Včerajšnji zgodovinski podvig 43-letnega Avstrijca, ki si ga je bilo mogoče v živo ogledati tudi na YouTubeu, je pritegnil veliko zanimanje svetovne javnosti, številni uporabniki pred računalniki, tabličnimi računalniki in telefoni pa so kar tekmovali med seboj, kdo bo na družbenih omrežjih prej posredoval kakšno sliko ali s svojimi prijatelji delil misel, ki se mu je utrnila ob avanturi “Neustrašnega Felixa“.

Na YouTubeu 8 milijonov ljudi spremljalo prenos

Čeprav so dogodek neposredno prenašale številne televizijske postaje po svetu, je izjemno velik obisk zabeležil tudi prenos na YouTubeu. Število ljudi, ki so tam spremljali prenos, je začelo opazno naraščati, ko se je Felix v kapsuli začel dvigati v nebo. Bolj ko se je bližal končni višini 39 kilometrov, bolj je raslo tudi število ljudi pred zasloni, ki so nestrpno pričakovali njegov skok. V trenutku, preden se je Baumgartner odrinil z roba kapsule, je prenos na YouTubeu spremljalo kar 8 milijonov gledalcev, kar je daleč najbolj gledan prenos na spletu v zgodovini. Pred včerajšnjim dnem je največ pozornosti dobil Googlov prenos letošnjih poletnih olimpijskih iger, ki ga je hkrati spremljalo 500 tisoč gledalcev.

Facebook: V 40 minutah preko 200 tisoč všečkov

Ko je Baumgartner po adrenalinskem skoku varno in brez kakršnih koli težav znova pristal na tleh, so na facebooku na uradni strani dogodka objavili njegovo fotografijo, ko tik po pristanku kleči na tleh. V manj kot 40 minutah je to sliko s prijatelji delilo več kot 29 tisoč ljudi, všečkalo pa jo je skoraj 216 tisoč uporabnikov facebooka. V kratkem času se je pod njo nabralo tudi več kot 10 tisoč komentarjev.

Več kot polovica vseh tvitov je bila o Felixu

Še boj živahno je bilo spremljanje skoka na twitterju, saj je imelo v času vrhunca Baumgartnerjeve avanture več kot polovica vseh objavljenih tvitov vsebino, povezano s početjem pogumnega Avstrijca. Njihovo število je zlahka preseglo tvite o popularnem Justinu Bieberju ali o sedmih tekmah lige NFL, ki so bile na sporedu istočasno. Pri tvitanju o “Neustrašnem Felixu“ je sodelovalo tudi precej svetovnih zvezdnikov iz sveta športa in estrade, čestitkam pa so se nato pridružili ljudje in tudi podjetja iz vseh področij, manjkala ni seveda niti čestitka Nase.

Wil Wheaton, igralec, ki je zaslovel predvsem z vlogo v televizijski uspešnici Star Trek: The next Generation, je denimo tvitnil: “Zares neverjetno je, da lahko doma pred računalnikom v živo gledam moža, ki se je z balonom odpeljal na rob vesolja, da bo nato od tam skočil. #Prihodnost“

50 milijonov je bil majhen strošek za tak oglaševalski učinek

Ob izjemnem zanimanju za podvig Baumgartnerja se seveda porajajo tudi vprašanja, kakšne pozitivne učinke bo imela uspešna misija za avstrijsko podjetje Red Bull, ki je bilo glavni pokrovitelj celotne akcije. Podjetje 68-letnega avstrijskega miljarderja hrvaških korenin Dietricha Mateschitza je projekt Red Bull Stratos stal 50 milijonov evrov, a tuji strokovnjaki menijo, da se mu je z oglaševalskega vidika večkratno povrnil.

Red Bull je imel uspeh zagotovljen tudi, če Felix ob koncu nedelje ne bi skočil. Dogodek je že pred tem pritegnil izjemno pozornost po vsem svetu. Avstrijsko podjetje je spretno izkoristilo priložnost za dobro reklamo. Ime ali logotip podjetja sta bila vidna praktično vsako sekundo, saj sta krasila več delov Baumgartnerjeve posebne obleke, čelade, rokavic. Nič drugače ni bilo niti s kapsulo, padalom in nenazadnje številnimi helikopterji, ki so spremljali skok.

Prenos skoka z roba vesolja je v živo spremljalo 8 milijonov ljudi prek spleta in približno 150 milijonov gospodinjstev prek televizijskih sprejemnikov. Posnetek je videla verjetno že milijarda ljudi. Večkratnemu svetovnemu rekordu so veliko pozornosti posvetili tudi v časopisih ter na spletnih forumih in družbenih omrežjih. Po mnenju strokovnjakov bi oglaševanje s takšnim dosegom podjetje stalo kar nekajkrat več, kot je za projekt odštel Red Bull.

Baumgartner ob pristanku na zemlji (Foto: AP).