Iz okvirov spremljevalnega programa bo festival preskočil v osrednje dogajanje na isti lokaciji prihodnji četrtek, ko bosta oder zasedla ameriški trobentač in altovski saksofonist Joe McPhee ter norveški basist Ingebrigt Haker Flaten, ki ponujata free jazz z intimnimi vložki. Istega večera bodo program zapolnili še Adam Lane's Full Throttle Orchestra, v katerem so pomešani ameriški in portugalski glasbeniki. Dogajanje se bo v soboto, 30. junija, sklenilo v Križankah.

Občinstvo kot del orkestra

Bogdan Benigar, vodja in ob Pedru Costi sokurator festivala, se drži programskega recepta, ki je bil vzpostavljen ob petdeseti ediciji, ko je prišlo do odmika od golega koncertiranja. Koncept se je tedaj razgibal z lociranjem na več različnih prizorišč, predvsem pa z možnostjo soočenja in vzpostavljanja dialoga med nastopajočimi in občinstvom. "Festivalov ne tvorijo le koncerti, temveč živa interakcija v različnih smereh," je prepričan Benigar, ki meni, da glasbenega dogodka ne oblikujejo le glasbeniki, ampak tudi občinstvo. "Tako kot nihče ne ve, kakšen je okus določene pite, še preden je pečena, bomo tudi med Jazz festivalom Ljubljana šele skupaj z občinstvom odkrivali, kakšen okus ima tokratna izvedba."

Mogoče pa je že napovedati, da bo najglasneje odzvanjala trobenta, ki je tokrat glasbilo v fokusu. "Trobenta je zaradi izjemnega napredka mladih trobentačev v zadnjem času postavljena na piedestal jazzovske glasbe," izbiro pojasni festivalski vodja. Tako si bo občinstvo lahko ušesa razvajalo ob zamolklih arabskih melodijah libanonsko-francoskega mojstra na četrttonski trobenti Ibrahima Maaloufa, prisluhnila križanju starega jazza in proste improvizacije Petra Evansa ali se predala že omenjenemu trobentaškemu prekaljencu Joeju McPheeju. Trobenta pa ne bo izpostavljena le v solo kontekstih, temveč tudi kot del nekaterih zasedb, denimo projekta Trumpet and Drums, ki je bil zasnovan prav za 53. različico Jazz festivala Ljubljana, portugalsko-kanadskega tria Lama ali sestava Žiga Murko 13.

Raznolike jazzovske estetike

Trobenta bo resda zasedla središčno pozicijo, toda festival bo ponudil še široko paleto drugih zvokov in jazzovskih estetik. Jure Pukl's Abstract Society bodo premierno predstavili skladbe z novega albuma, ki odsevajo tako zven starih mojstrov kot novo urbano glasbo. Vokalistka Dee Dee Bridgewater bo s spremljevalnim bendom postregla razpon med otožnimi in radoživimi melodijami. Nastop domače pianistke Kaje Draksler bo prepletel klasično glasbo in razigrane jazzovske improvizacije.

John Scofield, ki se s kitaro enako vešče znajde v jazzu, bluesu ali posvetilu Rayu Charlesu, bo tokrat na oder zvabil še enega kitarista mlajše generacije, Kurta Rosenwinkla, ter basista Bena Streeta in bobnarja Billa Stewarta, pevka Neneh Cherry in norveški trio The Thing pa bodo premierno predstavili prvi skupni album The Cherry Thing, ki prinaša tako udar čustev kot divjost.

Arhiviranje koncertov

Portugalska jazzovska založba Clean Feed, ki si prizadeva izdajati inovativne projekte na področju sodobnega jazza, bo dogodek obogatila z izdajo prvih dveh festivalskih albumov, posnetih med lansko izvedbo. Na snemalni trak bodo tudi med letošnjo festivalsko različico ujeti posamezni koncerti, ki bodo po posvetovanju med založbo in izvajalci morda dobili zapis na zgoščenki.

"Dejstvo, da so ti posnetki na voljo po vsem svetu, zagotovo daje festivalu novo dimenzijo. Pri tem pa ni pomembno le, da jih lahko v sedanjosti poslušamo kjer koli, temveč da jih lahko tudi shranimo v arhiv, iz katerega jih bo nekdo povlekel čez petdeset ali več let," zaključi Benigar.