Z letališča so jih organizatorji peljali po pasu avtoceste M4, rezerviranem za igre. Športnikom in drugim udeležencem olimpijskih iger ter pomembnim osebam so med igrami namenili 48 kilometrov posebnih pasov avtocest in cest, ki jih od prihodnje srede navadni smrtniki ne bomo smeli uporabljati. Za kršitelje so predvidne zelo visoke kazni, če bi jih - zaradi pričakovanega prometnega kaosa na drugih pasovih - zamikalo zapeljati na te posebne s petimi olimpijskimi krogi.

Izgubljeni vozniki in varnostniki

Kljub temu ni šlo brez zapletov, saj nekateri vozniki avtobusov in drugih vozil, ki vozijo športnike z letališča v olimpijsko vas in drugam, kjer bodo stanovali, ne poznajo Londona. Dvakratni svetovni prvak v teku na štiristo metrov z ovirami, Američan Kerron Clement, je na Twitterju napisal, da se je voznik njihovega avtobusa izgubil, saj je vožnja z letališča v olimpijsko vas trajala štiri ure. "Ne najboljši prvi vtis o Londonu," je pripisal. Njegov voznik se je moral večkrat "izgubiti".

Najbolj izgubljeni so se počutili v "olimpijskem" hotelu v Salfordu, kamor je od pričakovanih 56 varnostnikov zasebne družbe za varovanje G4S, ki naj bi skrbela za varnost na igrah, a je poskrbela za popolno polomijo, včeraj na delo prišlo le sedemnajst. To le potrjuje, da se škandal nadaljuje. Policijski šefi, ki so morali v hotel poslati policiste na drugih dolžnostih, ogorčeno ugotavljajo, da je G4S poskrbel za narodno sramoto.

Predsednik združenja policije v Manchestru Hanson je dejal, da bi morali od sramote povesiti glave in da morata nastali položaj reševati policija in vojska. Do zdaj, deset dni pred olimpijskimi igrami, je G4S priskrbel le štiri od trinajst tisoč varnostnikov, ki bi jih moral po pogodbi, s katero je zaslužil dobrih 280 milijonov funtov (sprva se je govorilo o več kot pol milijarde funtov, a so zdaj vsi znižali ta še vedno orjaški znesek).

Vskočiti je morala vojska - z dodatnimi 3500 vojaki, ki jih je zdaj 17.000. Poznavalci se bojijo, da bo še pred začetkom iger njihovo število zraslo na 20.000. Celo devet britanskih policijskih sil je moralo včeraj poslati svoje može, da bi pomagali pri varnostnem delu v Londonu. Vlada in notranje ministrstvo krivita G4S, ta pa uperja prst vanju, saj naj bi se že pred desetimi meseci zavedala težav.

Sponzorske pravice varuje drakonski zakon

Slab začetek, dober konec? Upajmo. Pa se je sploh kaj zares dobro začelo? Vsekakor. V ponedeljek je na pot po Veliki Britaniji odšlo skoraj tristo uniformiranih "specialcev", ki jih razglašajo za "sponzorsko" policijo. Glede pokroviteljev organizatorji niso hoteli tvegati z najemanjem zasebne družbe. In kaj bodo počeli po deželi? Skrbeli za to, da podjetni Otočani ne bi prikrajšali velikih uradnih pokroviteljev, kot so Adidas, McDonald's, Coca-Cola in BP, za kakšen funt s protizakonitim "navezovanjem" prodaje svojih izdelkov ali storitev na pokrovitelje ali olimpijske igre.

Pripadniki te manjše vojske nosijo posebne uniforme s škrlatnimi pokrivali in suknjiči ter so izurjeni, da odkrijejo "grde in umazane" Otočane, ki bi nameravali na račun iger in pokroviteljev zaslužiti kakšen funt. Velika Britanija še ni doživela ničesar podobnega. Pred časom so tu sprejeli celo poseben zakon, ki "sponzorski" policiji dovoljuje, da vstopi v trgovine in urade, jih pregleda in proti kršiteljem sproži kazenski pregon. Predvidene globe segajo do 20.000 funtov.

Zakon vsebuje seznam prepovedanih besed pri oglaševanju in prodaji, kot so zlato, srebrno in bronasto odličje, poletje, pokrovitelj, celo London. Neka restavracija, na primer, zdaj ne sme ponujati londonskega zrezka ali zlate pijače in podobno. Celo osemsto zasebnikom na štiridesetih olimpijskih prizoriščih so prepovedali prodajo čipsa, da ne bi kršili pravic McDonald'sa, ki je skupaj z drugimi pokrovitelji prispeval 1,4 od 11,4 milijarde funtov, vloženih v organizacijo olimpijskih iger.

Kritiki trdijo, da gre za najbolj "korporacijske" igre v zgodovini in najbolj "drakonski zakon v zgodovini iger", ki varuje pravice korporacij - pokroviteljic. To sta le dva izmed razlogov, zaradi katerih so posebej v Londonu mnogi siti olimpijskih iger, še preden so se začele. Najbolj se bojijo kaosa na cestah, vlakih in podzemni železnici.