Pravico do drugega zdravniškega mnenja ureja zakon o pacientovih pravicah. A zakonodajna ureditev je v praksi deležna številnih kritik. Med njimi tudi te, da mora pacient zaprositi za drugo mnenje pri zdravniku, ki ga zdravi, in da lahko pravico izkoristi šele, ko z izbranim zdravnikom opravi pogovor. Pacienti pa se za drugo mnenje odločajo prav zato, ker hočejo preveriti, ali jih osebni zdravnik zdravi ustrezno.

Poleg tega mnenje navadno (razen v primerih, ko se posameznik samoplačniško odloči za zasebnega zdravnika, kar pa zaradi tipa bolezni ali visokih stroškov vedno ni mogoče) izdelajo izvajalci javne zdravstvene službe v Sloveniji. A zaradi majhnosti se soočamo s težavami s pridobitvijo drugega mnenja tudi, ker nam primanjkuje zdravnikov (v članicah OECD je leta 2009 tisoč prebivalcev imelo na razpolago 3,1 zdravnika, v Sloveniji 2,4 zdravnika). Pogosto pa tudi ne moremo najti druge specializirane ustanove, ki bi mnenje lahko podala (primer: Onkološki inštitut v Ljubljani je edina specializirana ustanova za takšna obolenja). V Sloveniji lahko pravico do drugega mnenja po novem, tako kot v večini drugih držav EU, izkoristimo hitro in anonimno, ne da bi z izbranim zdravnikom opravili pogovor. Oblikuje ga neodvisni strokovnjak svetovno priznane zdravstvene ustanove, ki je specializiran za zdravljenje posamezne bolezni. "Zavarovalnica Triglav drugo zdravniško mnenje (MSO - medical second opinion) ponuja v sodelovanju z neodvisno družbo MediGuide America. V okviru te storitve lahko zavarovanci pridobijo dodatne informacije o predhodno postavljeni diagnozi bolezni, postopku zdravljenja bolezni ter prejmejo morebitna dodatna priporočila. Vse to zavarovani osebi posledično pomaga bolje razumeti njeno bolezen in nadaljnje možnosti zdravljenja," je povedal Tadej Čoroli, izvršni direktor za osebna zavarovanja pri Zavarovalnici Triglav.

Postopek pridobitve drugega mnenja z Zavarovalnico Triglav

Postopek za pridobitev drugega mnenja je preprost in se začne s klicem v klicni center našega partnerja družbe CORIS, ki zavarovancu posreduje potrebne obrazce. Nato jih zavarovanec izpolni in skupaj z zdravstveno dokumentacijo vrne, da jih družba v nadaljevanju posreduje mednarodni ustanovi MediGuide America. Ta pacientu glede na izvide predlaga zanj najprimernejšo svetovno zdravstveno ustanovo, ki bi izdelala drugo mnenje. Zavarovana oseba se nato sama ali skupaj z osebnim zdravnikom odloči, ali je ta ustanova zanjo primerna. Če ni, lahko zaprosi še za dve drugi ustanovi, izmed katerih izbrani CORIS nato posreduje zbrano dokumentacijo. V desetih delovnih dneh po tem, ko jo ustanova prejme, pacient od tamkajšnjega zdravnika prejme drugo mnenje.