Direktor družbe Emonika Csaba Toth namreč meni, da bi morala država, ki je lastnik Slovenskih železnic, za projekt gradnje največjega potniškega centra pri nas storiti več, predvsem v smislu sofinanciranja projekta z evropskim denarjem. Obregnil se je tudi ob ljubljansko občino, ki je podražila komunalni prispevek za objekt in samo zaradi tega Trigranitu nakopala za dodatnih 10 milijonov evrov stroškov.

SŽ: Denar mora priskrbeti Trigranit

Na Slovenskih železnicah so odgovorili, da je financiranje projekta zgolj v domeni Trigranita. "Skladno s pogodbo o skupnem vlaganju med Slovenskimi železnicami in Trigranitom mora zasebni partner, torej Trigranit, zagotoviti celotno financiranje gradnje Emonike. Tudi za pridobitev morebitnih evropskih sredstev je zadolžen Trigranit," je dejal Marko Tancar iz Slovenskih železnic.

Znižanje komunalnega prispevka za javni del Emonike za ljubljansko občino ne pride v poštev: "Za območje Potniškega centra Ljubljana je sprejet program opremljanja, ki je podlaga za odmero komunalnega prispevka na tem območju. Ta določa, da vsi investitorji na tem območju plačajo tudi za gradnjo nove komunalne opreme za nastajajoče objekte ter ureditev Vilharjeve ceste, razširitev Masarykove ceste, gradnjo zbiralnikov in za vse drugo, kar je potrebno za primerno komunalno ureditev novih objektov."

Trigranit: Investitor naj financira vse želje

Za Totha stališče Slovenskih železnic ni presenetljivo. "Zaradi takega odnosa je projekt Emonike še vedno tam, kjer je. Povabili smo predstavnike občine, železnic, ministrstva za infrastrukturo in prostor na slavnostno odprtje glavne železniške postaje v poljskem Poznanu, da bi dokazali, da Trigranit izpolnjuje svoje obveznosti, če njegovi partnerji sodelujejo. Želeli smo tudi dokazati, da lahko postaja s petkrat več potniki, kot jih je v Ljubljani, brez težav obratuje tudi, če je pol manjša od načrtovane Emonike. V primeru Emonike se namreč zahteve nenehno povečujejo in naraščajo, investitor pa naj bi jih financiral ne glede na to, kako pretirane so," je dejal Toth in dodal, da živimo v drugačnih razmerah kot leta 2007, ko je bila podpisana pogodba med Trigranitom in Slovenskimi železnicami. V Emoniki namreč trdijo, da se je investicija v petih letih z načrtovanih 220 milijonov evrov podražila na 350 milijonov evrov, predvsem zaradi slabega ravnanja občinskih in državnih organov.

Slovenija se bo potopila

"Najlaže je ignorirati in ponavljati, da je ena stran izpolnila vse obveznosti in da čaka na ostale, da opravijo potrebno, a to ne vodi nikamor. Najboljši dokaz je trenutno stanje Emonike. Če Slovenske železnice potrebujejo novo železniško postajo in če Slovenija potrebuje tuje investicije in tuj kapital, se mora odnos popolnoma spremeniti. V nasprotnem primeru se bo država zelo hitro skupaj s svojim gospodarstvom potopila," je znova brez dlake na jeziku sklenil Toth.