Prodaja Swatycometa se tako vse bolj odmika, s tem pa se še dodatno stopnjujejo pritiski na Avtotehno, ki bi morala letos odplačati za več kot 60 milijonov evrov kratkoročnih bančnih posojil. "Pogovori za vstop strateškega partnerja v družbo Swatycomet še potekajo in so v različnih fazah, saj so se zainteresirani partnerji pojavljali v različnih časovnih obdobjih," nam je povedal glavni izvršni direktor Avtotehne Peter Štrbenk. "Ves proces, ki smo ga začeli v začetku leta, je nekoliko daljši od pričakovanega, enako pa tudi procesi odločanja pri multinacionalkah, ki so izrazile zanimanje za sodelovanje," je dodal.

Prodajo Swatycometa od Avtotehne, ki jo prek družbe Hat lastniško obvladujeta velenjski poslovnež Tomaž Ročnik in predsednik Avtotehninega upravnega odbora Jordan Kocjančič, zahtevajo zlasti banke upnice. Te namreč dolgoročni reprogram posojil pogojujejo s konkretnim dezinvestiranjem, česar se očitno vse bolj zavedajo tudi potencialni kupci Swatycometa. V Avtotehni so lani že začeli tudi iskanje kupca za družbi Atrik in Atrikod, ki se ukvarjata s proizvodnjo komunalne opreme, lani pa sta skupaj ustvarili za slabih deset milijonov evrov prihodkov. Prizadevajo si tudi za prodajo katere od njihovih večjih nepremičnin, vendar jim je lani uspelo prodati le nekatere manjše poslovne prostore.

Skupina Avtotehna, ki poleg matične družbe vključuje še nekaj več kot 30 hčerinskih podjetij, je imela konec lanskega decembra za 130 milijonov evrov finančnih obveznosti, od tega 92 milijonov evrov kratkoročnih. Lani se je zadolženost Skupine Avtotehna pri bankah povečala še za slaba dva milijona evrov oziroma za skoraj natanko toliko, kot so v Avtotehni lani namenili za izplačilo dividend. S prejetimi dividendami je Hat pokril obresti in del dolgoročnega posojila Gorenjske banke, konec lanskega leta pa je imel najetih še za okoli 18 milijonov evrov posojil.

Zlasti zaradi uspešnega poslovanja Swatycometa so se prihodki Skupine Avtotehna lani zvišali za šest odstotkov, na 276 milijonov evrov, medtem ko je dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) znašal slabih 13 milijonov evrov. Kljub temu je Skupina Avtotehna lansko leto končala s tremi milijoni evrov čiste izgube, kar je v prvi vrsti posledica visokih stroškov za plačilo obresti ter slabitve delnic Probanke in Palome. Poleg tega so morali v Avtotehni lani slabiti tudi za 2,1 milijona evrov danih posojil, vendar iz letnega poročila ni razvidno, komu so odobrili to posojilo in kako so ga sploh zavarovali.