Izpeljali so daljši program kot lani, povečali obiske iz Italije in Avstrije, skupaj pritegnili več kot 50.000 obiskovalcev ter prodali celo nekaj več kart kot lani. Z njimi so zaslužili 540.000 evrov, sponzorji in donatorji so dodali 970.000 evrov, Mestna občina Ljubljana, ki pokriva tudi plače zaposlenih in delno materialne stroške, pa 600.000 evrov. 33.600 evrov je prispevalo še pristojno ministrstvo, preostalo festival sam - vse skupaj pa je bilo dovolj, da so pokrili 2,2 milijona evrov "težak" program. Lani jih je stal še 30 odstotkov več, saj so za izredni koncertni dogodek, izvedbo Mahlerejeve Osme simfonije z maestrom Valerijem Gergijevim in več kot 1100 nastopajočimi na Kongresnem trgu odšteli skoraj pol milijona evrov.

"Sredstva iz kulturnega turizma se obrnejo štirikrat," je prepričan Brlek, zato si bodo prizadevali, da bodo čim bolj prisotni v kulturno-turistični ponudbi v Evropi. Zavedajo se, da imajo še veliko manevrskega prostora pri snubljenju gostov iz tujine. Pogovori za posebne angažmaje že potekajo z Adrio Airways, hotelirji, z zavodom Turizem Ljubljana. Ker turisti v Ljubljano še vedno prihajajo le na kratko, iščejo strategije, kako jih vseeno pritegniti na festival. Po načinu nakupa vstopnic tujih pa tudi domačih gostov ugotavljajo, da obisk festivala v glavnem načrtujejo vnaprej.

Črne maske v roke uglednim

V okviru poletnega festivala so izvedli vseh 88 načrtovanih dogodkov s 3300 nastopajočimi iz 50 držav, s posebno pozornostjo na mladih - ponudili so delavnice v okviru Akademije Branimirja Slokarja in gostili Mednarodni orkester Maribor MIO 2012, ki je glas o festivalu ponesel s seboj tudi na gostovanja v Italijo, Veliko Britanijo in Španijo, študentje vseh treh slovenskih umetniških akademij pa so izvedli baročno opero Orfej. Med posebne dosežke direktor šteje dodatno promocijo Kogojeve opere Črne maske, ki je najboljše izvedbe doživela prav na festivalu; z njo je seznanil vse letošnje gostujoče dirigente, tako sira Simona Rattla, ki je z Dunajskimi filharmoniki zagnal letošnji festival, kot tudi Valerija Gergijeva, ki je po koncertu s seboj odnesel posnetek opere, novembra pa na svojo mizo v Mariinskem gledališču v Sankt Peterburgu dobi še partiture.

Veliko zanimanja so poleg Dunajskih filharmonikov in Orkestra Mariinskega gledališča letos poželi še Béjart Ballet, violinist Roby Lakatos, domača koreografinja Kjara Starič, ki ji bodo ravno zato prihodnje leto spet prepustili oder, pa pianist in komponist Michael Nyman, muzikal Jesus Christ Superstar, baritonist Leo Nucci ter seveda Pandurjeva Medeja. Za zdaj še niso govorili o konkretnih imenih in projektih za prihodnjo izdajo festivala, je pa direktor napovedal sodelovanje z obema slovenskima opernima hišama ter Slovensko filharmonijo. Poudarek bo tudi na obletnicah Wagnerja in Verdija.

Mladi direktorji in virtuozi

Festival Ljubljana nadaljuje svoje druge projekte tudi v mesecih do naslednjega poletja. Med 14. in 22. oktobrom bodo pod okriljem Ateljeja za mlade direktorje festivalov, ki ga sedmič (in petič v takšni obliki) prireja Evropsko združenje festivalov, gostili 35 direktorjev in umetniških vodij festivalov, njihovi mentorji pa bodo pomembni ljudje iz festivalskega sveta, med njimi Hugo De Greef, Robyn Archer, Bernard Faivre d'Arcier.

V Viteški dvorani Križank pa se bodo do pomladi odvijali koncerti z glasbeniki, ki na profesionalno pot šele stopajo. 20. mednarodni glasbeni cikel Mladi virtuozi bo med oktobrom in marcem ponudil šest koncertov, na katerih bodo nastopili nagrajenci državnih in mednarodnih tekmovanj iz Slovenije in Italije. Jesenski del bo posvečen komorni glasbi, zimsko-pomladni pa bo gostil letošnje prvonagrajence tekmovanja Temsig violinistko Petro Kovačič, violistko Geo Pantner Volfand in violončelistko Katjo Meljnikov, za katero je vodja programske službe Festivala Ljubljana Veronika Brvar dejala, da je dobesedno na poti k zvezdam. Zanimivost tega cikla je, da programske liste pišejo študentje muzikologije, vsi koncerti pa so zastonj.

Prvi koncert cikla 22. oktobra posvečajo violinistu Tomažu Lorenzu ob 40-letnici njegovega pedagoškega dela, večer pa bodo zasnovali po zgledu njegovih pogovorno-glasbenih ciklov v Unionu. Na komornih večerih bodo nastopili študentje iz njegovega razreda komorne igre, zbrani v ansamblih Trio Gud, Trio Amarilis, Trio AG in Trio Barcarola. Edini gostujoči ansambel je letos pihalni Kvintet Anemos iz Italije, ki je zmagal na mednarodnem tekmovanju Svirel v Štanjelu. Festival Ljubljana razpisuje še dva natečaja za dve skladbi. Prvo, skladbo za rog in ansambel, bo izvedel ugledni nemški hornist Saar Berger na prihodnjih 28. Slovenskih glasbenih dnevih, drugi natečaj pa je razpisan za 12-člansko pevsko skupino, ki bo Festival Ljubljana zastopala na prihodnjem festivalu MusMA na Poljskem.