Če ste Evropejec, potem ste najbrž začeli z zaprto pestjo, najprej pa ste iztegnili palec na levi roki. Če ste z Bližnjega vzhoda, ste najbrž prav tako začeli z zaprto pestjo, najprej pa ste iztegnili mezinec na desni roki.

Večina Kitajcev in Severnih Američanov prav tako uporablja sistem zaprte pesti, vendar najprej iztegnejo kazalec. Japonci začnejo šteti z odprto pestjo, mezinec pa skrijejo prvi in nato ostale. V Indiji uporabljajo še členke, tako da lahko štejejo do 20 na vsaki roki, medtem ko amazonsko pleme Pirah baje sploh ne uporablja prstov za štetje.

Štetje s prsti se zdi tako naravno kot dihanje, a v resnici sploh ni univerzalno. Obstaja več različnih tehnik, ki se prenašajo iz roda v rod. V reviji Cognition sta nemška raziskovalca Andrea Bender in Sieghard Beller ugotovila, da je bila povezava med kulturo in načinom štetja podcenjena. Prav tako sta ugotovila, da tehnika štetja pomaga razumeti kulturni vpliv na kognitivni proces – predvsem mentalno aritmetiko.

Med rokami in številkami obstaja povezava, vendar ta ne izhaja iz učenja uporabe rok kot pomoč pri štetju. Izhajala naj bi iz procesa evolucije Marcie Penner-Wilger in Michael L. Anderson sta predlagala, da del možganov, razvit za upravljanje naših prstov, predstavlja tudi naš koncept številk. FMRI skeniranje je pokazalao, da se ob nalogah, v katerih so vpletene številke, aktivirajo tisti deli možganov, ki so povezani z našimi prsti. Študije pa so pokazale, da so otroci, ki dobro obvladajo svoje prste, boljši pri izvajanju kvantitativnih nalog.

Odkritje povezave med tehnikami štetja in kulturami naj bi odprlo vprašanje, ali zaradi kulturnega ozadja tudi drugače razmišljamo o številkah. Mogoče – v evrazijskem sistemu en prst predstavlja enko, kar možgani takoj dojamejo, kitajski sistem uporablja simbole za številke, višje od pet, na Papui Novi Gvineji pa uporabljajo kar mimiko zgornjega dela telesa. Takšne simbolične geste zahtevajo učenje, kar pomeni naprezanje možganov in spomina. Zaradi tega zahtevajo več kognitivnega truda, hkrati pa sistemi simbolov omogočajo bolj sofisticiran aritmetiko.