Solar Impulse, ki je velik kot airbus A340, a lažji od povprečnega avtomobila, je pilotiral 54-letni švicarski psihiater in balonar Bertrand Piccard. Po prihodu iz letala je bil pilot po 19-urnem poletu videti izčrpan, a nasmejan.

Letalo bo zdaj ostalo pet dni v Rabatu, nato pa se bo Piccard z njim odpravil v mesto Ouarzazate na jugu Maroka, kjer bodo začeli graditi največjo elektrarno na sončno energijo.

Piccard je v torek ob 5.22 skoraj neslišno vzletel z madridskega letališča Barajas. Letalo za pot ni porabilo niti kapljice goriva.

"Ni vprašanje, ali lahko sončno energijo uporabljajo običajna letala. Gre predvsem za to, da pokažemo, da je moč z novimi tehnologijami doseči nepredstavljive, skoraj nemogoče cilje, brez goriva, samo s sončno energijo, in hkrati ozavestiti, da če to lahko dosežemo v zraku, lahko to naredimo tudi na tleh," je povedal pilot letala.

Piccard v Solar Impulsu. (AP)

"Za uro sem imel polno Luno na svoji desni, na levi pa sem lahko po vzletu opazoval sončni vzhod. Bilo je naravnost čudovito. Videl sem vse barve mavrice na nebu in tudi na tleh," je v pogovoru za AFP iz svoje pilotske kabine med poletom še dejal Piccard.

Solar Impulse je prvi del prvega medcelinskega poleta, od švicarskega Payernea do Madrida, opravil 25. maja. 2500-kilometrski podvig je namenjen preizkusu letala pred prvim poletom okoli sveta, načrtovanim za leto 2014.

Eksperimentalno letalo z 12.000 sončnimi celicami na krilih, ki poganjajo štiri elektromotorje, je že julija 2010 postavilo rekord v najdaljšem poletu zrakoplova na sončno energijo. Nad Švico je krožilo celih 26 ur, deset minut in 19 sekund.