Tega se zavedajo tudi potencialni vlagatelji z Japonske, ki jih kljub temu vse bolj premamlja ribniška zgodba o uspehu. Podjetji Yaskawa Slovenija in Yaskawa Ristro, članici japonske matične skupine Yaskawa Electric, tako igrata eno ključnih vlog pri privabljanju kapitala iz dežele vzhajajočega sonca, saj se po nasvete k njim obračajo tako slovenska kot tudi japonska podjetja.

"Svojo vlogo vidimo v tem, da pomagamo slovenskim podjetjem z znanjem o uspešnem izvajanju japonskih investicij, saj imamo mnogoletne izkušnje in želimo uspešno Slovenijo, ki je integrirana v globalni trg," pojasnjuje Hubert Kosler, direktor ribniških podjetij Yaskawa Slovenija in Yaskawa Ristro. Ob tem priznava, da so Japonci zaradi številnih ovir pri vlaganju v Slovenijo pretekla leta iskali priložnosti drugje, s čimer je nastala nepopravljiva škoda. A z vstopom Yaskawe na slovenski trg se percepcija na Daljnem vzhodu počasi spreminja.

Yaskawa Electric ima pri nas kar dve podjetji, s čimer je Slovenija med vsemi evropskimi državami edinstvena in hkrati glavna postojanka japonske skupine na stari celini. Vizijo prisotnosti v Evropi je Yaskawa Electric lani podkrepila tudi s finančnimi sredstvi, ko je ob sodelovanju z Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije (Japti) v proizvodne zmogljivosti svoje ribniške družbe Yaskawa Ristro vložila dva milijona evrov. Yaskawa Electric je pri tem nase prevzela 70 odstotkov investicije, kar je sploh prva japonska investicija v slovensko proizvodnjo. "To kaže na izjemno zaupanje lastnikov, saj Japonci vlagajo izredno premišljeno, za sprejemanje odločitev pa potrebujejo tudi po več let," je ponosen Kosler, ki uspešno vodi ribniški podjetji skozi trenutno krizo.

Yaskawa Ristro snuje in proizvaja robotske celice ter celostne robotske rešitve, ki pomagajo podjetjem med drugim znižati porabo energije in stroške dela. Ti produkti so po šoku leta 2009 kot naročeni za pomoč podjetjem pri premagovanju recesije, zaradi česar se je povpraševanje po njih v zadnjih letih občutno povečalo. Prihodki ribniškega podjetja so se tako v lanskem letu zvišali za več kot dvakrat, na 16,3 milijona evrov, medtem ko je čisti dobiček narasel s 132.000 na 544.000 evrov. Smele načrte ima Kosler tudi letos, saj načrtuje v Yaskawi Ristro 15-odstotno rast prodaje. Pot navzgor naj bi nadaljevalo tudi drugo ribniško podjetje, Yaskawa Slovenija, ki skrbi za trženjski in prodajni del, podobno kot Yaskawa Italija ali Yaskawa Velika Britanija. Lani je ustvarilo štiri milijone evrov prodaje, letos pa je načrtovana nadaljnja desetodstotna rast.

"Ta trenutek se lahko izrazim takole: če je to recesija, naj kar traja," je s poslovnimi rezultati zadovoljen Kosler, ki namerava letos na novo zaposliti vsaj 15 do 20 visoko usposobljenih sodelavcev, ki mu bodo pomagali uresničevati začrtane cilje.