Na omenjeno drugo mesto se je Lahka Cola uvrstila leta 2010, ko je v odmevnem preboju prekosila največjega konkurenta Pepsi. Takrat so se domnevno uresničili njihovi dolgoletni načrti – da jo ljudje pijejo zaradi okusa in ne nujno zaradi manjše vsebnosti kalorij.

Na začetku razvoja pijače ji sicer niso želeli nameniti naziva "dietna" Kola, saj bi se to lahko preveč povezovalo s samo-poniževanjem. Dieta ima namreč nekakšen negativen prizvok, da je uporabnik očitno predebel, če jo že pije.

Poleg tega pa naziv "dietna“ pijačo praktično omeji na zgolj določen spol – ženski seveda. S tem se očitno zmanjšajo možnosti marketinga in prodaje. Točno po tem načelu pa je Lahka Cola tudi živela v zadnjih desetletjih. Šele z modernejšo različico iz leta 2005, Coke Zero, so pri podjetju konkretneje vzpodbudili pozornost moške populacije, ki ne želi uživati prekomernih kalorij.

Sprva je bila Coke Zero precej neuspešna znamka, saj je večina uporabnikov še vedno kupovala Lahko Colo. Cola Zero pa je kasneje, vsaj v mislih potrošnika, postala popolnoma ločen produkt in doživela uspeh.

(Foto: Coca Cola)

Sicer pa se je prava "dietna cola-manija“ začela leta 1983. Takrat je Coca Cola kupila filmsko podjetje Columbia Pictures in v filme začela strateško vmeščati svoje produkte. S pomočjo Hollywooda je tako ves svet počasi začenjal piti Lahko Colo. Leta 2007 je Coca Cola lansirala še Diet Coke Plus, ki vsebuje "zanimivo“ mešanico vitaminov in drugih hranljivih snovi, vendar se na trgu nekako ni prijela.

Bivši ameriški predsednik Bill Clinton je Lahko Colo javno oboževal. Prav tako jo obožuje Barack Obama. V Veliki Britaniji pa pijačo navado povezujejo z metro seksualci.

Konkretnih dokazov, da s pomočjo Lahke Cole shujšamo, ni. Čeprav so mediji to mnogokrat skušali dokazovati. Mnogim tudi okus pijače preprosto ni všeč. Za priljubljenost se gre očitno zahvaliti skrivnostim uspešnega marketinga, ki jo je na trgu obdržal za 30 let.

Prehranjevalni strokovnjaki medtem opozarjajo, da dietne pijače navadno nimajo nobene hranilne vrednosti. Zaradi vsebnosti kofeina delujejo kot diaretiki in spodbujajo odvajanje vode iz telesa. Poleg tega pa so umetna sladila v tovrstnih pijačah pogosto stvar polemik. Nekateri jih povezujejo z določenimi obolenji.

Nadomestiti uživanje sladkih pijač z dietnimi samo po sebi ne pomaga pri zmanjševanju telesne teže – naj bi jo celo povečevale. Nič kaj presenetljivo je po zadnjih raziskavah za to najprimernejša navadna voda.