Hajdaš Dončić je v torek novinarjem povedal, da bo nova trajektna linija med Komarno na kopnem in krajem Brijesta na Pelješcu namenjena predvsem za prevoz tovornjakov.

Glede na to, da je zaradi teritorialnega izhoda BiH na jadransko obalo pri Neumu prekinjena teritorialna povezava Hrvaške s skrajnim jugom njenega ozemlja, bo "modra obvoznica" najenostavnejša rešitev za schengenski nadzor meje ter neoviran promet ljudi in blaga proti Dubrovniku, je dejal hrvaški minister.

Hrvaška je prejšnji teden v Bruslju dobila soglasje za omenjeno prometno rešitev, novo trajektno progo pa bodo uvedli 1. julija prihodnje leto, ko naj bi Hrvaška postala polnopravna članica EU.

Do takrat pa ne bo mogoče zgraditi napovedanega posebnega cestnega koridorja skozi BiH, ki bo naknadno povezal hrvaško ozemlje po kopenski poti in občutno skrajšal pot proti Dubrovniku.

Napovedana trajektna proga bo povezovala kopno s Pelješcem na delu, na katerem je prejšnja hrvaška vlada predvidela gradnjo velikanskega mostu, s katerim bi fizično povezali hrvaško ozemlje.

Aktualna levosredinska hrvaška vlada je most prestavila med dolgoročne projekte in sicer za čase, ko bo država imela približno 530 milijonov evrov, kolikor naj bi po Hajdaš Dončićevi oceni stal.

Stroški za novo trajektno progo še niso znani. Kot je napovedal Hajdaš Dončić, bodo izkoristili obstoječo infrastrukturo, ki je bila narejena za potrebe začetka gradnje mostu. Tako bo treba urediti pristanišče na kopnem, medtem ko je na Pelješcu že zgrajeno.

Zaradi nove trajektne linije pa ne bodo ukinili obstoječe, ki povezuje Ploče in Trpanj.

Minister je v torek napovedal tudi izdelavo novih štirih velikih trajektov za državno ladijsko podjetje Jadrolinija, za kar bodo mednarodni razpis objavili do konca leta. Cena posamezne ladje je ocenjena na med sedem in osem milijonov evrov, v vladi pa pričakujejo, da bo na razpisu zmagal kateri od hrvaških ponudnikov.