Costa Concordia je 13. januarja nasedla ob zahodni italijanski obali. Izmed 32 potnikov in članov posadke, ki so umrli v nesreči ladje, so jih doslej uspeli identificirati 30, dva pa še vedno pogrešajo. Odvetniška pisarna Eaves podjetju Carnival očita odgovornost za smrti potnikov, ker naj bi bila ladja zasnovana tako, da se je prehitro obrnila in hkrati onemogočala hitro in učinkovito evakuacijo.

"Vložili smo tožbo proti Carnivalu in arhitektom ter oblikovalcem ladje, ki je bila zasnovana tako, da je na zgornjem delu nosila preveč teže in se je zato obrnila, njeni hodniki pa so delovali kot labirint," je dejal lastnik odvetniške pisarne in priznani ameriški odvetnik John Arthur Eaves.

Na račun dobička zanemarili varnost

Na sodišču bodo skušali dokazati, da je podjetje Carnival "nadzorovalo ali vsaj zelo močno pritiskalo na oblikovalce Coste Concordie, da bi čim bolj zadovoljilo svoje komercialne potrebe", pri tem pa je zanemarilo varnost morske plovbe.

"Najbolj ogorčen pa sem zaradi načrtov podjetja, da bi ladjo, ki je bila več kot očitno slabo zasnovana, ponovno uporabljali. To ne pomeni le onečaščenja spomina na žrtve in nespoštovanja preživelih v nesreči ter družin umrlih, temveč predstavlja tudi nevarnost za vse njene bodoče potnike," je še dodal Eaves.

Odvetniška pisarna, ki deluje v imenu približno 150 tožnikov, je tožbo vložila na kalifornijskem sodišču in bo zahtevala odškodnino, obenem pa upajo, da bi v primeru njihove sodne zmage tudi ostale ladje, ki imajo podobne napake v zasnovi, razglasili za neplovne. "Tekma v grajenju čim večjih ladij s čim več prostora za potnike je kruta resničnost. Kdaj se bo to končalo?" se sprašuje Eaves.

Podjetje Carnival in italijanski tožilci za nesrečo krivijo kapitana ladje, ki mu grozi večje število obtožnic, med drugimi za povzročitev smrti iz malomarnosti.