Čeprav bi morala država kot edini lastnik družbe na prihajajoči skupščini odločati "le" o imenovanju člana nadzornega sveta, ki bi na tem položaju nadomestil Bojana Branka (ta je odstopil konec marca), po neuradnih informacijah ni izključena možnost, da se bo odločila predčasno odpoklicati tudi preostale nadzornike: Lojzeta Zajca, Viktorja Markežiča in Mitjo Grbca. Njihovi nasledniki bi tako lahko v kratkem odločali tudi o usodi Mesa, ki je bil na položaj generalnega direktorja železnic imenovan konec marca. V neuradnih krogih za najresnejšega kandidata za njegov položaj še vedno velja Bojan Kekec, kandidat SDS na zadnjih županskih volitvah v Novem mestu, ki ga je Mes pred kratkim postavil na čelo hčerinskega podjetja SŽ - Infrastruktura.

Na Agenciji za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN) nam na vprašanje, koliko nadzornikov se bo moralo posloviti po skupščini, niso odgovorili. "Sklepi ustanovitelja za SŽ bodo sprejeti, ko bo z njimi v skladu z zakonom o upravljanju kapitalskih naložb soglašala vlada," so nam pojasnili na agenciji. V zadnjih dneh so viri blizu SŽ omenjali več kandidatov: predsednika nadzornega sveta Darsa in direktorja občinske uprave v Grosuplju Dušana Hočevarja, nekdanjega šefa kabineta na gospodarskem ministrstvu Martina Brataniča, ki je eden od štirih kandidatov za prvega moža Darsa, donedavnega prvega nadzornika SŽ Igorja Zajca, ki o tem - kot nam je pojasnil - "ne ve ničesar", nekdanjega generalnega direktorja družbe Gorana Brankoviča...

Pri tem gre pričakovati nov "tihi" boj za prevlado med nekaterimi železničarskimi sindikati (ti bi domnevno v nadzornem svetu radi videli Zajca ali Brankoviča) in delom SDS, ki je naklonjen oddelitvi infrastrukturnega dela železnic v infrastrukturni holding pod okriljem države. Spomnimo, na ministrstvu za infrastrukturo in prostor, ki ga vodi Zvonko Černač, so že v začetku aprila spisali osnutek zakona, ki predvideva prenos lastništva SŽ - Infrastrukture na državo, in to utemeljili z direktivami EU, ki določajo strogo ločitev upravljalcev javne železniške infrastrukture in prevoznikov. Omenjeni zakon je kmalu za tem, domnevno zaradi velikega lobističnega pritiska vodilnih na SŽ, končal v predalu. SŽ - Infrastruktura je sicer po podatkih aplikacije Supervizor samo med lanskim oktobrom in letošnjim junijem od ministrstva prejela 87,4 milijona evrov sredstev.

SŽ naj bi po poslovnem načrtu letos ustvarile okoli devet milijonov evrov izgube, do konca leta 2013 pa se bo po sporazumu, ki ga je Mes s sindikati podpisal aprila, število zaposlenih zmanjšalo za 1052, kar je v primerjavi z letošnjo pomladjo za 12 odstotkov manj.