Kot smo izvedeli, naj bi namreč na državni družbi za avtoceste resno razmišljali, da bi se skupaj z VOC prijavili na razpis za izbiro koncesionarja za redno vzdrževanje državnih cest, ki ga je objavila direkcija za ceste pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor. To informacijo nam je potrdilo več virov blizu celjskega podjetja, ki je do letos samo skrbelo za 740 kilometrov državnih cest v celjski regiji, zdaj pa se je znašlo v likvidnostnih težavah. Tudi na Darsu so nam včeraj popoldne posredno priznali, da se bodo na razpis prijavili. "Imamo koncesijo za upravljanje avtocest in hitrih cest, vendar se zavedamo posledic težav v domačem gradbenem sektorju, ki se bodo lahko odražale tudi pri vzdrževanju državnih cest. Ker imamo na tem področju znanje in zmogljivosti, jih lahko - v omejenem obsegu - uporabimo tudi pri vzdrževanju državnih cest," so pojasnili.

Darsu pot do državnih cest odprla vlada

Da se bo Dars prijavil na razpis, nakazujeta še vsaj dva podatka. Prvič, da je vlada na predlog ministrstva, ki ga vodi Zvonko Černač, v začetku oktobra po hitrem postopku spremenila uredbo o načinu izvajanja gospodarske javne službe vzdrževanja državnih cest. Slednja tako po novem pridobitev koncesije začasno dovoljuje tudi "gospodarski družbi, ki izvaja naloge rednega vzdrževanja na državnih cestah, ki niso v upravljanju direkcije za ceste", torej Darsu. V vladi so to spremembo utemeljili s težavami nekaterih koncesionarjev - direkcija, ki jo vodi Gregor Ficko, je tako prejšnji mesec prekinila koncesijo s Cestnim podjetjem Ljubljana (CPL).

In drugič, da je direkcija - uradno zaradi razlogov tehnične narave - rok za oddajo ponudb pred dnevi podaljšala do začetka naslednjega tedna. To pa bi lahko Darsu in VOC dalo na voljo nekaj dodatnih dni za pripravo ponudbe. Dars sicer po naših informacijah nima na voljo opreme za vzdrževanje državnih cest. Njegova vozila za čiščenje snega, prilagojena avtocestam, naj bi bila prevelika za državne ceste. Tudi zato bo za VOC in morebitne ostale člane konzorcija pomemben zaradi čiste bilance in po potrebi likvidnostnih sredstev za nabavo soli in kritje drugih stroškov.

Povezave: Dars-SLS-Celje

Ključno vprašanje v zgodbi je, ali bi šlo pri morebitni Darsovi prijavi za državno pomoč VOC in če, kakšni so dejanski motivi zanjo. Že v ponedeljek smo poročali, da bo najverjetneje že v prihodnjem mesecu dni novi lastnik VOC tudi uradno postalo podjetje Ahac, ki je v lasti Romana Moškotevca, sicer tudi prokurista VOC. Pri tej operaciji mu uradno svetuje prav Škoberne, v nadzornem svetu VOC pa po novem sedi tudi Škobernetov dolgoletni odvetnik Dušan Mohorko. Škoberne in Moškotevc sta pred leti na lokalnih volitvah kandidirala na listi SLS, katere član je tudi novi predsednik uprave Darsa Matjaž Knez. Omeniti še velja, da v upravi Darsa od avgusta sedi tudi Franci Skok, več let eden od ključnih vodilnih v CM Celje, in da VOC uradno še vodi Peter Šepetavc, dolgoletni vodilni kader celjskega gradbinca in direktor enega od njegovih dveh največjih lastnikov, družbe Derma.

Gordijski vozel povezav na relaciji Dars-SLS-Celje lahko še vedno preseka prisilna upraviteljica CM Celja Milena Sisinger. Ta bo 12. novembra na skupščini VOC v imenu celjskega gradbinca glasovala o dokapitalizaciji, s katero bi Škobernetovi ekipi VOC dokončno uspelo "umakniti" iz vse manjše stečajne mase CM Celja. Dela iz naslova državne koncesije so lani VOC prinesla skoraj pet milijonov evrov, kar je predstavljalo četrtino vseh prihodkov podjetja, ki je imelo na zadnji dan lanskega leta 250 zaposlenih.