Ves konec tedna je bil Jorge Lorenzo sicer med najhitrejšimi, Dani Pedrosa pa je le s težavo lovil korak z vodilnim. O tem, kako zelo se je moral Pedrosa potruditi že na sobotnih kvalifikacijah, govori podatek, da je kmalu po začetku grdo padel in razbil motocikel, zato je moral kvalifikacije odpeljati z rezervnim motociklom, ki pa ni bil nastavljen povsem po njegovem okusu. A v nedeljo je bila slika povsem drugačna.

"To je bil kar naporen konec tedna, pošteno sem moral garati na motociklu, težave pa so se vrstile ena za drugo. Sobotni padec je še dodatno oteževal lov za Lorenzom, a vseeno sem šel sproščeno na nedeljsko dirko, ker sem vedel, da nimam česa izgubiti. Kmalu po startu sem ugotovil, da je motocikel optimalen, da sem lahko s svojim ritmom vožnje hitrejši od Lorenza, in ko sem ga enkrat prehitel, sem zlahka držal prednost. Motocikel je sicer malce več podrsaval v ovinkih, kot bi si želel, a na srečo vsaj ni bilo težav s sklopko kot v soboto," je po dirki povedal zadovoljni Dani Pedrosa, ki je tako en dan po 27. rojstnem dnevu stopil na najvišjo stopničko.

A to rojstnodnevno darilo ni bilo tako zelo veliko vredno, ker je njegov največji tekmec Jorge Lorenzo dirko končal kot drugi, s čimer je Pedrosa zaostanek v skupnem seštevku zmanjšal le za pet točk in zdaj za Lorenzom zaostaja za 33 točk. "Že pred dirko sem rekel, da ne bom vozil na absolutno tveganje, v igri je preveč točk, da bi si privoščil kakšno neumno napako. In ta se mi je skoraj pripetila, ko me je skoraj streslo z motocikla. Od tistega trenutka dalje pa sem raje vozil bolj previdno in se osredotočil, da pridem v cilj kot drugi. S tem sem dejansko izgubil le pet točk. A če sem bom hotel boriti z Danijem na preostalih dirkah sezone, bom potreboval boljši motocikel," je povedal Jorge Lorenzo. Kajti že na naslednji dirki na Japonskem naj bi se v hitro karavano vrnil Casey Stoner, ki je okreval po operaciji gležnja in je izpustil zadnjih nekaj dirk. V tem primeru bo Honda še bolj nevarna.

A Lorenzo v Aragoniji še ni imel veliko dela s preostalimi zasledovalci, ki so bili svoj boj. Prav skrivnostna pa ostaja premoč Lorenza in Pedrose pred preostalimi dirkači, ki se na treningih in kvalifikacijah še nekako držijo omenjenih dveh motociklistov, na dirki pa potem oba odpeljeta povsem svojo "rundo", preostali pa se borijo tako rekoč za drobtinice. Tretje mesto je bilo tako največ, kar je lahko osvojil dirkač ekipe Tech3 Yamaha Andrea Dovizioso: "Boj za tretje mesto s Calom Crutchlowom je bil oster, a pošten. Vedel sem, da bo agresiven, dvakrat me je celo že prehitel, a je bil pri zaviranju predolg in sem lahko obdržal tretje mesto. Veseli me, da se nam je obrestovala izbrana strategija, dejstvo pa je, da nam manjka še nekaj hitrosti, da bi se lahko priključili boju za prvi dve mesti. Tukaj moram še kaj postoriti, sicer pa smo lahko zadovoljni s tretjim in četrtim mestom za našo ekipo. Posebno, ker na zadnjih dveh dirkah nismo imeli ravno veliko sreče."

Te pa niso imeli oziroma so jo imeli v omejeni, a zato toliko bolj pomembni količini pri Ducatiju. Uspeh Valentina Rossija v Misanu po Ducatijevem mnenju ni bil muha enodnevnica, a v Aragoniji se je dirka končala precej slabše od pričakovanega. Že v uvodnem delu je Valentino Rossi pri tveganem zaviranju v ovinku skoraj trčil ob nadomestnega dirkača Honde Jonathana Reaja, rešil pa se je z vožnjo s steze na del, kjer sicer poteka druga konfiguracija tega ovinka, tako da se je po asfaltu lahko vrnil nazaj v dirko, a pri tem padel povsem na začelje. Njegov lov se je tako začel, Ducatijev motocikel pa se je izkazal kot vseeno zelo soliden, saj je Rossiju omogočil, da se je iz kroga v krog vzpenjal po lestvici in na koncu dirko končal kot osmi. Veliko več smole (in tudi sreče) pa je imel njegov ekipni tovariš Nicky Hayden. Tudi njega je odneslo iz ovinka s steze in ko je lovil ravnotežje ob stezi, se ni mogel pravočasno ustaviti pred zaščitno ogrado, v katero je čelno trčil pri še vedno dovolj veliki hitrosti, ob udarcu pa je Američana z motocikla dobesedno izstrelilo prek ograde. Hayden je obležal za ogrado, kjer so mu na pomoč priskočili reševalci in ga prepeljali v zdravstveni center. Že med dirko so sporočili, da je Hayden pri zavesti in da lahko premika vse dele telesa, na koncu pa so sporočili, da je z njim vse v redu. Mnogi so si zelo oddahnili, kajti take nesreče se lahko kaj hitro končajo tudi bolj tragično, če dirkač preleti zaščitno ogrado.

Najboljši dirkač z motociklom CRT pa je bil na desetem mestu Aleix Espargaro. A malo manj kot minuta zaostanka, kolikor si jo je nabral v 23 krogih dirke za zmagovalcem Pedroso, govori, da so letošnji motocikli, pripravljeni po pravilih CRT, še vedno daleč od tega, da bi bili vsaj približno konkurenčni prototipnim motociklom. Z uvedbo enotne elektronike, ki je napovedana za prihodnjo sezono, a še ne bo obvezna (obvezna naj bi bila šele od leta 2014 dalje), organizator prvenstva upa, da se bodo razlike v hitrostih med motocikli vsaj malo zmanjšale in da bodo dirke postale še bolj zanimive. A do takrat je še nekaj dirk, vse oči ljubiteljev tega športa pa bodo čez 14 dni uprte na Japonsko, kjer bo na dirkališču Twing Motegi na sporedu naslednja dirka.