"Vsi poskusi zlorab so bili opravljeni na podoben način, in sicer so napadalci uporabnikom elektronske banke poslali elektronsko sporočilo z uporabo naslova enega od javnih ponudnikov e-pošte. V sporočilu so želeli pridobiti zaupne podatke strank, uporabnikov elektronske banke ali pa s pomočjo programa v prilogi pridobiti možnost oddaljenega nadzora nad uporabnikovim računalnikom," so navedli v združenju.

Pri tem so poudarili, da banke uporabnikom elektronske banke za nabor zaupnih podatkov, distribucijo programske opreme ali zahtevo po spremembi gesel ne pošiljajo elektronske pošte, temveč jim tovrstna obvestila posredujejo neposredno v e-banko.

Zaradi napadov so v združenju pripravili več nasvetov. Uporabnike pozivajo, naj nikoli ne pošiljajo občutljivih podatkov v e-sporočilu in naj z banko komunicirajo prek sporočil v e-banki, naj ne odpirajo elektronske pošte ali priponk neznanih pošiljateljev, ne nameščajo programske opreme iz nepreverjenih virov in nikoli ne obiskujejo občutljivih spletnih strani preko povezave v e-sporočilu. "Vedno sami vtipkajte (znani) naslov v vaš brskalnik," opozarjajo.

Gesel ne razkrite drugim osebam

Uporabnikom svetujejo tudi, da gesel ne razkrivajo drugim in jih hranijo na varnem mestu, računalnik, na katerem uporabljajo elektronsko banko, pa v času, ko ga ne potrebujejo, ugasnejo.

"Če vaša banka zahteva od vas podatke, zahtevek preverite preko telefona ali osebno. Preverite vsako osebo, ki se vam predstavi kot oseba za podporo strankam, pa je ne poznate, ali ni to kako drugače jasno dokazano.

Poskrbite, da so na vaših računalnikih nameščeni zadnji varnostni popravki in ustrezni protivirusni programi," še svarijo v združenju in dodajajo, da velja vsak sum zlorabe računalnika ali elektronske banke čim prej prijaviti policiji in banki.

"Banke uporabnikom elektronske banke svetujejo, da z največjo skrbnostjo rokujejo z zaščitnimi komponentami elektronske banke, ki se sicer med bankami razlikujejo, zato naj stranke sledijo navodilom varne uporabe svoje elektronske banke," so sklenili.

Uporabniki spletnega bančništva SKB so v torek prejeli lažna sporočila o posodobitvi uporabniških podatkov. Šlo je za ponarejeno elektronsko sporočilo, v katerem je skušal zlikovec pretentati prejemnika in od njega pridobiti podatke za vstop v spletno banko, ali t.i. phishing.