Sebastian Vettel je vse naredil prav na eni zanj najbolj pomembnih dirk sezone. V boju za naslov prvaka je dolgo kazalo, da je Španec Alonso dovolj vztrajen pri nabiranju točk, čeravno njegov dirkalnik ne šteje med najhitrejše, da so pri Red Bullu že malce obupavali. V Suzuki pa jim je šlo prav vse na roko. Že na kvalifikacijah je bilo jasno, da ima Red Bull, posebej pa Nemec Vettel, v rokah odlično orožje v boju s tekmeci, to pa je potem v največji možni meri unovčil tudi na dirki. Sebastian Vettel je namreč dosegel klasični dirkaški "grand slam". Dirko je začel z najboljšega startnega mesta, zmagal je, pri tem pa odpeljal tudi najhitrejši krog na dirki, in to v predzadnjem krogu dirke, ko je vodil s skoraj 20 sekundami prednosti, s tem pa spravljal v obup vodstvo ekipe, ki ga je dobesedno prosilo, naj vendar malce upočasni vožnjo. "Ves konec tedna je bil dober, takoj sem vedel, da je dirkalnik odličen, kar se je posebej pokazalo na dirki. Res je bilo vse enostavno, vozil sem lahko poljubno hitro. Že na startu je bilo pomembno, da sem ostal v vodstvu, sicer sem v ogledalu videl, da se je za menoj nekaj kadilo, a šele na polovici dirke sem dojel, da Alonsa ni več v dirki. Drugače pa je res nekaj posebnega, če lahko tako pomembno dirko in novih 25 točk osvojiš na stezi, kot je Suzuka. To je odlično dirkališče, ki mi zelo leži, svoje pa dodajo še gledalci na prepolnih tribunah. A zdaj je pred nami še pet zelo težkih dirk. Sicer mi je uspelo skoraj ujeti Fernanda, a sezone še zdaleč ni konec," je po dirki povedal zmagovalec Sebastian Vettel.

Največ razburjenja je bilo seveda že v prvem ovinku, ko sta se zapletla Fernando Alonso in Kimi Raikkonen. Alonsu očitno "Lotusov virus" ni naklonjen, najprej ga je v Belgiji točke stal Romain Grosjean, zdaj je bil v igri Kimi Raikkonen. Kdo je kriv ali ne je sicer zdaj že povsem nepomembno, Fernando Alonso je s preluknjano pnevmatiko (s sprednjim krilcem mu jo je predrl Kimi Raikkonen) zajadral s steze in tako omogočil Vettlu, da je zaostanek za njim zmanjšal na vsega štiri točke. "Ničesar nisem mogel storiti, a to se zgodi, če voziš sredi največje gneče. Zdaj se bo celotno prvenstvo strnilo v zadnjih pet dirk, kjer bo še zelo napeto. Žal mi je, ker sem izgubil pomembne točke, a če bi mi kdo februarja ali marca letos pred začetkom sezone dejal, da se bom na zadnjih petih dirkah boril za naslov prvaka, bi misli, da ni povsem pri sebi. Res pa je tudi, da na zadnjih šestih dirkah nismo prav veliko napredovali, tekmeci pa so," je odstop in možnosti za nadaljevanje strnil Fernando Alonso. Mnenja, ali se je Kimi Raikkonen skušal preriniti tja, kjer ni bilo prostora ali ne, so deljena, nekdanji svetovni prvak Niki Lauda je dejal, da odstop ni bila Alonsova krivda. A Kimi Raikkonen prav tako zavrača vsako krivdo: "Ves čas sem bil na levi strani, Alonso pa je počasi lezel proti meni. Umikal sem se mu, dokler je šlo, celo zapeljal sem malce na travo, ampak enkrat mi je zmanjkalo asfalta. Nisem se mu imel več kam umakniti." Očitno krivca v tej celi zgodbi ni, kajti tudi vodstvo dirke ni izreklo nobene kazni v povezavi s tem trčenjem. Kajti po drugi strani je več kot verjetno, da Alonso Raikkonena sploh ni videl.

Tako pa je bila pot prosta za Felipeja Masso. Brazilec bo na zadnjih dirkah te sezone vozil le še za podaljšanje pogodbe s Ferrarijem, kajti vse prevečkrat je bil le nemi opazovalec dogajanja na stezi, rezultati pa so bili porazni. A ne to pot, to pot je Massa vozil kot prerojen, z odlično taktiko malce kasnejšega postanka v boksih je pridobil kar nekaj mest in na koncu v cilj pripeljal kot drugi: "Dve leti že nisem stal na zmagovalnih stopničkah, zato sem ta uspeh res potreboval. In najlepše pri vsem tem je, da mi je to uspelo ravno tukaj na tej zahtevni stezi, kjer ni tako lahko z desetega mesta priti na drugo. Vozil sem optimalno, se izogibal težavam, nisem tvegal preveč, čeravno sem se moral kar potruditi. Naš dirkalnik namreč ni bil dovolj dober za zmago, a na koncu sem vseeno dosegel veliko več, kot sem pričakoval." In če upoštevamo, da je z letošnjim Ferrarijevim dirkalnikom Fernando Alonso dosegal že veliko več kot Massa, potem bi bila Vettlova zmaga precej bolj vprašljiva, če se Alonso ne bi zapletel z Raikkonenom.

Tretjeuvrščeni Kamuji Kobajaši pa je po svoje heroj te dirke. "Ravno na domači dirki stopiti na zmagovalne stopničke, sploh prve v moji karieri, je naravnost noro. To je bil trenutek, za katerega sem garal vso kariero. Nazadnje sva bila s Sebastianom Vettlom skupaj na zmagovalnih stopničkah, ko sva dirkala v formuli 3. Tega pa je že nekaj časa," je dodal Kobajaši, čigar najboljša uvrstitev do seda je bilo četrto mesto.

Eden od fantov, ki si je prislužil kar nekaj grdih pogledov, pa je bil spet dirkač Lotusa Romain Grosjean. V prerivanju v prvem ovinku je "torpediral" Marka Webbra, zaradi vsega direndaja pa je moral na koncu odstopiti še Nico Rosberg. Posebno oster je bil do dirkača, ki je zaradi nespametne vožnje že moral sedeti eno dirko, Niki Lauda: "Mar se res ni nič naučil do sedaj? Ravno on je bil spet v glavni vlogi, zato me čudi, da jo je odnesel s sorazmerno blago kaznijo 10-sekundnega postanka v boksih. Po mojem mnenju bi ga morali veliko bolj ostro kaznovati."

Naslednji preizkus zrelosti pa bodo imeli dirkači že čez teden dni v Koreji.