje politike in niso omogočali merljivosti njihovega doseganja, opozarjajo na računskem sodišču in dodajajo, da sta bila tudi letna programa dela in finančna načrta ministrstva premalo jasna in konkretno opredeljena, da bi konec leta omogočala ocenjevanje dosežkov.

Ni bilo opredeljenih metodoloških pojasnil, ki so potrebna za izračun pokazateljev delovanja. V finančnih načrtih za leti 2010 in 2011 ni bilo zagotovljene zadostne proračunske transparentnosti, primerljivosti in sledljivosti. Prav tako v teh dveh letih programska struktura omenjenega podprograma ni bila povsem ustrezna z vidika vsebinske transparentnosti in homogenosti, opozarja poročilo.

Kaj pa je z informacijskimi sistemi?

Računsko sodišče je kritično tudi nad obstoječimi informacijskimi sistemi ministrstva ter nad načinom pridobivanja podatkov in njihove obdelave, tudi povezava med organizacijsko strukturo ministrstva in zaokroženimi vsebinami programsko zastavljenega finančnega načrta ministrstva ni dovolj jasno razvidna.

Kritično je tudi nad poročili o doseženih ciljih in rezultatih za leti 2010 in 2011, ki nista pripravljeni sistematično in na način, ki bi omogočal jasen, celosten, uravnotežen in objektiven pregled delovanja ministrstva za izbrani podprogram, še opozarja računsko sodišče.

Računsko sodišče od ministrstva sicer ni zahtevalo odzivnega poročila, je pa ministrstvu podalo vrsto priporočil, so še sporočili z računskega sodišča.