"Neodvisne analize trga dokazujejo, da je naš tržni delež sorazmeren gledanosti naših programov, to pa očitno nekoga moti do te mere, da je pripravljen celo ustanoviti državno televizijo. Za to pa je, kot kaže, treba prej pripraviti teren in onemogočiti neodvisne medije," menijo v družbi Pro Plus in zagotavljajo, da "pritiskom države ne bodo popustili". Prepričani so, da vodijo določeni državni organi zadnja leta zoper njihov medij "očitno in dokazljivo gonjo". "Že sama uvedba postopka in okoliščine preiskave kažejo na to, da je bila odločitev o vsebini zadeve sprejeta že davno pred uvedbo postopka," so se v Pro Plusu očitno zoperstavili varuhu konkurence.

Kot smo poročali včeraj, je UVK po letu dni trajajoči preiskavi suma zlorabe prevladujočega položaja družbe Pro Plus na trgu televizijskega oglaševanja pred dnevi izdal povzetek relevantnih dejstev. Po naših informacijah UVK meni, da je družba Pro Plus položaj zlorabljala in s tem kršila zakon o preprečevanju omejevanja konkurence, Pro Plus pa ima zdaj 45 dni časa, da na povzetek odgovori. Sledila bo odločitev UVK in če bo ta kršitev zakona potrdil, grozi družbi globa v višini do deset odstotkov letnega prometa, kar bi glede na lanskoletne prihodke lahko znašalo več kot pet milijonov evrov.

Po naših informacijah je UVK v postopku ugotovil, da je Pro Plus od oglaševalcev zahteval ekskluzivnost, da so podjetja torej vsa sredstva za oglaševanje namenila zgolj oglasom v medijih Pro Plusa, v zameno pa jim je ponujal visoke, tudi do 90-odstotne popuste. V Pro Plusu pravijo, da oglaševalske pogodbe z vključenimi popusti niso prepovedane, zanikajo pa, da bi na oglaševalski trg posegli z ekskluzivnimi pogodbami. A sklepanje ekskluzivnih pogodb naj bi dejansko potrjevale stranke Pro Plusa. Te so namreč po naših informacijah drugim televizijskim družbam, ki so jim pošiljale ponudbe za oglaševanje, odgovarjale, da imajo sklenjeno ekskluzivno pogodbo s Pro Plusom in da zato ne morejo oglaševati na drugih televizijah. UVK naj bi ugotovil tudi, da so v družbi Pro Plus svoje stranke, ki so se zavezale, da bodo vsa sredstva za oglaševanje na televiziji namenile njim, preverjali in jim, če so njihov oglas opazili na konkurenčnih televizijah, poslabšali pogoje. Tudi navedeno so v družbi Pro Plus zanikali.

So pa potrdili, da imajo večino oglaševalskega kolača. Kot pojasnjujejo, sta dve analizi oglasnega trga, domača in tuja, pokazali, da so oglaševalci v letu 2010 Pro Plusu namenili 59,2 odstotka sredstev, namenjenih oglaševanju na televiziji. Razlog se po pojasnilih Pro Plusa skriva v njihovi gledanosti, ki v najbolj gledanih terminih dosega tudi do 80 odstotkov, sicer pa da gre za strokovno in avtonomno odločitev oglaševalcev, kje bodo oglaševali. Vprašanje je, ali se bo strinjal tudi UVK.